Faceți căutări pe acest blog

marți, 29 mai 2012

Paccheri cu sos rosu

          M-am intors, de tot si pentru totdeauna, sau cel putin multa vreme de acum inainte nu-mi voi mai abandona blogul si cititorii. Dupa nunta a urmat luna de miere, cred ca e logic, nu? Asadar, printre altele, am avut ocazia sa vizitez o mica parte a Italiei, nu degeaba supranumita "La bella Italia"! Am fost incantata la maxim de tot ce toate simturile umane au putut percepe. Mi-am incantat vazul cu locuri minunate, auzul cu melodiile cantaretilor stradali care rasunau la fiecare colt al frumoaselor pietete, mirosul marii ne-a imbatat, iar papilele gustative erau in delir la fiecare degustare a faimoaselor pizza si paste italienesti, inghetata italiana fiind cea care a culminat!  Simtind caldura emanata de mana lui Cipi care ma strangea cu grija, simfonia simturilor nu putea sa fie altfel decat completa!
          Dar nu va povestesc despre luna de miere, ci despre ceea ce am adunat in luna de miere, din Italia mai exact! Retetele unor preparate delicios de italienesti, pe care cu grija am inceput sa le pun in practica. In primul rand mi-am procurat acele tipuri de paste pe care la noi in magazine inca nu le-am vazut. Paccheri incepe lista, fiind un tip de canneloni scurti (vezi foto), pe care i-am preparat cu un sos ragu si un sos bechamel, ambele folosite anterior la reteta de lasagna.

          Despre sosul ragu am scris la reteta de lasagna, insa va scriu reteta pe scurt si aici. Ingredientele folosite sunt suficiente pentru a umple patru caserole cu diametrul de 10 cm.
Folosim:
 - 1 kg carne tocata (de porc)
- o ceapa
- 2 morcovi de marime potrivita
- 300 g de sos de rosii
- condimente dupa gust (eu am folosit oregano, busuioc, sare, piper)
- 2-3 linguri de ulei de masline
- o telina de dimensiune medie
- 50 ml de vin rosu

          Intr-un wok (a se observa iubitul meu wok marca Vitesse achizitionat din magazinul online KitchenShop) se calesc ceapa taiata marunt, telina si morcovii rasi, pana cand ceapa devine aurie.Se adauga carnea tocata amestecandu-se incontinuu pentru a nu se arde, iar cand carnea nu mai este rosie se adauga vinul rosu. Cand alcoolul este evaporat complet, adaugam sosul de rosii si condimentele. Lasam totul la fiert vreme de 45-50 minute la foc mic spre mediu.
          Pentru sosul bechamel avem nevoie de:
- 75 g unt
- trei linguri de faina
- 250 ml lapte
          Intr-o cratita cu pereti inalti se topeste untul, dupa care adaugam cate putina faina, amestecand incontinuu pentru a nu se forma cocoloase. Dupa ce punem toata faina adaugam incet laptele, de asemenea amestecand incontinuu pentru aproximativ cinci minute, pana cand amestecul capata consistenta unei smantani. Odata preparat, acoperim sosul cu folie alimentara (evitand formarea unei pojghite) si il lasam deoparte pana cand sosul ragu este fiert. Cand sosul ragu este fiert adaugam sosul bechamel peste si amestecam usor pana cand sosul bechamel este perfect incorporat. 
          Intr-o oala pentru paste punem un litru de apa cu o lingura de ulei de masline si sare la fiert. Cand apa a inceput sa fiarba, punem paccheri in apa si ii lasam pentru fix cinci minute. Nu vor fi fierti complet, ci doar al dente. Scoatem paccheri din apa in care au fiert si ii asezam vertical in vasele de copt. Un vas ceramic marca Emile Henry (tot din magazinul online KitchenShop) nu trebuie sa lipseasca din nici o bucatarie. Este foarte practic, rezistand atat la temperaturi foarte ridicate in cuptor, cat si la temperaturi scazute, in frigider sau chiar la congelator. 
        
          Punem sosul asftel obtinut intr-un sprit si umplem paccheri. Presaram parmezan si dam totul la cuptorul incins la 180°C pentru fix 15 minute. 
          Sunt deliciosi, se gatesc relativ rapid si va vor incanta! Nu ezitati sa ascundeti in sacose paccheri daca dati de ei prin supermarket-uri!






16 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. A si fost foarte apetisant, riscand sa ma laud putin :P
      Pupici :*

      Ștergere
  2. Si eu am facut si sant tare bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua ne-au placut la nebunie!
      Pupici

      Ștergere
  3. Draga mea, am vazut pozele pe FB! Ma bucur enorm pentru voi, mai cu seama ca am avut si ocazia sa va intalnesc! Sa fie intr-un ceas bun si casa de piatra! sa va iubiti o vesnicie!! Cat despre papica asta, arata de milioane! Te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, Anto! La fel va dorim si voua, numai zile frumoase impreuna!
      Pupici mari,
      xoxo

      Ștergere
  4. In primul rand Casa de piatra sa ai draga mea si sa va iubiti mereu!Am vazut pozele si ati fost foarte frumosi si cred ca a fost o nunta extrem de reusita.
    In al doilea rand, mancarea asta arata senzational!!Vasul; este foarte frumos...sa ma inveti ce trebuie sa fac sa primesc si eu unul :D...
    Hugs :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, Alina draga!
      Vasul l-am cumparat de pe www.pentrugatit.ro! Mi-am facut singura un cadou de nunta :) Merita toti banii, la fel ca si wok-ul cumparat tot de la ei!

      Te pup cu drag!

      Ștergere
  5. Pfoooaaa, cum arata....speram sa ajung prima sa pap eu tot :P
    Super reteta, super poze! ;)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Si cu telina? se caleste si ea cand se calesc morcovii si ceapa?

    RăspundețiȘtergere
  7. Unde ai gasit pastele? Am cautat peste tot si nu am gasit :( Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Francesca, din pacate la noi nu am gasit nici eu! Am scris in cuprinsul retetei ca din Italia sunt cumparate! Ai putea face aceeasi reteta cu cannelloni daca vrei, uite aici o varianta: http://www.cantboilanegg.ro/2012/01/cannelloni-cu-carne.html!
      Te pup, o zi frumoasa iti doresc!

      Ștergere
  8. Am incercat cu cannelloni, dar nu mi-au iesit, ca trebuie cumva sa le acoperi de sos. Mi s-au intarit :( si de fiert cannelloni nici atat pentru ca sunt subtiri si se rup...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca pui cannelloni pe orizontala vei putea sa ii acoperi cu sos, si in acest fel se vor fierbe! Ca si gust, nu e diferenta mare intre cannelloni si paccheri, aspectul face diferenta! Imi pare rau ca nu ti-a iesit initial, dar incearca sa pui in aplicare sfatul meu, de a-i aseza in tava pe orizontala, vezi reteta de cannelloni!

      Ștergere