Faceți căutări pe acest blog

joi, 5 aprilie 2012

Supa-crema de rosii

          Cu siguranta aceasta este ultima reteta de post prezentata in cadrul marelui post al Pastelui. Incepand de maine voi posta retete de preparate ideale pentru masa de Paste, urmatoarele doua retete fiind pregatite inca de anul trecut pentru masa noastra de Paste. De asemenea, mi-am propus sa gatesc week-end-ul acesta un chec cu lamaie prezentat deja aici pe blog, motivul pentru care am fost acuzata ca retetele mele nu prezinta o doza de sinceritate suficienta. Dragii si dragele mele, nu imi doresc si nu mi-am dorit vreodata sa gatesc ceva necomestibil, sau Doamne fereste, sa cumpar vreun preparat pe care sa il fotografiez, sa inventez o reteta si sa v-o prezint voua aici! Oare credeti ca mie mi-au reusit mereu toate retetele? Sau ca am obtinut mereu rezultatul asteptat de mine si garantat de cel/cea care a postat o reteta? Sa stiti ca nu e asa, am intampinat si eu dificultati in prepararea anumitor retete si singurul lucru pe care l-am facut a fost sa repet reteta, nicidecum sa arunc acuzatii defaimatoare la adresa unui om care munceste din greu ca sa impartaseasca o reteta cu noi. Eu nu sunt o carte de bucate... sunt un om care se inspira din alte retete si care studiaza o reteta inainte de a o pune in practica! Altfel nu mi-as permite sa ma mai numesc blogger de food! Si sunt foarte indignata si ma simt jignita de acuzatiile unora care nu sunt convinsi nici macar de pozele realizate in timpul procesului de preparare ca poate undeva ei au gresit! In fine... voi reface checul pentru a-mi demonstra in primul rand mie (desi ma indoiesc ca ar fi nevoie) ca retetele mele sunt scrise in primul rand cu seriozitate si sinceritate!
          Sa revenim la supa-crema de rosii! Saptamanal incerc sa mananc supe si/sau ciorbe pentru ca altfel nu ma simt bine, si desi pare demodat, stomacul meu are nevoie de ceva cald acolo, sa poata functiona :P! 
          Am facut doua portii de supa-crema de rosii, pe ambele le-am mancat eu, nu dintr-odata!
          Pentru doua portii de supa folosim:
- doi morcovi medii ca si dimensiune
- o radacina de patrunjel
- o bucata de telina (de dimensiunea patrunjelului mi-as permite sa spun)
- o cutie de rosii in suc propriu fara coaja si samburi (400 g)
- doi-trei catei de usturoi
- un litru de apa
- doua linguri de ulei de masline
- sare si piper dupa gust
- ierburi aromatice (eu am folosit busuioc si putin oregano)
          Incepem prin a face o supa de legume, punand morcovii, radacina de patrunjel si telina intr-o oala cu un litru de apa! Puteti pune acum sare, insa eu am preferat sa condimentez supa aproape de final. Lasam supa pe foc pana cand legumele sunt fierte.
          Acum avem doua variante: fie folosim numai apa in care au fiert legumele, fie folosim supa cu tot cu legume. Eu am ales a doua varianta, drept pentru care supa obtinuta nu mai este de un rosu intens, ci a capatat o culoare mai portocalie. Delicioasa oricum!
         Asadar, am curatat si taiat marunt cateii de usturoi, i-am prajit in putin ulei de masline (doua linguri maxim), dupa care am adaugat rosiile din conserva. Lasam usturoiul la prajit in ulei pentru maxim doua minute la foc mediu, altfel devine amar si nu vrem asta. Am lasat pe foc circa trei minute, dupa care am adaugat si supa cu legume cu tot. Adaugam acum si ierburile aromatice, sare si piper, dupa care lasam totul sa mai fiarba aproximativ cinci minute la foc mediu.
          Cand inca este fierbinte, turnam supa in vasul blenderului si pulsam pana cand toate legumele sunt pasate si obtinem o crema foarte fina.
          Ca si servire, am ales sa tai felii cateva rosii Cherry, sa le asez intr-o tava tapetata cu hartie de copt, sa presar branza gorgonzola rasa deasupra si sa le dau la cuptorul incins la 180°C pentru fix cinci minute. Le-am asezat peste supa-crema. Au dat supei un gust de-a dreptul divin!

          Servim cu paine prajita, salata rucola, si rosii prajite cu gorgonzola (peste care bineinteles ca sariti daca tineti post)! Mai are sens sa mai spun cat de delicioasa a fost??? Guess not... :)




23 de comentarii:

  1. Arata delicios...si gustul sper ca este pe masura!

    O zi excelenta iti doresc!
    Coltisor de Rai

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, speram la o zi frumoasa de primavara, dar iata ca ploua... din senin! Supa de deosebit de gustoasa... merita incercata!
      O zi frumoasa (din alte puncte de vedere decat meteorologice :)) )

      Ștergere
  2. Buna Diana,

    Am citit ce ai postat mai sus. Nu cred ca merita sa te enervezi pentru atata lucru si nici nu cred ca ar trebui sa refaci reteta respectiva pentru a demonstra ceva. Din toate retetele postate pe acest blog nu a existat una sa nu imi iese, la fel de aratoasa si gustoasa, dar pentru ca un produs de bucatarie, indiferent ca este prajitura sau fel de mancare, sa iese bine, nu este indeajuns doar reteta in sine cu cantitatile exacte, mai trebuie si putina indeletnicire , putina experienta, chiar noroc uneori si sa pui un pic de suflet in ceea ce faci. Te asigur ca tot ce am mancat ,facute dupa retele tale postate aici, a avut succes nu doar in casa cat si printre prieteni.
    Multa bafta in continuare continua tot asa si nu te lasa atinsa de un comentariu rautacios. Stii proverbul acela vechi " Vulpea cand n-ajunge la struguri zice ca sunt acri".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Crina! Ma bucur nespus ca sunt persoane care pot infirma spusele altora! Ma bucur ca incerci retetele mele, ca iti reusesc si ca mi-ai scris comentariul asta frumos ca sa imi ridici moralul! Intr-adevar, se potriveste proverbul citat de tine :)
      Pupici,
      O zi frumoasa!

      Ștergere
  3. Draga mea, chiar nu are rost sa te enervezi degeaba.
    Cred ca toate am trecut prin asta. Si mie mi s-a spus ca e gresita o reteta anume, chit ca eu am facut prajitura respectiva de n ori si am postat reteta pas cu pas in mai multe variante.
    Cred ca fiecareia dintre noi i s-a intamplat sa dea si rateuri in bucatarie, sa nu reuseasca intotdeauna o reteta asa cum ne-am fi asteptat. Dar e o lipsa de bun simt sa acuzi pe cineva mai ales cand exista si poze pas cu pas, care dovedesc ca reteta e buna.
    Succes si nu da importanta rautatilor. Treci peste si nu mai publica remarcile si comentariile rautacioase.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru incurajari, Cristina! Din pacate, nu toti gandim la fel si mereu vor fi persoane care vor aduce acuzatii altora pentru esecul personal. Am ales sa gatesc din nou acel chec pentru ca l-am gatit cu mai bine de un an in urma si nu imi amintesc daca si unde s-ar putea gresi, ca sa refac textul retetei! Sau ca sa il las exact la fel cum este, daca reteta imi iese bine si a doua oara!
      O zi frumoasa iti doresc,
      Pupici :*

      Ștergere
  4. Diana, daca eu nu sunt sigura pe ceva, vreun ingredient sau orice, te intrebam. Am si facut lucrul asta de vreo 2 ori...Oricum, retetele tale sunt tare faine si mie mi-au desteptat cheful pentru gatit!:)Nu fi suparata!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo, cum stii tu sa ma faci sa ma simt bine! Mai stiu nu doar ca m-ai intrebat ceva legat de o reteta, dar te-ai si intors aici sa impartasesti cu mine impresii legate de preparatul final, lucru care ma bucur enorm! Nu este o rasplata mai mare pentru un blogger de food decat feed-back-ul pozitiv din partea cititorilor! Insa doar cel negativ e scuipat aici...
      Te pup si iti multumesc pentru gandurile frumoase :*

      Ștergere
  5. oh, ce fotografii frumoaseeeee
    super delicioasa supa de rosii, o adorrrrrrrr
    cat despre retete si autencitatea lor ... t rog eu, nu mai pune la suflet! stim foarte bine ca difera, mai ales la prajituri si de faina (tip si calitate) si de oua (prospetime si marime) ... asa ca ... lasa nimicurile acestea deoparte si bucura-te de timpul petrecut cu cei dragi, de preparatele tale, de pregatirle pentru minunatul eveniment :) si lasa vorbele aruncate aiurea sa treaca pe langa tine! nu merita, crede-ma ;
    puuuuuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Emily, multumesc mult, in primul rand ca iti plac pozele... sa stii ca ma chinui mult cu aparatul, ca nu am timp suficient sa stau cu el in mana sa ii invat toate secretele, si rezultatul deocamdata asta e... insa sper in mai bine! Cat despre supa, e clar preferata mea in materie de supe-creme, m-a dat pe spate! Iar referitor la autenticitatea retetelor, nu am putut sa nu ma supar... cine s-ar putea gandi ca as cumpara un chec de la alimentara si l-as fotografia si posta aici, dand si informatii false despre modalitatea de preparare? Bine... poate nu am fost acuzata chiar de asta, insa pe aproape! M-a durut... dar imi dau seama ca fiecare percepe lucrurile in felul lui si niciodata nu poti schimba un om, cu atat mai putin un anonim!
      Te pup, multumesc pt cuvintele frumoase :*

      Ștergere
  6. Frumoasa prezentare ai facut supicii tale !Asta conteaza ! Cu-i nu-i place ce faci sa nu te mai viziteze !

    RăspundețiȘtergere
  7. Diana draga, eu am gatit checul cu lamaie si mi-a iesit foarte pufos si bun. Mama mea a "furat" reteta de la mine si il prepara destul de des. Nu am avut nici una dintre noi probleme cu compozitia sau ingredientele. E un deliciu! :)

    P.S. Am gatit azi ieri supa de rosii (are mama mea o reteta asemenatoare). Pot sa spun doar ca avea un gust care imi aducea aminte de casa! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Supa de rosii e preferata mea. Abia astept sa inceapa sezonul lor. Arata minunat.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mor dupa supica asta !!!
    Offff , nu exista zi sa nu gasesc pe cineva suparat din cauza cometariilor rautacioase :(((( , insa asa cum am zis si celorlalte fete , nu le lua in seama , ignora in totalitate orice comentariu de acest gen , iar oameni care te indragesc si-ti incearca retetele sunt mult mai multi decat cei care lasa un comentariu rautacios !!!
    O duminica superba !!!

    RăspundețiȘtergere
  11. ..... oamenii care te indragesc !!!... din cauza vitezei am papat un "i" :(:(

    RăspundețiȘtergere
  12. Chiar nu pare demodat faptul ca ai nevoie de supica saptamanal.
    Asa sunt si eu, de fapt...eu zilnic trebuie sa mananc altfel nu mi-e bine deloc, daca intelegi la ce ma refer :)) Norocul meu este ca imi si plac foarte mult supicile si ciorbitele iar supica de rosii este una din preferatele mele.Nu am facut-o niciodata crema insa ma gandesc serios sa incerc si varianta asta.
    Iti doresc mult succes in continuare cu blogul (la care apropos,eu una ii dau muuulte stele).
    O saptamana frumoas!

    RăspundețiȘtergere
  13. Esta sopa está saborosa! Gosto muito destes tomates pequenos!

    RăspundețiȘtergere
  14. ce fain arata!
    pacat ca nu pot face si eu!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Preferata mea ! :) Foarte frumoase prezentarile ! :)

    RăspundețiȘtergere
  16. O reteta mai simpla pentru supa de rosii nu ai? Ceva... sa arunc toate in oala si dupa ce se fierb sa mananc rezultatul :)
    Eram hotarat sa fac si eu, dar dupa ce am citit postul mi-a pierit cheful sa ma apuc... pare destul de complicata reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti sa "arunci" toate legumele enumerate mai sus intr-o oala cu apa, sa le fierbi, le pasezi cu blenderul si apoi adaugi sosul tomat facut de-a gata (cel din conserva pe care il gasesti la orice alimentara) si condimentezi dupa gust. Potrivesti consistenta supei punand apa in care au fiert legumele. Ceva mai simplu de atat chiar nu cred ca este :)
      Nu-ti garantez ca va fi la fel de gustoasa, dar poti incerca, rea nu poate fi!

      Ștergere
  17. Zilele astea am incercat si eu reteta, cu singura schimbare - rosii proaspete in loc de rosii in suc la cutie. O nebunie!!!

    RăspundețiȘtergere