Faceți căutări pe acest blog

vineri, 20 aprilie 2012

Scones cu lavanda

          Imi instruiam degetele sa scrie un post care suna ceva de genul: "Dragilor, ma declar disparuta de pe blog pentru aproximativ o luna pentru ca... ma marit!!!!" cand s-a intamplat minunea de a avea o dimineata plina numai pentru mine, astazi! Am fost atat de incantata ca am gatit scones, si nu orice fel de scones, ci unii cu lavanda (culinara) primita in urma castigarii concursului realizat de Andreea Dianu  si Lucia de la pastaidevanilie.ro, in decembrie. Yeah, it took me so long... Si in urma descinderii mele totale in bucatarie asta dimineata mi-am ars mana (antebratul drept), fapt pentru care am decis: nu voi mai aprinde cuptorul pana dupa nunta, altfel voi fi o mireasa cu urme roz-rosii pe maini! Asta e, m-am bucurat prea tare ca am o dimineata numai a mea pentru gatit!

          Cat despre acesti "sconsi", sunt divini, mi-au placut de la prima pana la ultima imbucatura si da, voi repeta experienta, cu riscul de ma ma arde din nou!
          Am facut o portie de doisprezece scones pentru care am folosit:
- 225 g faina
- o lingurita de praf de copt
- 50 g unt rece
- 75 g zahar cu aroma de lavanda
- 150 ml lapte batut
- un varf de cutit de sare
          Am cernut faina intr-un bol incapator, am adaugat sarea si praful de copt si am taiat untul felii subtiri peste faina. Am adaugat si zaharul (eu am folosit un zahar pudra cu aroma de lavanda, facut in casa cu flori de lavanda uscata) si apoi am turnat laptele batut. Am amestecat initial cu o spatula de lemn, insa cand amestecul a dat sa devina sfaramicios, am inceput modelarea unei bile de aluat cu mana!
          Am intins bila de aluat intr-o foaie cu mai bine de un centimetru grosime, pe care am taiat-o cu o forma rotunda in douasprezece cercuri avand diametrul de aproximativ 8 centimetri. Am uns fiecare scone cu lapte batut ajutandu-ma de o pensula pentru patiserie. Am presarat cateva flori uscate de lavanda pe fiecare scone!
          Am copt "sconsii" in cuptorul preincalzit la 220°C pentru 12-14 minute, pana cand au devenit aurii la suprafata! Cand i-am scos din cuptorul incins, m-am ars!


          I-am mancat cu unt si dulceata de capsuni, uitand pentru o clipa de timpul care trece pe langa noi pe nesimtite, de perioada aglomerata prin care trecem... au fost atat de buni! (a se observa timpul verbului a fi din ultima propozitie :)) )!




16 comentarii:

  1. Am facut scones intr-o mie de feluri insa cu lavanda niciodata. Imi si imaginez gustul divin. Poate le fac chiar miine dimineata. Love xx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am facut a doua oara scones insa cu lavanda au fost cele mai bune... sublime chiar! Sa imi spui cum iti ies daca te hotarasti sa le faci! Pupici :*

      Ștergere
  2. Minunat asa un mic dejun. Pupici si grija mare la cuptor :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pupici, Ancuta! N-am uitat de cafea... doar ca acum nu am timp nici sa respir! Te pup :*

      Ștergere
  3. Arata super bine! imi pare rau cate-ai ars mai ales ca acum doua zile m-am ars si eu pe picior cu apa fiarta si e incredibil de dureros :(. Siiiii...felicitari ca te mariti...asteptam poze cu o mireasa superba :). Te pup si ai grija sa nu mai patesti ceva tocmai acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da... trebuie sa avem mare grija in bucatarie... Suntem amatoare totusi, deci avem scuza :P
      P.S. Si eu astept ziua cea mare si pozele cu sufletul la gura!
      Pupici :*

      Ștergere
  4. of ce bunatati ai tu aici! Arata bestial! Spor la pregatiri scumpa mea! Sa ai o luna plina de liniste, fericire si zambete! Si nu numai luna aceasta ;) toata viata sa-ti fie roz ;) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult, Emily! La fel iti doresc si tie,
      Pupici :*

      Ștergere
  5. Aromate si super delicioase!!!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte bine arata!
    Felicitari si casa de piatra!

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitari si casa de piatra!
    Sant superbe portelanurile tale!

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu am facut niciodata dulcegarii cu lavanda , dar atatea retete am vazut ca sigur voi incerca si eu !!!
    O viata plina de clipe minunate iti doresc din suflet !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Uaaaau, cat de bine arata. Minunate fotografii!

    RăspundețiȘtergere
  10. Le ador pur si simplu! Frumoase poze! pup

    RăspundețiȘtergere
  11. La cat mai multe astfel de articole. Bravo!

    RăspundețiȘtergere