Faceți căutări pe acest blog

marți, 3 aprilie 2012

Crumble cu pere si ghimbir

          Ghimbirul ne duce cu gandul la turta dulce, la iarna, la Craciun... insa iata-l intr-o combinatie inedita, care nu doar completeaza gustul, ci il si defineste. Daca ar fi sa fac perechi intre fructe si mirodenii, as imperechea para cu ghimbirul, tot asa cum as imperechea marul cu scortisoara! Impreuna sunt un intreg mai mult decat perfect, delicios! Si nu, desertul de astazi nu m-a dus cu gandul la iarna!
          Dar sa va spun si ca am gasit in Sibiu un ingredient minunat, pe care pana acum nu il vazusem in magazinele noastre, zaharul brun de tip Muscovado! Mare mi-a fost mirarea sa il gasesc pe raftul bio, recent inaugurat, al magazinelor GGT din Sibiu! Tot aici am gasit si naut, si lapte de cocos, precum si sirop de artar!
          Zaharul brun Muscovado este un tip de zahar nerafinat, inchis la culoare (mai inchis decat zaharul brun obisnuit), cu o aroma puternica de melasa. Este un zahar obtinut din trestia de zahar, avand un continut caloric mai redus decat zaharul alb (o lingurita de zahar brun Muscovado are aproximativ 11 calorii).

          Buuuuun, lucrurile stau foarte simplu. Am folosit trei pere mari pe care le-am curatat de coaja si samburi si pe care le-am taiat cubulete. Am presarat ghimbir pudra peste cubuletele de pere si am amestecat usor cu o spatula. Am asezat bucatile de pere in trei forme individuale pentru copt din ceramica, dupa care am trecut la prepararea amestecului pentru crumble. Am folosit:
- 125 g de faina
- 50 g margarina de la frigider (puteti folosi unt daca nu tineti post)
- 75 g de zahar brun Muscovado
          La fel ca si in cazul altor retete de crumble (cu mere sau cu prune prezentate pe blog de-a lungul timpului), amestecam cu varful degetelor ingredientele pentru crumble pana cand obtinem un amestec faramicios pe care il asezam peste bucatile de pere, in formele individuale, avand grija sa acoperim toata suprafata acestora!
          Dam formele la cuptorul preincalzit la 180°C pentru 15-20 minute, sau pana cand amestecul faramicios se transforma intr-o frumoasa crusta aurie! Va avertizez ca bucataria va fi invadata de o aroma deosebita de pere cu ghimbir, greu veti putea sa ii rezistati pana cand se raceste!


8 comentarii:

  1. Ador crumble-ul, cu orice fruct ar fi el. Incerc totusi sa gasesc o varianta care sa nu contina unt.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super delicios , imi place tare mult !!!!

      Ștergere
    2. Super delicios , imi place tare mult !!!

      Ștergere
  2. Cate o para pentru fiecare castrone, practic? Ar fi util sa indici mai clar portiile si cantitatile, precum si dimensiunile vaselor folosite pentru preparate.Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am folosit suficient miez de para pana cand s-au umplut formele, trei la numar!

      Ștergere
  3. Super delicios, imi place tare mult !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmm, cu pere este un adevarat deliciu!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare bun trebuie sa fie! parca si simt aroma de ghimbir! pup

    RăspundețiȘtergere