Faceți căutări pe acest blog

vineri, 16 martie 2012

Vegan chocolate scones

          Adica niste biscuiti mai moi, daca ii pot numi asa, originari din Anglia, consumati cu precadere la micul dejun sau alaturi de ceaiul de la ora cinci! Simpli, cu fructe proaspete sau confiate, cu ciocolata, diverse seminte, aceste scones pot fi consumate atat ca atare cat si (sau mai ales) cu clotted cream/Devonshire cream (un fel de smantana foarte densa si plina ochi de calorii) si dulceata!
          Astazi am incercat insa o varianta mai usoara a acestor minunate scones, renuntand la clasica faina de grau si la ou, incercand si obtinand chiar un desert mai sanatos, fara gluten, sarac in calorii si de post, ca tot ne aflam in postul Pastelui.
          Am folosit:
- o banana
- 90 ml lapte de cocos
- esenta de vanilie
- 190 g faina de ovaz fara gluten
- 40 g cacao neindulcita
- un varf de cutit de sare
- aproximativ 50 g fulgi de ciocolata neagra
- o lingurita de praf de copt

          Punem banana curatata de coaja si taiata felii in blender alaturi de laptele de cocos si esenta de vanilie. Mixam pana la omogenizare, cam 10-15 secunde cu functia Pulse. Daca nu avem un blender in dotare, pisam banana cu o furculita, dupa care adaugam laptele de cocos si esenta de vanilie, amestecand cu un tel pana la obtinerea unui amestec omogen.
          Intr-un alt bol incapator amestecam toate celelalte ingrediente (uscate): faina de ovaz, cele 40 g cacao, sarea, fulgii de ciocolata si praful de copt. Turnam banana pisata cu laptele de cocos si esenta de vanilie peste ingredientele uscate si amestecam usor cu o spatula pana la omogenizare, apoi cu mana modelam o bila de aluat. Aplatizam bila de aluat direct pe suprafata de copt (tapetata cu hartie) sub forma unui cerc cu grosimea de un centimetru. Cu un cutit de pizza, taiem foaia de aluat in opt, pana la douasprezece trinughiuri egale.
Coacem la cuptorul incins la 180ºC pentru 10-12 minute. Dupa coacere, lasam sa se raceasca complet in tava de copt! Optional, se pod pudra cu zahar vanilat.


ATENTIE: Acest desert nu contine zahar, singurele surse de indulcire constituindu-le banana si laptele de cocos. Pentru un desert mai dulce adaugati zahar dupa gust!








5 comentarii: