Faceți căutări pe acest blog

duminică, 11 martie 2012

Tort Amandina

          Declar acest desert preferatul meu! Atata aroma pe milimetru patrat nu mai gasesti nicaieri! Rom, ciocolata, vanilie, consistenta umeda, hmmmm, te lingi pe degete! Cautand un desert ciocolatos, mi-am dat seama ca nu facusem niciodata Amandina, si am gasit o reteta potrivita in bucataria lui Edith! Multumesc pentru reteta, Edith, mi-a iesit absolut minunat. Amandina a luat forma tortului pentru ziua celei mai bune prietene a sorei mele, care, fara a exagera, a devenit de cativa ani sora noastra mai mica! La multi ani, Roxy Poxy, sa fii sanatoasa si sa ai parte numai de momente frumoase alaturi de cei dragi sufletului tau!
          Am facut un tort cu diametrul de 24 cm pentru care am folosit:
Blat:
- sase oua
- 200 g zahar
- 200 g faina
- trei linguri cacao neagra
- un plic praf de copt
- 30 ml apa
- 30 ml ulei
          Separam albusurile de galbenusuri si batem albusurile spuma tare! Adaugam si zaharul mixand la viteza mare pana cand zaharul se topeste! Amestecam galbenusurile cu apa si uleiul si turnam amestecul peste spuma de albusuri, mixand in continuare. In final, cu o spatula incorporam faina, praful de copt si cele trei linguri de cacao (cernute in prealabil)! Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si coacem la temperatura de 180°C pentru aproximativ 30 minute. Testam blatul cu scobitoarea inainte de a-l scoate de la cuptor! Il lasam sa se raceasca complet inainte de a-l taia si umple cu crema!


Crema:
- 250 g unt moale (nu topit)
- trei galbenusuri
- 150 g zahar pudra
- esenta de rom si esenta de vanilie dupa gust
- trei linguri de cacao neagra
          Pentru crema mixam untul moale cu zaharul pudra pana cand obtinem o spuma densa! Incorporam galbenusurile, dupa care adaugam cacao. Eu folosesc cacao neagra de la Dr. Oetker, imi place foarte mult! Adaugam esenta de rom si esenta de vanilie dupa gust!

Sirop:
- 200 g zahar
- 500 ml apa
- esenta de rom
- doua plicuri Cappuccino La Festa (de ciocolata sau rom)
          Caramelizam cele 200 g zahar intr-o cratita! Cand zaharul este transformat in caramel adaugam apa si lasam siropul sa fiarba pana cand zaharul este complet topit! In momentul in care adaugat apa, zaharul se va umfla, formand o pojghita tare! Este absolut norma, nu va panicati, zaharul se va topi si in final vom obtine un sirop uniform ca si consistenta si culoare. Cand zaharul este topit, adaugam esenta de rom si cele doua plicuri de Cappuccino, mai lasam pe foc cateva secunde, dupa care lasam siropul sa se raceasca complet!

          Cand blatul si siropul sunt complet racite, putem incepe asamblarea tortului! Taiem blatul pe jumatate, il insiropam, intindem crema (pastram doua-trei linguri pentru decor), asezam a doua jumatate de blat, u siropul ramas si il dam la frigider pentru minim doua ore!

Glazura:
- 100 g ciocolata neagra
- 75 ml smantana pentru frisca
- 25 g unt
          Pentru glazura topim toate ingredientele de mai sus la baie de aburi. Obtinem un ganache de ciocolata extrem de fin si delicios pe care il intindem/turnam peste tortul asamblat dupa racire!
          Pentru decor am folosit partea de crema pastrata pe care am spritat-o la baza tortului si putina frisca cu care am incercat sa conturez niste chestii... nu a iesit cine stie ce pentru ca nu am un sprit bun inca, dar rezultatul a fost multumitor!



13 comentarii:

  1. Arata minunat tortul tau! pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Un rasfat... arata minunat si mi-e pofta de o felie. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Aratã delicios!!! mie dor de zambile...nu am tinut una în mânã de anii buni...

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai de mine ce deliciu ai pregatit aici! Arata senzational!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos si sigur delicios .Mie imi plac amandinele.

    RăspundețiȘtergere
  6. o prezentare frumoasa! si sigur delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Amandinele sunt delicioase,asa ca si tortul acesta este delicios.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Superb ti-a iesit si delicios la maxim!!!Sunt innebunita dupa torturi cu ciocolata!L-as manca pe tot:))Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. I love Amandinele :D
    Sub forma de tort nu am facut niciodata dar cred ca e grozav! ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu am facut de Pasti acest tort. a iesit minunat. Precizez ca este primul meu tort.Am facut o mica greseala. Nu am fost atenta (febra gatitului de Paste) si crema pe care am pastrat-o am pus-o peste tort si apoi am pus glazura. Oricum a iesit exceptional, le-a placut tuturor.Am pus un iepuras de ciocolata,o buburuza si bombonele-ou. Multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere