Faceți căutări pe acest blog

vineri, 2 martie 2012

Tartelette de post

          A trecut ceva vreme de când nu am mai aprins cuptorul și de când nu am mai postat o rețetă pe blog! Timpul nu-mi mai e prieten, gata, c'est fini!!! Pai cum să îmi fie prieten când trece pe lângă mine și nu-mi permite să fac ceea ce îmi place? Și iată ca blogul iar a rămas de sacrificiu, desi este deosebit de important pentru mine, momentan a rămas pe plan secund! Însă week-end-ul ăsta mă revanșez si promit să revin în forță. A început și postul Paștelui, cel mai mare și mai înălțător post de peste an, iar pentru cei care il țin, voi veni cu niște propuneri delicioase de deserturi în special. Este post, dar asta nu înseamnă că trebuie să excludem dulciurile din alimentație, dimportivă! Trebuie să găsim un echilibru și să consumam din toate câte puțin!
          Astăzi am gatit primul desert de post din acest an și nu am mai avut rabdare să îl postez mâine! Am pregătit o crustă de plăcintă pe care am umplut-o cu dulceață de căpșuni si mere cu scorțișoară!
          Pentru crustă am folosit:
 - 180g faină neagră
- o mână de nuci
- 120g margarină rece tăiată bucăți
- 60ml apă rece
- doua linguri de zahăr brut din trestie 
          Puteți înlocui făina neagră și cu făină albă, nucile le puteți înlocui cu migdale, margarina cu unt (dacă nu țineți post) și zahărul brut cu zahăr alb. Eu am ales aceste ingrediente pentru o variantă ușor dietetică.
          Punem toate ingredientele, mai puțin apa, în robotul de bucătărie și mixăm la viteză mare timp de douăzeci de secunde. Apoi am adăugat apa și am lăsat robotul să își facă treaba pentru încă 40 secunde! Am obținut o bilă compactă de aluat pe care l-am învelit în folie alimentară și l-am dat la rece pentru o oră.
          Pentru umplutură am folosit:
- 150 g dulceață de căpșuni
- patru mere de dimensiune medie
- o linguriță de scorțișoară
          Puteți să renunțati la mere și să folosiți doar dulceața! Puteți de asemenea să alegeți o dulceață dintr-un alt fruct sau să faceți orice combinații vă plac. Am curățat și tăiat merele și le-am pus într-o cratiță peste care am turnat dulceața și scorțișoara. Am fiert totul la foc mic timp de 12-15 minute. Am lăsat umplutura să se răcească complet.
          Am scos aluatul de la frigider, am întins o foaie de 4-5 mm grosime pe care am tăiat-o sub forma unor cercuri de dimensiunea formelor de tarte pe care urmează să le folosim. Așezăm cercurile de aluat în tava tapetată cu puțină margarină (sau peste care am pulverizat spray pentru copt), fixăm bine aluatul de marginile tăvii și îl înțepăm cu o furculiță. Am pus umplutura în tarte și din foaia de aluat rămasă am decupat fâșii de aproximativ 6-7mm lățime pe care le-am așezat peste umplutură sub forma unui grătar.
          Dăm tartelettele la cuptorul încins la 180°C pentru aproximativ 20 minute, când crusta se rumenește și umplutura fierbe! Pudrăm cu zahăr și servim. Sunt absolut delicioase, chiar și de post!




7 comentarii:

  1. Absolut delicioase !! iar pozele nu mai zic.. incantatoare.. ! Te invit cu drag la un concurs de carte! pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte delicioasa.Asa ca merge si la dieta?Un weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Antonina: Multumesc! Pozele sunt facute cu aparatul foto vechi, antic si de demult! La indemnul tau, saptamana viitoare am un aparat profi, abia il astept!!! Te pup :*
    @Paradis: Merge la dieta daca elimini dulceata (care are un aport maaaare de zahar) si folosesti doar mere sau alte fructe in stare naturala! Merita incercate oricum, o lingura de dulceata nu strica nimanui :))

    RăspundețiȘtergere
  4. nici mie nu-mi e prieten timpul...:(

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte bine si sunt delicioase !

    RăspundețiȘtergere
  6. superbeeeeeee ♥
    pupicei scumpa mea ♥

    RăspundețiȘtergere
  7. Tare frumusele sunt minitartele tale!

    RăspundețiȘtergere