Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 14 martie 2012

Salata cu couscous

          Sau cușcuș pe românește! Am văzut această idee intr-o zi in care imi pierdeam vremea pe bloguri culinare straine si mi s-a aprins beculetul! Reteta trebuia incercata, si nu regret ca am facut-o! Cușcuș-ul este un tip de granule sferice preparate din făină de grâu dur (semolina). Prepararea cușcușului constă în umezirea cu apă a făinii de grâu dur și formarea unor granule sferice cu diametrul de aproximativ 1 mm; pentru a-și păstra forma, acestea sunt apoi pudrate cu făină albă. Uneori, se adaugă și sare în timpul procesului de preparare. Cușcuș-ul care se gaseste in magazinele românești este unul cu preparare rapidă.
          Se folosesc o cană de cușcuș și tot atâta apa fiartă cu sare după gust (eu am pus și o linguriță de margarină vegetala - puteti pune ulei în loc de margarină)! Apa fiartă cu sare si margarină se toarnă peste cușcuș într-un vas încăpător și se lasă minim 5 minute, până când cușcuș-ul absoarbe toată apa și își dublează volumul! Eu l-am folosit într-o salată rece, deci l-am lăsat să se răcească complet, timp în care am tăiat mărunt:
- varză roșie
- dovlecel crud
- roșie
- câteva frunze de pătrunjel proaspăt
          Toate cantitățile sunt relative, în funcție de felul în care dorim să consumăm salata!
          Ca și o sugestie de prezentare, am așezat legumele tăiate și cușcuș-ul stratificat într-un pahar, de asemenea puteti folosi orice vas transparent pentru același efect!
          Iată o idee sănătoasă de prânz sau cină, care poate fi consumată și într-o zi de post:
P.S. Asezonati cu sare, piper sau orice alte condimente va sunt pe plac!





9 comentarii:

  1. Chestia asta e inedita pt. mine...asa ca ar trebui sa o incerc!
    Arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Très belle salade de couscous, superbe la présentation!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place cum arata si am sa o fac , de mult am in minte o asemenea reteta si e si de post!! Prezentarea superba!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Excellent idea! Beautiful presentation of the salad!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place cus cus-ul, dar n-as putea sa mananc dovlecel crud. Cu un castravete pt mine, ok? ;) Super poza! te pupic!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumos arata! superba prezentare. pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Dar acesta nu este cous-cous. Sun paste fainoase marunte.

    RăspundețiȘtergere