Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 28 martie 2012

Hummus

         

UPDATE:
Am refăcut pasta de năut - hummusul cu boabele de năut decojite (manual, ce credeți :P). A meritat efortul pentru că am obținut o pastă extrem de fină, incomparabil mai bună decât cea de anul trecut (era și aceea bună, însă nu era atât de fină). De această dată am ales să asezonez hummus-ul cu puțin usturoi ras fin - delicios!

Inca traiesc! Pe ici, printre mormane de invitatii si plicuri, in goana nebuna dupa lucruri de trebuinta pentru nunta ce se apropie atat de repede, printre probe de rochie si intalniri cu enspe mii de furnizori care ne vor ajuta sa o scoatem la capat cu evenimentul! Mai este o luna si inca putin... fapt pentru care ma inchid mai rar in bucatarie, but may God bless the week-end! In week-end am gatit hummus, o pasta de naut specifica bucatariei arabesti, cu pasta de susan, lamaie, ulei si dupa plac fie usturoi, fie ceapa!

          Inca de toamna trecuta imi sta gandul la hummus si in week-end am decis sa fac loc altor idei culinare pe lista "De gatit", eliminand astfel hummus-ul. Nu de alta, dar este si post, iar aceasta pasta de naut, atat de consistenta si delicioasa, este ideala pentru zilele de post. Nautul este un aliat important al organismului sanatos, scade colesterolul prin continutul de fibre si impiedica acumularea de zahar in sange, fiind un aliment foarte util persoanelor care sufera de diabet sau de hipoglicemie. Fierul din boabele de naut produce energie, iar magneziul sporeste cantitatea de enzime care produc antioxidanti. 
          Pentru hummus (cu doi "m", altfel humus este un tip de sol :P) folosim:
100g seminte de susan
sase linguri de ulei de masline
400 g naut
sucul de la o jumatate de lamaie
usturoi sau ceapa (dupa gust)
sare, piper, boia de ardei iute
          In primul rand, inca dinainte cu o noapte punem nautul la hidratat in apa (suficienta cat sa acopere cu un deget nautul). A doua zi, scurgem nautul de apa in care si-a facut somnul de hidratare, il punem intr-o oala cu apa (aproximativ un litru este suficient) si il punem la fiert la foc mediu pentru aproximativ o ora si un sfert. In acest timp, ne ocupam de tahini - pasta de seminte de susan. Punem semintele de susan intr-un wok si le lasam circa doua-trei minute, atat cat sa devina lucioase, nu sa isi schimbe culoarea, sau, mai rau, sa se prajeasca! Daca se intampla asta, pasta va fi amara, deci adio hummus! Punem semintele de susan in vasul robotului de bucatarie, adaugam doua din cele sase linguri de ulei de masline si mixam la viteza mare trei-patru minute, pana cand obtinem o pasta fina.
          Cand nautul este fiert, il scurgem de apa si, inca fierbinte, il turnam in vasul robotului de bucatarie alaturi de pasta de susan - tahini. Stoarcem o jumatate de lamaie, adaugam si celelalte patru linguri de ulei, ceapa (sau usturoi), sare si boia de ardei iute dupa gust. Mixam pana la maruntirea tuturor ingredientelor. Vom obtine o pasta cu o consistenta fina pe care o servim cu felii de paine moale, cu castraveti, ceapa verde, ridichi sau orice alte legume va sunt pe plac.

A fost minunat acest hummus, inca mai este putin, i-am pastrat si lui Cipi, cat sa isi intinda pe o felie de paine :))





11 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc... a fost cel putin la fel de bun pe cum arata :)
      Pupici :*

      Ștergere
  2. il ador..pozele superbe, imi vine sa musc din monitor! bafta cu pregatirile, astepam poze dupa eveniment:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Si eu astept cu nerabdare si emotie evenimentul si mai ales pozele :P
      Te pup :*

      Ștergere
  3. Cu un asa eveniment care te asteapta, esti de laudat ca mai te gandesti sa gatesti. Ma bucut pentru tine, sa ne ti la curent. Humusul cum l-ai pregatit ma imbie la o felie macar. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc... gatesc pentru ca trebuie sa mai si mancam, iar mancatul la restaurant sau fast food iese din discutie, cu atat mai mult cu cat imi doresc sa incap in rochia de mireasa :))
      Va pup :*

      Ștergere
  4. Bafta la nunta, sa iasa totul super !
    Humus as manca non-stop tare imi place!

    RăspundețiȘtergere
  5. Oh, ce emotionata trebuie sa fii <3
    Hummusul arata minunat si desi il ador si consum regulat :) nu am incercat cu ceapa, doar cu usturoi ;) Pup tare tare si spor la pregatiri!

    RăspundețiȘtergere
  6. bun Hummusul.
    deci nunta, ha? bun asa
    sa va fie de bine draguteilor si deistractiune maxima !

    RăspundețiȘtergere
  7. Oricat de obosita si agitata esti , eu tot cred ca-ti faci timp de bucatareala - e locul de relax , nu ? :) Am si eu o punguta de naut si trebuie sa o folosesc cat de curand ;) .....
    O nunta de vis iti doresc !!!

    RăspundețiȘtergere