Faceți căutări pe acest blog

vineri, 16 martie 2012

Calzone cu legume

          Chiar daca din ultimele atat de rare postari nu se poate observa ca mai gatesc, sa stiti ca o fac, insa sunt foarte in urma cu postatul retetelor! Astazi insa, avand in vedere ca este post si ziua abia a inceput, deci inca e devreme ca sa hotarati ce gatiti pentru pranz, vin cu o reteta de post, delicioasa, sanatoasa si saraca in calorii, cum sunt de altfel majoritatea retetelor postate aici din ultima vreme!

          Am folosit clasicul blat de pizza, inlocuind insa doua ingrediente, si anume faina alba cu faina integrala de secara si laptele cu lapte de soia (ca sa fie reteta de post)!
Asadar, pentru blat am folosit:
- 300 g faina integrala de secara
- 100 ml lapte de soia
- 100 ml apa
- 20 g drojdie uscata
- 60 ml ulei
- o lingurita de zahar
- o lingurita de sare 
          Am folosit masina de paine, motiv pentru care am inceput prin separarea ingredientelor solide (faina, drojdia uscata, zaharul si sarea) de cele lichide (laptele de soia, apa si uleiul). In cuva masinii pentru paine am pus intai ingredientele lichide, dupa care le-am adaugat pe cele solide! Am setat masina pe programul pentru framantare si dospire! In acest timp am trecut la sotarea legumelor:
- o ceapa mare
- un dovlecel
- aproximativ 300 g ciuperci (am folosit din conserva)
- putin ardei rosu
- una-doua rosii, dupa gust
- vanata (optional)
Nu trebuie sa va limitati aici, orice leguma va este pe plac poate fi adaugata. In doua-trei linguri de margarina vegetala am calit ceapa taiata mare, pana cand a devenit translucida, dupa care am adaugat si celelalte legume taiate cubulete. Condimentam dupa gust! Eu am folosit doar sare si piper.
          Din aluatul pregatit am obtinut doua pizza calzone. Am impartit aluatul in doua bile, dupa care le-am intins in foi rotunde, de un centimetru grosime. Am uns fiecare foaie cu putin bulion de casa, dupa care am adaugat legumele sotate si  racite complet. Am pliat fiecare foaie pe jumatate si am sigilat marginile cu degetele (putem sa folosim o furculita).
          Coacem in cuptorul preincalzit la 180⁰C pentru aproximativ 25 minute, sau pana cand aluatul capata o culoare aramie.

          Am fost foarte succinta si nu am reusit sa atasez inca fotografiile din timpul prepararii. Orice nelamuriri aveti, va rog sa le lasati in scris si va voi raspunde cu drag! Pofta buna!


7 comentarii:

  1. Arata splendid!
    O primavara minunata iti doresc!
    Coltisor de Rai

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata minunat1 si cred ca a fost si delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am mai papat de mult calzone !!! Tare bine arata ..... si mi-ai facut o pofta !!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bine arata! Cred ca as pune si niste oregano sau cimbu, dar in rest e perfecta reteta :) Cum te mai intelegi cu aparatul foto?

    RăspundețiȘtergere
  5. Fetelor, a fost foarte buna , cu greu simtim ca mancam mancare de post!
    @Carmen: inaintez usor cu aparatul! Ne intelegem bine ca eu il iubesc muuuult si fac orice ca sa ne fie bine impreuna :))) Glumesc, ma joc zilnic cu el si imi place de fiecare data tot mai mult. Stie muuulte lucruri! Te pup

    RăspundețiȘtergere