Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 21 martie 2012

Baclava

          Baclava - Baklava este un desert care isi are radacinile adanc infipte in bucataria turceasca. Desi reteta de baclava a fost preluata de greci si regasita si pe taramurile arabe, desertul este considerat parte a culturii gastronomice traditionale turcesti. Majoritatea tarilor europene l-au imprumutat si s-a modificat o parte a ingredientelor regasite in baclava, insa esenta ramane aceeasi: nuci, miere si multe foi (renumitele foi "phyllo" - foile de placinta pe care noi le gasim in comert, NU foietaj).

          Reteta pusa in practica de mine astazi cu siguranta nu este cea originala, ci una care a suferit multe modificari de-a lungul timpului, si mai mult decat atat, este personalizata de mine prin adaosul de zeama de lamaie. Intotdeauna mi-a blacut baclavaua si pofteam cand o vedeam pe raftul vreunei cofetarii, insa niciodata nu puteam manca mai mult de doua imbucaturi, era extrem de dulce! Zeama de lamaie o face mai gustoasa, luandu-i putin din dulceata exagerata.

          Pentru o tava de 20x30 cm (teflonata) am folosit:
- 150 g margarina vegetala topita
- un pachet de foi de placinta
- 200 g nuci macinate
- 150 g zahar brun
- o lingurita de scortisoara
- o lingurita de esenta de rom

          Pentru inceput, am amestecat nucile macinate cu zaharul brun, cu scortisoara si romul. Am impartit din ochi amestecul in cinci parti egale. Apoi, am taiat fiecare foaie de placinta pe jumatate (in pachet au fost douasprezece foi, asadar dupa taiere am obtinut douazeci si patru de foi). Am topit margarina si am uns tava cu putina margarina. Am asezat prima foaie de placinta, am uns-o cu margarina si am asezat a doua foaie. Ungem si a doua foaie, o asezam pe a treia, o ungem, dupa care asezam a patra foaie pe care o ungem cu margarina la randu-i, dupa care presaram pe intreaga suprafata a foii prima parte (din cele cinci) din amestecul de nuci cu zahar. Repetam acesti pasi pana in momentul terminarii foilor, astfel ca presaram amestecul de nuci intre fiecare patru foi, unse cu margarina topita la randul lor.
          Am pus tava la frigider pentru o ora, timp in care foile se inmoaie, usurandu-mi astfel procesul de taiere a lor in forma de patrat sau romb, dupa preferinta si indemanare!
          Dam tava cu baclava la cuptorul preincalzit la 180ºC pentru 20-25 minute, pana cand capata o culoare aurie. In acest timp, pregatim un sirop din:
- doua linguri de miere
- 50 g zahar (optional)
- 100 ml ala
- o lingurita de esenta de rom
- zeama de la o jumatate de lamaie 
          Cu cinci minute inainte de a scoate tava cu baclava de la cuptor, turnam siropul uniform peste baclava si reintroducem in cuptor! Lasam sa se raceasca si servim cu pofta!




13 comentarii:

  1. Arata tare bine.Sotul meu este fan baclava.Trebuie sa-i mai fac.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunata!!!Imi place la nebunie baclavaua!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi ploua in gura!! Suntem fani baclava, sarailie ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi ploua in gura!! Suntem fani baclava, sarailie!;)

    RăspundețiȘtergere
  5. arata super bine Diana! vreau si eu o bucatica :). vin in vizita

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-e chiar pofta de o baclava, nu am mancat de multisor. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. yummy! Musia sa fac rost de niste nuci, ,s ale incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce buna e ! Arata foarte bine ! Am sa incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  9. Acum as manca o baclava, atat de bine arata!

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata absolut delicios, putin altfel fata de cum arata original in Turcia. Dar gustul e mi-nu-nattt ...

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata super! Am o intrebare insa. Margarina stiu ca este foarte nociva pentru organism. Nu o putem inlocui cu altceva?

    Multa bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere