Faceți căutări pe acest blog

luni, 20 februarie 2012

Pancakes cu banane si nuci

          Nimic nu poate fi mai placut decat o duminica fara griji, petrecuta in liniste in familie. Daca si incepem ziua cu pancakes, deja vorbim despre o astfel de duminica la superlativ. Daca imi aduce si mie cineva o tava cu pancakes la pat, deja am intrat pe taramul stiintifico-fantasticului si vorbesc prostii! Insa nu va imaginati ca ma plang ca nu mi se aduce micul dejun la pat! Nici vorba! Eu sunt genul de om care poate sa adoarma la ora 6 dimineata si la maxim 8:30 e in picioare, atat de fresh ca parca ar fi dormit o noapte intreaga! Si in fiecare zi, fie ca e duminica sau orice alta zi a saptamanii, ma trezesc foarte vioaie si plina de energie si fac orice, numai sa nu stau tintuita in pat, merg chiar si la serviciu :))

          Cat despre micul dejun la pat, mie imi place ideea, insa pe Cipi cu greu il conving sa stea acolo cuminte, sa mancam in pat! Are si el pasarelele lui, "o masa se ia la masa", doar de-aia se numesc la fel :))! Ieri insa l-am pacalit si s-a trezit cu miros sublim de pancakes! Pufosenia s-a intruchipat in pancakes ieri si asa cum am mai spus si pe Facebook, ne-au facut ziua minunata!
          Pentru doua-patru portii (depinde cat de foame va este) folosim:
- doua oua
- 200 g faina
- 250 ml lapte
- o lingurita si jumatate de praf de copt
- un sfert de lingurita de bicarbonat de sodiu
- o lingurita esenta de vanilie
- trei linguri ulei
- doua linguri si jumatate de zahar
- un varf de cutit de  sare

          Intr-un bol incapator cernem faina cu sarea, bicarbonatul de sodiu si parful de copt.
          Separam ouale, si mixam galbenusurile pana cand acestea devin albicioase si cresc in volum. In acel moment adaugat laptele, esenta de vanilie si uleiul, mixand in continuare.
          Batem albusurile spuma tare, dupa care adaugam si zaharul. Mixam pana la topirea in totalitate a zaharului.
          Adaugam compozitia de galbenusuri in bolul cu ingredientele solide cernute si amestecam usor cu un tel pana la omogenizare. In momentul in care amestecul este fin si nici vorba sa gasim vreun cocolos in compozitie, trecem la incorporarea albusurilor, etapa in care folosim o spatula cu care executam miscari ample! Nu amestecam in exces!!!
          Odata preparata compozitia trecem la coacerea clatitelor intr-o tigaie teflonata (nu as vrea sa spun ca-i musai sa fie teflonata, dar cam asa e). Nu am incercat sa fac pancakes intr-o alta tigaie, insa nu as putea sa va asigur de reusita lor! Poate ar merge daca ati unge tigaia cu unt sau ulei mai mult decat de obicei! Buuun, cum procedam? Pai cam la fel ca si la clatitele clasice! Turnam din compozitie cu un polonic in tigaia incinsa in care am picurat un strop de ulei. Daca vreti sa obtineti o suprafata uniform colorata, fara pete, stergem excesul de grasime din tigaie cu un servetel!
          Se lasa pe o parte pana cand incepe sa faca bule la suprafata, dupa care se intoarce si se mai lasa la prajit inca 20-25 secunde!
Se consuma cu ce va este pe plac, de la gem la sirop de artar sau miere, fructe crude, fructe uscate, compoturi, sky's the limit! Va asigur doar de aroma si pufosenia lor divina! Noi am ales sa le mancam cu banane, nuci si peltea de gutui (absolut divin!!!)




9 comentarii:

  1. sunt un desert rapid, usor(dar nu la calori) si foarte buuuun! ieri dupa-amiaza am facut si eu. mmmm!
    am sa incerc si eu data viitoare cu banane:*
    imi plac pancakes-urile tale tare mult, imi place pufosenia lor la maxim!

    RăspundețiȘtergere
  2. vaaaai ce delicioase sunt! mi-e foame si pofta de mor :)) Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Vaaaaaaaaai, m-ai innebunit! Trebuie sa fac si eu! As manca pozele, atat mi-e de pofta! :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. De pe Fb am venit repede sa le vad :) , arata tare bine si sunt sigura ca au fost delicioase in combinatia asta !! Superbe poze !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am facut si eu ieri de dimineata pufosenii d-astea. Dar cand le vad pe ale tale...imi vine sa iti fur farfuria cu tot cu ele si sa fug cu ea depaaaaarteeee! :)) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. ces pancakes sont bien gourmand et très beaux!

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunat arata!!!Sunt preferatele mele!Pupici!

    RăspundețiȘtergere