Faceți căutări pe acest blog

duminică, 5 februarie 2012

Pain brioche

          Pain brioche este un fel de paine de origine frantuzeasca, alba, fina si pufoasa, imbogatita prin adaosul de oua, unt si zahar. Are o crusta moale, usor maronie datorata oului batut cu care se unge inainte de coacere. Le pain brioche este preparata in acelasi fel ca si painea obisnuita, continand drojdie, faina si apa, insa, ca si consistenta, se apropie de croissantele cu aceeasi origine frantuzeasca datorita continutului ridicat de unt, oua si lapte!

          Cipi este innebunit dupa ceasca lui (aproape zilnica) de cafea din cereale Inka! Insa nu va gaditi ca o bea asa doar... sec! Nuuuu, o bea alaturi de o felie de cozonac simplu unsa cu marmelada! Saptamana asta i-am promis ca ii voi face eu cozonacul simplu, si l-am asigurat ca va fi cel mai bun din cati a mancat pana acum! Dar tot gandindu-ma la reteta de cozonac simplu, am realizat ca mai degraba as incerca reteta asta de "pain brioche", credeam ca va fi mult mai aromata datorita untului din compozitie! Deci, mi-am suflecat manecile si m-am aruncat in faina!
          Pentru o tava cu dimensiunile 25x10 am folosit:
- 60 ml lapte
- 9 g sare
- 50 g zahar
- 140 g unt moale
- 430 g faina alba tip 000
- 8 g drojdie uscata (sau 24 g drojdie proaspata)
- doua oua

- un ou si doua linguri de lapte pentru uns 

          Am inceput cu aducerea laptelui la temperatura de 75⁰C. Am folosit masina de paine, insa numai pentru framantare si dospire. Am turnat laptele in cuva masinii de paine, am adaugat ouale si sarea, dupa care am adaugat faina. Am amestecat totul timp de 3 minute, dupa care am adaugat drojdia proaspata. Am lasat totul la framantat inca doua minute, pana cand drojdia a fost bine incorporata, dupa care am adaugat zaharul. Am framantat totul inca cinci minute. Ultimul ingredient adaugat a fost untul moale, bucata cu bucata, framantand incontinuu pentru inca minim cinci minute, pana cand am obtinut o bila compacta elastica de aluat. Am lasat aluatul la dospit pentru o ora si 10 minute in cuva masinii de paine.
          Am rasturnat aluatul pe o planseta infainata, l-am modelat sub forma unei bile, l-am asezat intr-un bol si l-am dat la rece o ora si jumatate (ideal ar fi sa se prelungeasca timpul de stat la rece pana la cinci ore, insa cine are rabdare??? eu una nu)!
          Dupa timpul de repaus de la frigider, rasturnam bila de aluat pe aceeasi planseta infainata si il aplatizam cu podul palmei pentru a sparge toate bulele de aer, formand un drreptunghi. Apoi aducem laturile mici ale dreptunghiului spre centru! Din nou aplatizam aluatul si din nou impachetam prin aducerea laturilor mici ale dreptunghiului spre centru. Cu un click pe urmatorul link veti putea urmari un clip in care toate descrierile mele sunt puse in practica, va va fi mult mai usor sa va dati seama ce este de facut in aceasta etapa, in conditiile in care eu nu am facut poze in timpul prepararii :( Eram prinsa si cu alte treburi!
          Asezam aluatul intr-o tava de chec/cozonac si lasam la dospit vreme de o ora intr-un loc ferit de curenti de aer! Dupa o ora aluatul va fi dublu ca si volum, semn ca drojdia si-a facut treaba! Acum ungem "le pain brioche" cu amestecul de ou batut si lapte pe toata suprafata si dam totul la cuptorul preincalzit la 180⁰C pentru  35 minute. Daca mariti timpul de coacere riscati sa obtineti un pan brioche prea uscata, asa ca va recomand sa aruncati cate un ochi in cuptor din cand in cand!
          Painea asta este pufosenia intruchipata, plina de aroma, cu o crusta maronie minunata! Merge de minune alaturi de o cana de cafea tare, ceai sau lapte, cu unt, marmelada, prajita la toaster... Va asigur ca in orice varianta ati alege sa o consumati, este absolut delicioasa!!! Cipi mi-a confirmat-o, este cea mai buna companie pentru cafeaua lui :)



          




10 comentarii:

  1. Oauu! o pufosenie! Iar prezentare impecabila si de nota 10+! Pupic!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine i-ar sta la briosa asta in forma de french toast! YUM!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce buna e...asa pufoasa...tre sa incerc si eu sapt viitoare...acum tocmai am painea clasica la cuptor :). te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. FFF apetisant! Ai un premiu la mine pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  5. wow, ce bine arata! E bestiala :*
    superba si noua infatisare a blogului, eleganta si chic ;)
    Pupicei scumpa mea!

    RăspundețiȘtergere