Faceți căutări pe acest blog

duminică, 19 februarie 2012

Galette integrală cu mere

          As I said, I love apples!!! Si cred ca mi se trage din familie, astazi am auzit-o pe sora mea zicand, in timp ce savura o felie din galette cu mere, ca orice desert e divin cu mere, si am zambit! Si eu am spus-o mereu, si nu doar aici pe blog! Marul este mereu preferatul meu, mai ales in sezonul rece, care mai nou ocupa trei sferturi din an...

          Astazi de dimineata, cand m-am trezit sa fac ceva bun pentru week-end, m-am trezit de fapt fara oua in frigider! Si nu am avut decat sa ma descurc fara, fapt pentru care am gatit aceasta minunata galette cu crusta din faina integrala si unt, umpluta mere aromate cu scortisoara, merisoare si nuci! O combinatie minunata... ce mai! Nu puteam alege ceva mai delicios!
          Asadar, pentru crusta folosim:
- 200 g faina integrala
- 110 g unt cu continut redus de grasime
- 60 ml apa rece
- un varf de cutit de sare
          Pentru umplutura folosim:
- sase-sapte mere (nu foarte mari)
- 50 g zahar brut (am gasit acest zahar brut din trestie de zahar la Lidl)
- scortisoara dupa gust
- o lingura si jumatate de gem de piersici
- o mana de merisoare si samburi de nuca
          Pentru crusta am folosit robotul de bucatarie. Am pus faina, sarea si untul rece taiat felii in vasul robotului si am mixat la viteza maxima pentru 10 secunde, dupa care am adaugat apa treptat, pana cand aluatul se leaga si se formeaza o bila compacta! Punem aluatul la rece pentru o jumatate de ora, timp in care purcedem la pregatirea umpluturii.
          Curatam merele de coaja si cotor si le taiem felii, dupa care le calim impreuna cu gemul de piersici, zaharul, scortisoara, merisoarele si nuca! Le calim doar pentru 7-8 minute la foc mediu, amestecand incontinuu. Lasam amestecul sa se raceasca inainte de formarea galettei.
          Intindem o foaie din bila de aluat in mijlocul careia asezam umplutura de mere, lasand marginile libere (aproximativ 10 cm de jur imprejurul foii). Asezam foaia direct in tava tapetata cu hartia de copt si acolo incepem sa impaturim marginile libere spre centru in sensul acelor de ceasornic, acoperind umplutura. Presaram putin zahar brut peste galette inainte de a o da la cuptor!
          Dam tava la cuptorul incins la 180°C pentru aproximativ o jumatate de ora, timp in care crusta va deveni aurie! Nu cred ca e necesar sa va spun cat de buna este, imaginile sigur graiesc de la sine, iar daca sunteti mari iubitori de mere, ati si inceput prepararea galettei, mai ales ca necesita ingrediente putine si timp si mai putin! Pofta buna!




9 comentarii:

  1. Arata foarte bine, m-as autoinvita la tine pentru o felie :))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mihaela: nu e nevoie sa te autoinviti, esti invitata mea! Te puuuuuup :-*

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce imi plac mie deserturile rustice!
    A iesit perfect

    RăspundețiȘtergere
  4. arata superb! mai am ceva mere in cantina, si am sa fac si eu. mai ales ca e cu faina integrala.
    foarte frumos ti-a iesit, foarte frumosase imaginile:) ... de unde si pofta mea mare!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu sunt innebunita dupa mere, dar asa de tare imi plac in starea lor naturala ca rar ajung in cuptor! Dar arata galette asta de zile mari! ma invit si eu;) pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce-mi plac cum arata scaldate in soare !!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cat de bine arata,mai ai o feliutza?

    RăspundețiȘtergere