Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 15 februarie 2012

Cinnamon Rolls

          Saptamana trecuta am chiulit din bucatarie si de pe blog... insa am fost absenta motivata! Motivata de toate lucrurile pe care le-am rezolvat saptamana trecuta, de la referate la pregatiri pentru nunta care se apropie cu pasi atat de repezi ca abia mai putem tine pasul cu ea! Insa perioada prin care trecem acum este incantatoare, parca nimic nu se compara cu pregatirea celui mai frumos si mai important eveniment din viata unui om, cel putin pana acum, cu siguranta vor urma si altele despre care voi gandi la fel!
          Suntem cuprinsi de visare, iar iarna care s-a instalat pretutindeni (la noi in Ardeal intr-un mod normal si frumos chiar) seamana izbitor de bine si ne face sa ne amintim cu nostalgie de zilele reci din copilarie, cand numai mirosul de scortisoara venind din cuptorul incins ne mai imbia sa intram in casa! Fie ca venea dintr-o placinta cu mar, melci cu scortisoara sau alte bunataturi, aroma de scortisoara era nelipsita in iernile lungi ale copilariei noastre! Acest lucru, plus faptul ca vazusem gustarea asta aromata prezentata pe tot mai multe bloguri in ultima perioada mi-a deschis apetitul pentru cinnamon rolls, sau melci cu scortisoara in varianta romaneasca! Am ales insa sa ii fac mai mici, in tava pentru briose.
Din urmatoarele ingrediente am obtinut aluat pentru douazeci si patru de astfel de briose - cinnamon rolls:
- 200 ml lapte
- 100 g unt
- intre 400 si 450 g faina
- 110 g zahar tos
- 10 g drojdie uscata (sau 25 g drojdie proaspata)
- un ou
- o lingurita de sare

Pentru umplutura cu scortisoara am folosit:
- 160 g zahar brun
- doua linguri de scortisoara
- 100 g unt moale

          Am folosit masina de paine pentru framantarea aluatului, insa la fel ca orice aluat, poate fi lucrat si cu mana! Am amestecat untul cu laptele si am pus totul pe foc pana cand untul a fost topit! Am lasat apoi laptele si untul sa se domoleasca putin, dupa care am pus amestecul in cuva masinii de paine. Apoi am adaugat zaharul tos, sarea si oul batut in prealabil, dupa care am adaugat faina cernuta amestecata cu drojdia uscata! Framantam aluatul si il lasam sa dospeasca vreme de o ora si jumatate, pana cand isi dubleaza volumul. Nu uitam ca, in cazul in care nu folositi masina de paine, aluatul trebuie sa fie acoperit cu un servet uscat si sa stea intr-un loc ferit de curenti de aer rece.
          Dupa o ora si jumatate, pe o planseta infainata intindem o foaie dreptunghiulara cu grosimea de 5-6 mm peste care intindem amestecul de zahar brun, scortisoara si unt! Rulam foaia pe lungime si o taiem in felii de 1 cm grosime pe care le asezam in tava de briose tapetata sau nu cu hartiute, dupa plac!
          Punem tavile cu cinnamon rolls (va reamintesc ca ies 24 cinnamon rolls) intr-un loc caldut si lasam aluatul sa mai creasca inca o jumatate de ora, pana cand depaseste marginea superioara a formei!
          Punem tavile in cuptorul preincalzit la 180⁰C pentru aproximativ 20 minute, pana cand isi formeaza o crusta aurie! Se pot servi ca atare, sau pudrate cu zahar!
          Puteti de asemenea sa le consumati cu sos caramel si nuca, sau cu o pasta de zahar cu lamaie, sau crema de branza! Orice va este pe gust e permis... Cat despre minunatele cinnamon rolls, sunt absolut delicios de aromate, scortisoara e sfanta, mai ales pe timp geros de iarna! Sa va fie de bine!




13 comentarii:

  1. Delicios,am notat reteta!
    Sa tot absentezi cu asa motive:)

    RăspundețiȘtergere
  2. wow!!!! ils sont superbe ton blog est magnifique, bravo!


    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  3. ador scortisoara, ador rulourile si imi place la nebunie faptul ca le-ai facut asa micute si in forme dragute! arata bestial si mi-ai facut deja pofta :)) musai trebuie sa le refac si eu :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Superbe sunt !!!!!!!!! ... iar daca ai lipsit din bucatarie si de pe blog din cauza celor mai frumoase pregatiri , te iertam ;) .... zile frumoase in continuare !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Sisters'Kitchen: E musai sa incerci reteta, draga mea, mini rulourile astea sunt dementiale! Te pup :*

    @Beth: Merci beaucoup, Beth! Bisous

    @Emily: Inca de cand ai postat tu reteta asteptau sa le vina randul :) Pupici

    @Catkitchen: Saru'mana :) Te pup, Adina!

    RăspundețiȘtergere
  6. o prezentare si frumoasa si tare romantica.Citind ma gandeam cat s-a schimbat lumea de cand eram eu de varsta voastra !La mine a fost mai degraba hit and run ! si tine de aproape 30 de ani,ceea ce iti doresc si tie !
    in alta ordine de idei,asta ci 2 cuvinte de control,e cam tare,am mai intalnit-o pe un blog.Mi se pare enervant si pierdere de timp,mai ales daca e activata moderarea comentariilor.Nu mai stiu cum e la tine.Va pierdeti comentatorii.Mai ales ca am observat ca de regula primul cuvant e ori cu caractere grecesti,care nu le avem pe tastatura ori nu se distige bine.Ma enerveaza teribil.Eu l-am dezactivat de mult si nu sufar.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine arata, imi plac foarte mult si voi retine reteta. Abia astept sa te vad mireasa, cred ca o sa fii superba :) How cute, it reminds me about my wedding <3

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place mult de tot scortisoara si voi trece reteta pe '' to do list ''. Cam lunga lista mea, dar sa vedem cum le bag in fata :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Asta am facut si eu in seara asta! Super bune!

    RăspundețiȘtergere
  10. Tare bine arata si cred ca sunt grozav de bune!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. Tare mult imi place si mie scortisoara. Si rulourile tale arata super super. Am avut si eu de curand nunta, stiu cum e cu pregatirele. te pup

    RăspundețiȘtergere