Faceți căutări pe acest blog

joi, 2 februarie 2012

Apple bars

          Ieri am primit o gramada (la propriu) de mere bio, stranse intr-un sac de rafie rosu, abia respirand aerul rece de afara! Ma tot gandeam ce-om face cu ele, Doamne, ca sunt multe! De dimineata, simtind mirosul absolut minunat de mere (demult n-am mai simtit un miros autentic de mere), deja stiam ce am de facut: apple bars! Vazusem mai demult reteta pe un site si acum aveam un motiv plauzibil sa gatesc ceva cu mere sau apples, cum o fi!
          N-as fi vrut sa gatesc astazi, imi propusesem sa citesc o carte a carei titlu mi-a captat atentia "Dragostea dureaza trei ani"! Ma gandeam ca imi va placea, ca voi citi despre cum iubirea se transforma de la vapaia de la inceput in altceva, altceva insemnand respect, impartirea responsabilitatilor, impartasirea unor emotii, includerea unui al treilea suflet in relatie (a se citi "copil") insa iar m-am inselat! Cartea e scrisa din perspectiva unui barbat, chiar de un barbat! Si cu asta am spus tot! Imi cer scuze, domnilor care ajungeti din intamplare pe aici, insa chiar gandim diferit! In sfarsit, mi-a stricat ziua de lectura cartea asta si am inceput sa gatesc apple bars cu merele bio primite (exista o diferenta uriasa intre aceste mere bio si cele umflate, perfecte si frumos colorate din supermarketuri)!
          Am folosit un aluat pentru tarte, obtinut din urmatoarele ingrediente:
- 200g faina
- 120g unt rece taiat bucati
- 60ml apa rece
- o lingura zahar brun
          Am pus toate ingredientele in robotul de bucatarie, mai putin apa si am amestecat la viteza maxima 20secunde! Apoi am adaugat apa si lasat robotul sa isi faca treaba pentru inca 40 secunde! Dam aluatul la frigider pentru 30 minute. Dupa timpul de racire intindem doua treimi din aluat cu mainile direct in tava de copt pe fundul careia am pulverizat putin spray pentru gatit si intepam foaia formata cu o furculita din loc in loc! Dam foaia la cuptorul incins la 160⁰C pentru 15 minute, pana cand marginile sunt aurii! A treia parte de aluat o amestecam cu fulgi de ovaz (eu ador crustele crocante cu ovaz) si dam aluatul la rece. 
          Pentru umplutura curatam de cotor si decojim zece mere (ale mele erau medii ca si dimensiune) si le taiem cubulete mici. Calim merele intr-o cratita la foc mic, alaturi de scortisoara si zahar dupa gust, timp de 10-15 minute, pana cand obtinem un sos dens! Inainte de a lua cratita de pe foc adaugam si o mana de merisoare, pentru culoare mai ales! Lasam sosul de mere sa se raceasca!
          Turnam sosul de mere racit peste foaia de aluat rumenita, dupa care faramitam a treia parte din aluat (cea cu fulgi de ovaz) peste mere! Tot acum, eu am presarat cativa fulgi de migdale si cateva bucatele de nuca!
          Dam totul la cuptor pentru inca aproximativ 20 minute, la aceeasi temperatura! In acest timp, crusta va capata o frumoasa culoare aurie! Ador acest desert, e printre preferatele mele! Si priviti ce culoare frumoasa ii dau merisoarele, de-a dreptul ademenitoare!



          



5 comentarii:

  1. Ce bine arata! Le gasesc minunate pentru micul dejun!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos arata si ce bune trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  3. s-a racit si acum gust din ea. este foarte gustoasa. Asa au fost toate retetele de la tine. Multumesc

    RăspundețiȘtergere