Faceți căutări pe acest blog

marți, 24 ianuarie 2012

Escalop Zingara

          LATER EDIT: Cu scuzele de rigoare, recunosc ca m-am inselat :) Credeam ca "escalop" este un tip de carne de la porc, la fel ca si cotletul, ceafa etc! Insa am aflat, rusinata, ca escalopul este doar carne de vitel! Asadar, respectati reteta intocmai, cu specificarea ca eu am folosit cotlet de porc, si "mai bine" :)) ar merge carnea de vitel!          Sa tot fi trecut vreo trei ani de cand l-am gatit ultima data, uitasem de aceasta reteta! Noroc ca mai sunt doritori prin preajma si ma mai trag de maneca uneori, lucru care ma pune pe treaba! Asa, va arat si voua retete noi, care chiar merita incercate acasa!
          Am gatit doua portii pentru care am folosit:
- aproximativ 300 g escalop / cotlet de porc
- o ceapa medie
- patru ciuperci Champignon mari
- 200 g sunca din piept de pui
- 100 g pasta de tomate
- 100 g rosii decojite bucati (din conserva)
- sare si piper dupa gust
          Taiem carnea felii de aproximativ 5mm grosime pe care (optional) o presam cu ciocanul de snitele si o condimentam cu sare si piper! Prajim feliile de carne pe ambele parti intr-o tigaie in care am picurat un strop de ulei, dupa care le scoatem pe un servetel absorbant si le lasam sa se scurga excesul de ulei!
          Intr-o tigaie cu pereti inalti/wok calim ceapa taiata rondele, apoi adaugam ciupercile si sunca! Calim toate aceste ingrediente 3-4 minute, dupa care adaugam pasta de tomate si bucatile de rosii si lasam sa se imbine aromele vreme de doua minute! In final adaugam carnea prajita, un catel de usturoi pisat si 50 ml apa rece, condimentam (aici nu trebuie sa ne limitam la sare si piper, putem adauga si boia de ardei dulce/picant, chilli etc) si mai lasam pe foc circa sapte-opt minute, pana cand apa scade si sosul capata consistenta unei smantani!
Noi am servit escalopul cu piure de cartofi, insa puteti opta pentru o garnitura de orez sau cartofi natur etc! Este un deliciu, nu stiu cat de bine ilustreaza pozele acest lucru, insa va asigur ca merita incercat!




12 comentarii:

  1. Arata super!Si eu voi face! ;)
    (o mica intrebare: nu cumva cotlet ai folosit? )

    RăspundețiȘtergere
  2. vai ce bine arata! mi s-a facut foame :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bine ilustreaza fotografiile tale aceasta bunatate.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunat escalopul!!!Si eu tot cu piure l-as servi:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, fetelor! Oare ne vom intalni vreodata fizic sa gustam din bunatatile fiecareia??? Ce mult mi-ar placea... cate am avea de povestit!

    @Alina: Sincer, a fost carne de porc de la porcul taiat de parintii mei, posibil sa fi fost cotlet ca nu prea avea grasime! Bun oricum :)

    Va pup cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu siguranta voi incerca si eu aceasta reteta! :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Hello! I followed footsteps and arrived here, in this very nice blog! You're very talented! Paula Sao Paulo, Brazil www.executivadepanela.com

    RăspundețiȘtergere