Faceți căutări pe acest blog

joi, 5 ianuarie 2012

Cannelloni cu carne

In primul si cel dintai rand, vreau sa va urez sa aveti un an minunat, cu realizari multiple pe toate planurile, cu multe bucurii si mai ales cu sanatate! Desi am mai spus-o, o voi spune mereu si de acum inainte: bucurati-va cu tot sufletul de fiecare moment cu care suntem binecuvantati, in anul 2012 si in toti anii ce vor urma!
Am fost mare lenesa zilele astea, insa am profitat ca inca suntem in vacanta de iarna si am intrat mai rar in bucatarie dupa sarbatori! Ieri insa, cuptorul striga din toate puterile sa il aprind, se plictisea saracul... si (m)i-am facut pe plac :D Am gatit o portie delicioasa de cannelloni cu carne, ceva nou pentru mine, dar atat de gustos, mmmmm, yummy!
Am folosit:
- 12 cannelloni
- 30 ml ulei de masline
- 350 g carne tocata (amestec de vita si porc)
- doi morcovi de dimensiuni medii
- o ceapa rosie
- 3-4 catei de usturoi
- 150 ml pasta de rosii
- 70 g unt
- 100 ml lapte
- 50 g faina
- 200 g cascaval
- sare, piper si cateva frunze proaspete de busuioc
Am pregatit doua sosuri, unul rosu cu carne si unul alb cu cascaval.
Pentru sosul rosu am calit ceapa tocata marunt in uleiul de masline pana cand ceapa a devenit translucida. Apoi am adaugat morcovii rasi si am calit impreuna cu ceapa aproximativ doua minute. Adaugam carnea tocata si amestecam din cand in cand pana ce carnea se deschide la culoare! Acum adaugam sarea, piperul, frunzele tocate de busuioc si cateii de usturoi pisati! Este foarte important sa nu uitam usturoiul, eu as spune ca e ingredientul cel mai important in acest sos pentru ca face sa dispara gustul "ciudat" al carnii tocate si cumva, nu stiu cum, leaga aromele rezultand un sos cu un gust magnific :) Apoi adaugam sosul de rosii si optional, 50 ml vin rosu (eu am sarit vinul pentru ca am impresia ca gustul pe care il da sosului este usor amar) si lasam totul pe foc sa fiarba pana cand sosul scade, aproximativ 7-8 minute!
Pentru sosul alb topim untul si apoi adaugam faina, amestecand incontinuu la foc mic (neaparat!). Eu folosesc un tel la prepararea acestui sos. Apoi stingem totul cu laptele si amestecam pana la omogenizare. In final, in sosul fierbinte si inca pe foc adaugam cascavalul ras, pastrand putin pentru presarat in final. Amestecam pana cand cascavalul se topeste si obtinem un sos dens. Eu l-am condimentat doar cu sare.

Incepem apoi sa umplem cannelloni cu amestecul de carne tocata/sosul rosu! Folosim o lingurita sau o punga cu coltul taiat. Asezam cannelloni umpluti intr-o tava ceramica pe fundul careia am turnat putin sos de rosii (doar cat sa acopere fundul tavii, nu mai mult). Peste cannelloni umpluti turnam sosul alb si din loc in loc cate putin sos rosu, dupa care presaram cascaval ras! Acoperim tava cu o folie de aluminiu si dam cannelloni la cuptorul incins la 180°C pentru 10 minute, dupa care luam folia de aluminiu si mai lasam la copt aproximativ 20 minute (pana cand cascavalul capata o culoare aurie).


Taiem si servim cu o frunzulita de busuioc pentru decor! Sunt foarte foarte gustosi, sa aveti pofta mare!


8 comentarii:

  1. yammy,yammy, delicios...!!!Un An Nou fericit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am venit dupa miros.Buna apapica.Te pup!
    "La multi ani"!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce deliciu! Mmm...

    La multi ani si un an bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicios, intr-adevar! Mi-ai facut o pofta!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place, cand ma intorc din vacanta fac si eu...

    RăspundețiȘtergere
  6. Cannelloni mai trebuie fierti inainte de a fi umpluti?

    RăspundețiȘtergere
  7. @Teo: Cannelloni nu mai trebuiesc fierti inainte de umplere, timpul petrecut la cuptor acoperiti de sosul de cascaval este suficient ca sa ii inmoaie si sa ii faca deliciosi!
    Sa revii cu impresii, Teo! Sper sa incerci reteta!
    Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc mult Diana de sfat! Nu eram sigura...Maine, dupa examen, am de gand sa incerc reteta:)). Mi-a facut cu ochiul de prima data! Revin cu impresii bineinteles desi tin sa-ti spun ca am mai incercat si alte retete de-ale tale si au fost foarte apreciate...ca de ex. cheesecake cu lamaie sau fructe de padure:D:*.

    RăspundețiȘtergere