Faceți căutări pe acest blog

joi, 26 ianuarie 2012

Bagels cu merisoare

          Bagels sunt niste covrigi (insa e putin spus) foarte apreciati in Statele Unite, insa mai nou si in tarile Europei, mai putin la noi din pacate, insa am incredere ca faptul ca nu se gasesc in comert nu ne va impiedica sa ii consumam! I-am mancat pentru prima data in Anglia si am cautat reteta potrivita vreme de cateva zile! I-am facut anul trecut (vezi reteta aici), insa pe atunci nu stiam sa framant sau ce era aia bila compacta de aluat! Au fost buni si aia, insa nu crescusera, iar ca si aspect... cam lasa de dorit! Nu pot sa spun ca m-am perfectionat, cu framantatul zic, ca nu prea am eu rabdare si timp, insa mi-am luat masina de facut paine care framanta saraca, dospeste si daca o lasi, mai si coace! Draga de ea, face cu succes toata treaba care mie mi-ar lua mult timp si m-ar epuiza! Poate la un moment dat imi va placea sa framant, dar nu acum, cand timpul nu vrea deloc sa stea in loc!
          De data asta, am facut bagels cu merisoare si alte fructe confiate, cum ar fi portocala, ananas, lamaie, dar si cateva migdale. Merisoarele reprezinta cam 70% din amestecul de fructe confiate!
          Reteta este aceeasi folosita la bagels simpli, si anume am folosit:
- 500 g faina (eu am folosit 250 g faina integrala si 250 g faina ala tip 650)
- 265 ml apa calduta
- 16 g drojdie uscata
- 16 g sare
- o lingura de miere (pentru ca ramasesem fara miere am inlocuit-o cu peltea de gutui, delicioasa)
- 20 g unt (folositi margarina daca va doriti un produs de post)



          Am pus apa calduta in cuva masinii de paine, am adaugat faina amestecata cu drojdia uscata, sarea, si mai apoi pelteaua si untul moale! Obisnuiam sa fac o maia din drojdie, putina faina si putina apa, insa de data asta am incercat asa si reteta a iesit intocmai! Am setat masina de paine pe programul "Basic dough"! In primele douazeci de minute ale programului, masina framanta aluatul, dupa care dospeste vreme de o ora si zece minute! Dupa primele 15 minute de framantare adaugam si 150g fructe confiate!
          Dupa framantarea aluatului, il rasturnam pe o planseta tapetata cu faina si il impartim in zece parti egale!  Framantam fiecare bucata cu mainile pana cand obtinem o bila perfect rotunda. Odata bila formata, cu ajutorul degetelor mari formam in mijlocul bilei o gaura si asa modelam covrigul.
          Intr-o cratita/oala caramelizam 200 g zahar, dupa care turnam doi litri de apa rece, facand astfel un sirop de zahar ars! Odata ajuns siropul la punctul de fierbere, punem cate un bagel in sirop si il lasam pe fiecare parte cate 45 secunde, nu mai mult! Apoi scoatem covrigii direct in tava tapetata cu hartie de copt si dam tava la cuptorul incins la 180 C pentru 25-30 minute, pana cand se rumenesc!
         Sunt deosebit de aromati, pufosi in interior si se servesc ca atare sau taiati pe jumatate...
... prajiti la toaster...
 ...unsi cu unt, gem, miere sau orice altceva va pica cu tronc! Daca optati pentru varianta fara merisoare, puteti chiar sa consumati covrigii cu sunca, branza etc etc! Va doresc spor la framantat si pofta buuuuna!



8 comentarii:

  1. oh, ce bine arata si ce bune trebuie sa fie ♥

    a aparut si comentariul tau :) era in spam :) imi place tare mult tematica aleasa! Se potriveste perfect cu luna iubirii ♥

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos ti-au iesit!!! Imi ploua in gura cand imi imaginez gustul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah, cat de bine arata! Te invit la concurs! :) http://andreeachinesefood.blogspot.com/2012/01/concurs-delicios-cu-sugarspicero.html
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare bine arata si cred ca sunt tare deliciosi!!!

    RăspundețiȘtergere