Faceți căutări pe acest blog

luni, 26 decembrie 2011

Turta dulce

          Inca de saptamana trecuta am pregatit aceste delicioase turte dulci, alaturi de casuta de turta dulce, editia 2011! Nu am postat reteta inca pentru ca, pe langa faptul ca nu am avut vreme deloc deloc (din cauza pregatirilor pentru Craciun) m-a mai lasat si laptopul, chiar de ziua mea... ce ghinion! Important este insa ca bunul nostru prieten, mester in ale calculatorului, nu ne-a lasat la greu si chiar in ajunul Craciunului am primit laptopul proaspat igienizat, cu noi anticorpi vrednici sa opreasca aparitia unor noi virusi! Ca de... bate un vant de iarna teribil de rece... :)
          Cu intarziere, vreau tot acum sa va multumesc din suflet pentru sutele de urari primite atat aici pe blog, cat si pe pagina Facebook a blogului si pe pagina Facebook personala! M-am simtit cu adevarat speciala primind atatea urari frumoase si nu pot decat sa va multumesc si sa va urez asemenea si voua! Promit sa revin si cu o felie de tort... doar sa mai treaca putin febra asta a sarbatorilor de iarna!
          Cu urmatoarea reteta de turta dulce voi participa la provocarea lunii decembrie "Dulce Romanie", gazduita luna aceasta de Brandusa (Cooking with my soul)!
Reteta este aceeasi folosita si pentru turta dulce din casuta (editia 2010 si editia 2011).

Asadar, folosim:
- 650 g faina

- 230 g unt
- 250 g zahar brun
- 2 oua
- 350 ml miere
- o jumatate lingurita de praf de copt
- 3 lingurite de scortisoara
- o lingurita de ghimbir
- o lingurita de nucsoara
- 3-4 cuisoare pisate
- un varf de cutit de piper
- o lingurita de sare

Incepem cu amestecarea untului cu zaharul brun, apoi adaugam ouale, apoi mierea si in final faina cu toate condimentele. Se framanta un aluat asemenea celui pentru biscuiti, se formeaza o bila care se infasoara in folie alimentara si se lasa la rece pentru cateva ore! Este foarte important sa lasam aluatul la rece pentru a putea fi usor de modelat.
Dupa ce scoatem aluatul de la frigider (eu l-am lasat numai doua ore), intindem o foaie de 0.5-0.7 cm grosime, si taiem cu formele dorite! Eu am folosit cercuri ondulate, foarte de efect!
Asezam turtele astfel formate intr-o tava tapetata cu hartie de copt si coacem la 180°C pentru 8-10 minute, pana cand marginile turtelor capata o culoare aramie!
Le-am decorat cu ciocolata cu lapte topita si royal icing alb, insa puteti sa va jucati cu culori si forme dupa plac!




2 comentarii: