Faceți căutări pe acest blog

marți, 27 decembrie 2011

Tort cu mousse de ciocolata si piscoturi

          A fost ziua mea... o zi in care m-am simtit apreciata si iubita! O zi in care toate persoanele care imi doream sa isi aminteasca de mine au facut-o! Ce norocoasa sunt! Sunt norocoasa ca i-am avut alaturi de mine pe toti cei dragi mie, sunt norocoasa ca mi s-a cantat "La multi ani" de catre douazeci si mai mult de copii cu varste cuprinse intre trei si patru ani, sunt norocoasa ca am fost sunata de oameni dragi plecati departe, sunt norocoasa ca am primit un cadou deosebit de la un om care ma cunoaste doar prin intermediul blogului, sunt norocoasa ca am primit sute de mesaje de la oameni simpli care mi-au urat tot ce este mai bun, sunt norocoasa ca mi s-au indeplinit cele mai frumoase dorinte... Ce pot sa spun mai mult? Sunt atat de norocoasa si ii multumesc lui Dumnezeu ca m-a binecuvantat cu atatea!!! Ce am oferit in schimb celor care mi-au dat totul de ziua mea? Multumiri, mii de multumiri si recunostinta! Si o felie de tort ciocolatos, cu care permiteti-mi sa va multumesc si voua, celor care ma cititi si ma indragiti scriindu-mi comentarii, dandu-mi mesaje sau like-uri aici si care, in numar foarte mare, mi-ati facut ziua de nastere mai frumoasa!
          Am gatit un tort cu mousse de ciocolata cu lapte si ciocolata alba, avand la baza un blat din albusuri de ou si nuci. Am imbracat tortul in piscoturi si l-am ornat cu ciocolata alba si neagra. Iata si reteta:
          Pentru blat am folosit:
- 4 albusuri
- 2 galbenusuri
- 4 linguri de zahar
- o lingurita de praf de copt
- o lingura de faina
- o lingura de cacao
- 60 g nuci macinate
Am batut albusurile spuma tare, dupa care am adaugat zaharul. Am continuat sa mixez aproximativ 4 minute, pana cand zaharul s-a dizolvat. Am adaugat cele doua galbenusuri, continuand sa mixez. In final, cu ajutorul unei spatule, am  incorporat faina, praful de copt si cacaua cernute, iar in cele din urma am adaugat nuca macinata. Am turnat compozitia intr-o tava de tort cu diametrul de 24cm tapetata cu hartie de copt si am dat blatul la cuptorul incins la 180*C pentru aproximativ 15 minute, pana cand o scobitoare infipta in mijlocul blatului iese curata.

















Lasam blatul sa se raceasca complet!
Intre timp, incepem prepararea cremelor de ciocolata.
Pentru crema mousse de ciocolata alba folosim:
- 125 ml smantana dulce
- 250 g ciocolata alba
- o lingurita si jumatate de gelatina
- 300 ml frisca
Ciocolata alba se topeste la baie de aburi, impreuna cu smantana dulce.In ciocolata topita adaugam gelatina dizolvata in putina apa calduta si apoi, cand ciocolata ajunge la temperatura camerei, adaugam frisca batuta.
Lasam crema de ciocolata alba deoparte si trecem la prepararea cremei mousse de ciocolata neagra, pentru care folosim:
- 125 ml smantana dulce
- 250 g ciocolata neagra cu cel putin 65% cacao
- o lingurita si jumatate de gelatina
- 300 ml frisca
Ingredientele si cantitatile sunt aceleasi ca si la crema de ciocolata alba, diferenta consta in tipul ciocolatei.
Preparam crema de ciocolata neagra la fel ca si crema de ciocolata alba.
Trecem la asamblarea tortului.
Taiem blatul complet racit pe jumatate, asezam prima jumatate pe platoul de servire, fixam in jurul blatului un inel de tort detasabil, si insiropam blatul cu un sirop cu rom (fierbem 100 ml apa cu zahar dupa gust si adaugam esenta de rom). Siropul trebuie sa fie la temperatura camerei in momentul insiroparii blatului. Tot acum tapetam peretii inelului detasabil cu piscoturi.
Peste prima jumatate de blat turnam o jumatate din crema de ciocolata neagra, dam totul la frigider pentru o jumatate de ora, apoi turnam toata crema de ciocolata alba, din nou dam tortul la frigider pentru o jumatate de ora, iar in final turnam si cealalta jumatate de crema de ciocolata alba, nivelam cu o spatula si asezam deasupra a doua jumatate a blatului pe care il insiropam la randu-i. A doua jumatate a blatului va trebui redimensionata, deoarece s-a pierdut din diametrul tortului prin adaugarea de piscoturi. Eu am taiat blatul cu un cutit cu varf ascutit.













Dam tortul la frigider pentru patru-cinci ore, sau chiar peste noapte (eu asa am procedat).
A doua zi, incepem ornarea tortului.
Pentru glazura neagra folosim:
- 120 g ciocolata neagra
- 50 ml smantana dulce
Topim ciocolata neagra la baie de aburi impreuna cu smantana dulce, dupa care o turnam (inca fierbinte) peste tort, nivelnad-o usor cu o spatula inmuiata in apa rece.
























Pentru ornamentele din ciocolata alba folosim:
- 100 g ciocolata alba
- 50 ml smantana dulce
Topim ciocolata cu smantana dulce la baie de aburi. Intre timp, trasam un cerc cu diametrul tortului minus marginea de piscoturi pe o bucata de hartie de copt. Apoi, in interiorul cercului desenat, luam cate o lingurita din ciocolata alba topita si formam linii in toate directiile. Sper ca imaginea e mai elocventa :)
























Dam hartia de copt (asezata in prealabil pe un carton tare) la frigider pana cand se raceste complet. Apoi, cu un cutit de taiat pizza trasam raze la dimensiunea dorita. Asezam fiecare triunghi astfel obtinut peste tortul glazurat, concentric, asezand in final una bucata cireasa confiata (cireasa de pe tort!!!) in mijlocul tortului. Simt ca nu m-am descurcat prea bine cu descrierea procesului de ornare a tortului, asa ca sper din suflet ca pozele sa poata exprima ceea ce eu nu pot!
Desfacem inelul detasabil din jurul tortului si legam tortul cu o panglica. Panglica are un rol strict decorativ, piscoturile sunt lipite de tort foarte bine si nu vor cadea.
In semn de multumire, va rog sa serviti o felie din tortul care noua ne-a placut atat de mult!









































P.S. Imi cer scuze ca nu am si poze cu sectiunea, s-a mancat instantaneu si nu am apucat sa fotografiez nici macar o felie. Va imaginati insa cam ce a putut fi :)

10 comentarii:

  1. arata minunat!!!o sa il incerc si eu!
    chiar si cu intarziere vreau sa iti urez toate cele bune..., multa sanatate si fericire!te pup si sper sa ne vedem...curand:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Happy Belated Birthday! Thanks for sharing , again! It looks delicious!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani cu multa sanatate, bucurii si prieteni dragi alaturi !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani,sarbatori fericite si tot ce iti doresti!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce minunatie!! Inca o data tot ce-ti doresti!! te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos arata si tare delicios!!!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut torul si a fost suuuperb :X, am facut unul pentru parintii mei si unul pentru parintii prietenului meu si ambele tabere l-au devorat instant :D

    RăspundețiȘtergere