Faceți căutări pe acest blog

duminică, 4 decembrie 2011

Tort cu ciocolata alba si jeleu de fructe de padure

...facut pentru mama mea draga, care sambata si-a sarbatorit ziua de nastere! Voi fi concisa in ceea ce priveste sentimentele mele pentru ea.
          Ea este cea careia ii pasa de noi toata viata, este singura persoana pe care putem conta neconditionat, care niciodata nu ne dezamageste!
          Mama are un talent innascut, doar al ei, putand aduce o raza de soare celei mai innorate zile, poate sterge orice suferinta cu un sarut dulce!
          Iubirea ei face lumea un loc mai bun de trait! Nu exista o alta persoana la fel de blanda si generoasa, rabdatoare si intelegatoare ca mama!
          Mama, nu iti voi putea multumi indeajuns niciodata pentru toate lucrurile pe care le-ai facut pentru noi, si pentru ca ai stiut cum sa fii o mama minunata!
          Gata... mai mult nu pot exprima in cuvinte, n-as mai stii cum sa inchid in cuvinte un sentiment atat de puternic cum este dragostea pentru mama!
          Pentru ea am pregatit un tort cu crema cu ciocolata alba si jeleu din fructe de padure, cu pandispan alb, imbracat in frisca si ciocolata alba si ornat cu fructe de padure (rozinchini mai exact).
Pentru blat am folosit:
- 6 oua
- 6 linguri zahar
- 6 linguri faina
- un plic praf de copt
Separam ouale si batem albusurile spuma tare. Incorporam zaharul si batem pana cand obtinem o bezea tare. Adaugam si galbenusurile, mixand in continuare. In final adaugam si faina si praful de copt cernute, amestecand usor cu o spatula pana la incorporare.
Coacem blatul intr-o tava rotunda (cu diametrul de 24 cm) tapetata cu hartie de copt pentru aproximativ 25 minute la 180°C. Facem testul scobitorii inainte de a scoate blatul de la cuptor.
Dupa coacere, lasam blatul sa se raceasca complet, dupa care il taiem pe jumatate.
Pregatim crema de ciocolata alba cu:
- 200g ciocolata alba
- 100ml smantana pentru frisca
- 200g frisca batuta
Topim ciocolata alba si smantana pentru frisca la baie de aburi. Lasam compozitia sa se raceasca complet, dupa care adaugam frisca batuta. Omogenizam cu o spatula.
Pentru jeleul de fructe am folosit un pachet de fructe de padure congelate, pe care le-am fiert cu zahar dupa gust la foc mediu.




















Apoi am strecurat siropul si am adaugat o foaie de gelatina hidratata in 20 ml apa calduta.
Trecem la asamblarea tortului, folosindu-ne de un inel detasabil.
Asezam prima jumatate de blat, insiropam cu sirop de vanilie (100 ml apa fiarta cu doua linguri de esenta de vanilie si zahar dupa gust), punem o treime din crema, turnam jeleul de fructe de padure la temperatura camerei, a doua treime din crema si cealalta jumatate de blat, insiropat la randul lui. Pastram pentru ornat ultima treime din crema. 















Lasam tortul la frigider peste noapte, dupa care detasam inelul, transferam tortul pe platoul de servire si putem trece la ornarea tortului.


























Eu am imbracat tortul in crema, dupa care am facut niste floricele cu un posh! Fiecare floricica a primit una bucata rozinchine in mot pentru ca a stat cuminte pe marginea tortului. Am aruncat si niste bomboane decor peste tort, ca sa ii dau o nota mai vesela :)




















P.S. Tortul ii este dedicat in aceeasi masura si tatalui meu, caruia ii transmit aceleasi ganduri frumoase si sentimente ca si mamei! Stiu ca citesti, tata, si iti multumesc :*

11 comentarii:

  1. La multi ani mamicii tale si felicitari pt tort ! Arata fenomenal... <3<3<3
    PS: Lucrez la reteta de Craciun, n-am uitat! :) Pupicei, scumpa mea!! xoxo

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani mamei tale!
    Felicitari pentru tortul pe care i l-ai pregatit!

    RăspundețiȘtergere
  3. :)...sa ti traiasca , sa fie sanatosi si sa te bucuri de ei multa vreme de acum incolo

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumoase cuvinte pentru mama ta, cateodata cea mai mare dragoste este greu de exprimat in cuvinte. Sunt sigura ca i-a placut mamei tale tortul si este foarte mandra de fiica ei :) La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani fericiti si sanatosi mamei tale! tortul arata minunat si sigur a fost delicios ♥

    RăspundețiȘtergere
  6. la multi ani mamei tale ! Tortul , un deliciu.

    RăspundețiȘtergere
  7. "La multi ani" iubitei tale mame.Multa sanatate si fericire.Tortul este grozav.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Iti multumesc!Ce mi-as putea dori mai mult?A fost minunat ca toata familia a fost in jurul tortului delicios,asa cum suntem de obicei.Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani mamei tale!!!Ai facut un tort minunat!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. Va multumesc pentru frumoasele urari! Si voua va doresc la fel!!!
    @Ana Maria Ciolacu: Sincer, abia astept reteta ta :)

    RăspundețiȘtergere