Faceți căutări pe acest blog

vineri, 16 decembrie 2011

Macaroons pentru Craciun

          Macaroons sunt un fel de bezele, sau pricomigdale mai degraba obtinute din albus de ou batut spuma, zahar si faina de migdale. Nu e o filosofie, desi asa parea, sincer va spun! Am citit o gramada mare de retete de macaroons, insa cel mai mult m-a convins un filmulez vazut pe youtube! Filmuletul a avut rolul de a prezenta reteta de macarons intr-o modalitate vesela, relaxanta si apoi, bineinteles ca a fost urmata de succes prepararea retetei!
Puteti vedea si voi aici filmuletul si sa-mi spuneti daca nu va convinge sa incercati acasa reteta macar o data!

Ingrediente:
110 g migdale macinate (eu am folosit fulgi de migdale pe care i-am macinat cu rasnita de cafea)
225 g zahar pudra
patru albusuri
50 g zahar tos
coloranti alimentari (optional)

pentru crema de unt: 
 50 g unt (la temperatura camerei)
150 g zahar pudra.

Se cern migdalele macinate impreuna cu zaharul pudra intr-un bol. Intr-un alt bol degresat (eventual puteti freca peretii bolului cu o felie de lamaie - eu asa am procedat) puneti albusurile si le mixati circa doua minute, pana cand se formeaza spuma, apoi adaugam zaharul tos. Mixam pana cand obtinem o bezea tare.

          Este momentul sa adaugam coloranti alimentari, daca va doriti, desi stim cu totii cat de nesanatosi sunt. Eu mi-am cumparat coloranti alimentari gel de la Wilton si muream de nerabdare sa ii folosesc, sa vad cum se comporta! In general mancarurile gatite de mine sunt sanatoase, gatite cu produse cat mai naturale, insa exista si mici exceptii, care ne incanta privirea la ocazii speciale :) Aceasta este una dintre exceptii :)


          Adaugam si migdalele si zaharul pudra cernute si amestecam usor cu o spatula pana la omogenizare!
Din compozitia obtinuta formam macaroons (cu diametrul de aproximativ 2cm) cu ajutorul unui posh sau cu o punga taiata la varf (1 cm), spritati in tava tapetata cu hartie de copt la doi centimetri distanta unul de celalat. Lasam tava cu macaroons 10 minute deoparte, la temperatura camerei, pana cand acestia si  formeaza o pojghita subtire la suprafata.
Ii coacem in cuptorul preincalzit la 150°C timp de 12-15 minute, dupa care ii lasam sa se raceasca complet.
Vor forma un piciorus in timpul coacerii, semn ca reteta a avut un succes si treaba a iesit ca la carte.


          Ii asezam cate doi si ii umplem cu crema de unt, in care de asemenea, dupa bunul plac, adaugam coloranti alimentari sau nu. Ideea cu acesti macaroons rosu-verde am preluat-o de pe un site american :)
Noua ne-au placut foarte mult si sper ca si voi sa ii incercati, sunt chiar simplu de realizat si de efect pe orice masa :)





13 comentarii:

  1. Cat de bine arata ! Imi place tare crema si culorile alese!! Superb!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte fain , eu inca nu m-am incumetat sa fac macaroons , mi-e tare teama de un esec total . Poate dupa sarbatori , cand revin cu forte proaspete dupa vacanta . Salvez reteta ta . Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Anto: Welcome back, I missed you >:D<
    @Dorina: Dupa cum iti dai seama (mai ales din video, e supeeeeer simplu)
    Va pup, week-end fain sa aveti :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Ti-au iesit foarte frumosi!!!Super colorati si tare buni!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. la anul ma avant si eu la facut de macaroons! ti-eu iest superb! si sunt in ton cu Craciunul :D veseli si buni!

    RăspundețiȘtergere
  6. arata grozav "macaroanele"tale !nu m-am incumetat inca sa fac!

    RăspundețiȘtergere
  7. ce bine arata! sunt tare imbietoare!

    RăspundețiȘtergere
  8. te rog spune-mi in ce fel de cuptor i-ai copt. gaz? de aragaz obisnuit sau ..electric?
    mersi frumos

    RăspundețiȘtergere
  9. Alice, am un cuptor electric de care sunt extreeeeeeem de incantata! Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  10. mersi fain. se pare ca doar eu mai sunt in epoca mezozoica...inca...cu aragaz pe gaz ....of..tre sa ma ascund repede!

    RăspundețiȘtergere
  11. Hmm...arata atat de bine!!!
    PS: Oare as putea sa folosesc altceva in loc de zahar sa fac niste macaroons monti? Ce parere ai? :D

    RăspundețiȘtergere
  12. @Just Me: Draga mea, ma tem ca raspunsul este negativ! Esenta macarons-ilor consta in bezeaua care fara zahar nu poate exista! Eventual foloseste zahar brut, din trestie de zahar! Dar tot nu va iesi un desert monti! Imi pare rau :(
    Te pup cu drag, si hai ca o data merge si o reteta mai atipica regimului monti, nu se face gaura in cer de la unul-doi macaroni :))

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu nu ma incumet pt. ca nu gasesc faina de migdale :(( si nici nu am cum/unde sa le macin asa fin. Fain.

    RăspundețiȘtergere