Faceți căutări pe acest blog

luni, 5 decembrie 2011

Biscuiti fragezi cu dulceata ninsi cu zahar pudra

          Din ciclul "bunatati pentru Mosul" am gatit si acesti deliciosi biscuiti, foarte fragezi si super aromati. Se simte tot mai tare mirosul Craciunului, iata ca primul mos deja vine! Sper ca aveti ghetutele lustruite si undeva pe masa niste biscuiti aromati alaturi de o cana cu lapte, asa va asigurati ca mosul nu va intarzia sa apara! Mos Nicolae nu mai este demult un personaj desprins dintr-o poveste, el este o sursa de veselie, de bunatate, de daruire in aceasta perioada a sarbatorilor atat de frumoasa! Si nu uita, si tu poti fi Mos Nicolae, facand un dar sau un gest frumos celor dragi tie!
          Am ales sa pregatesc acesti minunati biscuiti cu untura si vreau sa subliniez ca, desi nu am mai spus-o niciodata aici pe blog, mare parte din produsele folosite la mancarurile prezentate pe blog sunt de casa, bio (untura, oua, lapte, carne de porc, carne de pui, faina, nuci, legume, fructe etc).

Asadar, folosim:
- 200 g untura
- un ou mare
- 150 g zahar
- o lingurita de coaja rasa de lamaie
- un baton de vanilie
- o lingura de otet de mere
- faina cat cuprinde (aproximativ 350g)
- o lingurita de praf de copt

Amestecam untura (la temperatura camerei) cu oul, adaugam zaharul, aromele (coaja rasa de lamaie, semintele de la batonul de vanilie) si otetul de mere. In final adaugam si faina cu praful de copt, cernute in prealabil. Obtinem un aluat usor faramicios, inca care poate fi intins cu usurinta pe suprafata de lucru. Foaia intinsa trebuie sa aiba grosimea de 0.6-0.7 cm.
Taiem foaia folosind o forma rotunda simpla, o forma rotunda zimtata/ondulata si o stea mica sau cerc mic.


Coacem biscuitii in cuptorul preincalzit la 180°C pentru 8-10 minute, sau pana devin aurii.
Ungem cercurile intregi cu dulceata preferata si lipim peste cercul decupat cu forma ondulata si steluta mica/cercul. Presaram zahar pudra din abundenta si cu o pensula inmuiata in dulceata stergem surplusul de zahar de pe mijlocul cu dulceata!
Sunt deosebite, untura le da o fragezime minunata!
Cu aceasta reteta particip la concursul organizat de site-ul Pastai de vanilie si de Isabela, de la Isabela Cuisine.



Sa vii, mosule! Te asteptam cu drag si nerabdare <3

8 comentarii:

  1. Minunati biscuitii :) te astept cu mare drag sa particip la concursul de pe blogul meu :) reteta se potriveste de minune.

    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunati!!!Ador genul acesta de prajiturele!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunati... sigur Mos Nicolae va lasa ceva in cizmulite, daca serveste un asa biscuit. Pup1

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata deliciosi, si sunt sigura ca au fost la fel de buni pe cum arata. M-am tot gandit sa iau o forma de biscuitei din astia si pana la urma nu am luat, dar le vine lor randul :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce frumos arata biscuiteii , eu nu am mai facut de o saptamana si mi-e dor de ei !!!

    RăspundețiȘtergere
  6. superbi!biscuitii fragezi sunt preferatii mei!!!!!am sa fac aceasta reteta:Pcurand:*

    RăspundețiȘtergere
  7. cam cati ies din cantitatile date ?
    te pup, Dana Oana ( de pe FB )

    RăspundețiȘtergere
  8. cam cate bucati ies din cantitatile date ?
    te pup. Dana Oana ( de pe FB )

    RăspundețiȘtergere