Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 9 noiembrie 2011

Tarta rasturnata cu gutui

De la mini-tartele cu gutui gatite nu demult imi sta gandul la un alt desert in care sa includ delicioasele fructe ale sezonului. Inca gasim gutui in piata, din belsug chiar si parca sunt tot mai mari, mai galbene si mai apetisante! Bag seama acum sunt in toi :)
M-am oprit la tarta rasturnata cu gutui sau in denumirea ei originala upside down quince cake! A iesit incredibil de gustoasa si de aromata, nu mi-as fi inchipuit!
Pentru partea fructata avem nevoie de:
- patru gutui mari, decojite si curatate de samburi
- trei linguri de zahar
- 150 ml apa


Pentru blat avem nevoie de:
- 80g faina
- 100g zahar
- o lingurita si jumatate de praf de copt
- trei oua, separate
- o lingura cidru de mere
- sucul de la o lamaie
- 80 ml ulei de floarea soarelui


In plus:
- unt nesarat pentru uns tava


Am folosit o tava cu diametrul de 24cm, pe care am uns-o din abundenta cu unt nesarat.
Am pus cele trei linguri de zahar la caramelizat, dupa care am adaugat gutuile taiate fasii de 1cm lungime si aproximativ 0.3cm grosime. Latimea difera, in functie de feliile de gutui.



Apoi am adaugat apa si am lasat gutuile sa fiarba la foc mic aproximativ 25 minute, pana cand apa a scazut, iar gutuile au capatat o culoare rosiatica. Din cand in cand amestecam cu o lingura de lemn.
Intre timp, pregatim blatul.
Separam ouale si batem albusurile spuma cu jumatate din cantitatea de zahar, pana cand obtinem o bezea tare.
Galbenusurile le amestecam cu cidrul de mere, uleiul si sucul de lamaie.
Cernem faina  si praful de copt, peste care adaugam cealalta jumatate din cantitatea de zahar.
Turnam amestecul de galbenusuri peste faina, zaharul si praful de copt.
Amestecam cu o lingura, dupa care incorporam si spuma de albusuri. Obtinem un pandispan aerat, pe care il turnam peste gutuile asezate in tava tapetata cu unt din belsug. Nivelam pandispanul cu o spatula si dam tava la cuptorul incins la 160 °C pentru 35-40 minute, sau pana cand o scobitoare infipta in centrul tartei iese curata.
Se lasa tarta sa se raceasca in tava cel putin o ora dupa coacere, dupa care se rastoarna pe un platou.
Se serveste ca atare, sau cu un mot de frisca. Mie mi s-a parut mai mult decat suficienta combinatia de zahar caramelizat, gutui si pandispan, am servit-o ca atare! Repet, a fost incredibil de gustoasa si aromata.



10 comentarii:

  1. Tare bine arata!!!Un deliciu, cu siguranta!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. daca vine vb de gutui , e super aromata si gustoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce aromata trebuie sa fie! musai o pregatesc si eu! :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Excelenta! Si arata atat de bine...mmm...

    RăspundețiȘtergere
  5. Am gutui si o sa-mi fac singura ca sa nu cer la tine:)Mi-ai facut o mare pofta cu delicioasa asta!

    RăspundețiȘtergere
  6. rasturnata...nerasturnata...e minunata ! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @Licuta: A fost delicioasa, ne-a placut la nebunie!

    @Andreea-Elena: Cu siguranta, ne-a placut la maxim!

    @Catkitchen: de acord, ador gutuile :)

    @Emily: Merita incercata, pana mai gasim gutui! Ti-o recomand cu drag!

    @Miha: Multumesc, mi-a iesit "ca la carte" :))

    @TeoBucatar: Hai ca nu sunt chiar asa egoista! Te rog serveste-te, ia cate felii vrei :P

    @DiaMar: Ce bine ca mirosul si privitul nu ingrasa :))

    @Coco: Ma bucur mult ca iti place :)

    Va pup cu drag, fetelor!
    Sa aveti un week-end minunat, plin de bunatati :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ceva asemanator am facut si eu acum vreo trei luni dar cu pere si putin altfel blatul.
    Delicioasa tarta ta!

    RăspundețiȘtergere