Faceți căutări pe acest blog

duminică, 13 noiembrie 2011

Sărmăluțe în vasul roman

          Sincer... aveam mari asteptari privind vasul roman! Auzeam sau citeam pretutindeni ca toate mancarurile gatite in el sunt delicioase, ca au un gust aparte, iar aromele se intrepatrund perfect intre peretii acestui vas, rezultatul fiind unul coplesitor! Ieri insa, vasul roman mi-a depasit toate asteptarile! Am facut niste sarmalute, de fapt El, romanul, le-a facut, incredibil de delicioase! Mancam si nu imi puteam reveni din uimire, asa ca va dau un sfat, dragi gospodine: aveti grija sa nu va lipseasca din camara vasul roman, face minuni, e pe bune si pe testate :)

Reteta pentru 30 sarmalute este urmatoarea:
doua bucati (capatani) de varza alba, proaspata
doua plicuri de sare de lamaie
trei linguri de ulei
300 ml apa
200 ml bulion de casa - ar fi ideal
foi de dafin
cimbru uscat
sare, piper boabe

Pentru umplutura:
500 g carne tocata (eu am folosit amestec de vita cu porc)
un ou
100 g orez
sare si piper dupa gust
o ceapa mare tocata marunt

Pentru inceput, taiem cotorul verzelor.

Dizolvam continutul unuia dintre plicurile de sare de lamaie intr-o oala cu apa (suficient de mare incat apa sa acopere varza) si punem oala pe foc. Cand apa este fierbinte, dar inca nu clocoteste, asezam capatana de varza cu cotorul scos. Lasam sa dea in clocot cateva minute, dupa care, cu ajutorul a doua furculite, desfrunzim varza (nu scoatem varza din apa!).


          Cand terminam de desfacut fiecare camasa a verzei, scoatem frunzele si le punem intr-o sita, scurgandu-le de apa. La fel procedam si cu cea de-a doua capatana de varza.
Pentru umplutura, amestecam toate ingredientele intr-un bol.


          Asezam o lingura de umplutura intr-o foaie de varza, apoi impachetam si formam sarmalele. Tocam foile de varza ramase si asezam o jumatate din cantitate pe fundul vasului roman, tapetat cu cele trei linguri de ulei. Apoi asezam sarmalele de jur-imprejurul peretilor vasului, lasand partea din mijloc goala. In mijloc putem pune bucati de ciolan afumat - optional, dar da sarmalelor un gust deosebit.


          Peste sarmale adaugam cealalta jumatate din cantitatea de varza tocata si pregatim sosul care urmeaza sa fie adaugat peste sarmale.
          Intr-un bol am pus celalalt plic de sare de lamaie, apa, bulionul, sarea, piperul boabe, frunzele de cimbru si foile de dafin.


          Am amestecat toate ingredientele, dupa care le-am turnat peste sarmale in vasul roman.
Inainte de vizita in cuptor:


          Dam vasul acoperit in cuptorul incins la  160°C, timp de doua ore, dupa care sarmalele arata astfel:


          Se servesc cu smantana proaspata si cu o maaaare pofta! Hmmm, parca simt deja mirosul Craciunului! Mai sunt doua zile si incepe postul, si odata cu el, cea mai frumoasa perioada din an! Can't wait :)
Pana atunci, va las sa savurati doua-trei sarmalute :)



8 comentarii:

  1. Si eu am vas roman si am facut in el atat sarmalute cat si ardei umpluti.
    Ador ambele mancaruri, in special sarmalutele, iar acum mi-ai reamintit ce pofta imi este de sarmalute. :)
    O zi nuna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bune ar fi acum niste sarmalute...As mancaaaaa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Din camara mea nu lipseste ;) , insa mai am in plan sa iau unul ptr ciorbite , sunt delicioase pregatite in vas , cat despre sarmalute si alte cele nu mai vb , eu mai fac pulpe de pui cu legume , sau pui umplut , sau orice-mi trece prin minte :):) .... mi-ai facut mare pofta cu sarmalutele , de ceva vreme ma tot gandesc la ele ;)....
    Sa-mi spui te rog daca nu gasesti seminte de in , iti pot trimite eu cu mare placere ;) ...ORICAND !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare nu ma impac cu vasul asta! L-am facut ghiveci de flori;) Dar sarmalele ti-ai iesit tare bine si nu mai zic ce pofta mi-ai facut!! vreau si eu !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Bucate apetisante: Am fost uimita si eu de tot ce poate face vasul roman, o zi frumoasa si tie!

    @Alexandrina: Bine ai venit!!! Merg acum sa iti pun o portie :)

    @Haplea: Vino cu Alexandrina, va astept :)

    @Catkitchen: Asa-i ca e minunat vasul? Multumesc din suflet pentru intentie, voi cauta in Kaufland si la magazinele naturiste, te anunt daca voi gasi.

    Va pup si va doresc o saptamana minunata! :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Anto, how could you??? Doamne Dumnezeule, sa nu mai spui nimanui ce ghiveci misto ai :)) Dar totusi, face ghveciul minuni cu florile la fel ca si cu sarmalele? :))

    RăspundețiȘtergere
  7. din intimplare am intrat pe saitul tau si nu pot decit sa te felicit pentru retetele pe care le imparti cu noi, doar ca am o singura remarca NU folosi sarea de lamiie deoarece este cancerigena.

    RăspundețiȘtergere