Faceți căutări pe acest blog

marți, 29 noiembrie 2011

Prajitura 'Lamaita'

Daca va place gustul acrisor al lamaii, cu siguranta veti iubi si aceasta prajitura! Mie mi-a placut prajitura asta dintotdeauna, mama o gateste demult demult si mereu am mancat-o cu aceeasi placere. De cele mai multe ori nici nu gustam alta prajitura daca pe masa aveam Lamaita!
Pentru cele patru foi avem nevoie de:
- doua oua
- 100 g zahar
- o lingurita de bicarbonat de amoniu pentru prajituri
- 10 linguri de lapte
- coaja de la o lamaie
- 10 linguri de ulei
- faina cat cuprinde
Am pus ouale intregi, zaharul, coaja de lamaie, sapte linguri de lapte si cele zece linguri de ulei intr-un bol. Separat, intr-un ibric am amestecat cele trei linguri de lapte ramase cu lingurita de bicarbonat de amoniu si am pus ibricul pe foc mediu pana cand laptele s-a transformat intr-o spuma densa (1-2 minute).
Am adaugat si spuma de lapte peste restul de ingrediente in bol si am amestecat energic cu un tel. In final am incorporat faina. Am obtinut un aluat tare, usor de modelat, din care am format o bila pe care am lasat-o sa se odihneasca la temperatura camerei aproximativ 20 minute.
Am intins patru foi pe care le-am copt pe fundul unei tavi (cea folosita de mine are dimensiunile 40x29cm) unse cu margarina pentru prajituri, in cuptorul incins la 180°C pentru aproximativ 8 minute.

Pentru crema de lamaie am folosit:
- doua plicuri de budinca de vanilie
- 500 ml lapte
- 150 g zahar
- doua galbenusuri
- sucul de la o lamaie, sau doua (dupa gust)
- 200 g unt
Am pregatit budinca de vanilie conform instructiunilor de pe ambalaj (am pus laptele la fiert, pastrand 50 ml pentru a amesteca cu praful de budinca si zaharul. Cand laptele incepe sa fiarba adaugam amestecul de praf de budinca, zahar si lapte, amestecand incontinuu cu un tel). Cand budinca este gata si inca fierbinte, adaugam cele doua galbenusuri amestecand energic pana la incorporare.


Peste suprafata budincii fierbinti asezam o folie alimentara, evitand astfel formarea unei pojghite inestetice, si dam crema la rece. 
Mixam untul pana cand devine spuma. Cand crema s-a racit complet, adaugam crema lingura cu lingura in spuma de unt, mixand in continuare.


In final adaugam sucul de lamaie si mixam pana la omogenizare.


Impartim crema in trei parti si ungem foile, lasand suprafata ultimei foi libere. 


Asezam o greutate peste prajitura (un dog spre exemplu) si dam prajitura la rece peste noapte. Foile se vor inmuia si prajitura va fi foarte usor de taiat!
Inainte de taiere, pudram cu zahar din belsug!
Prajitura este ideala pentru perioada sarbatorilor de iarna, cand vom simti nevoia sa mancam ceva dulce-acrisor si light dupa cate sarmalute va vedea stomacelul nostru :))




12 comentarii:

  1. Nu am mai mancat praji asta de vreo 4-5 ani!O facea mama mereu la zile de nastere/sarbatoare!
    Arata foarte bine! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Delicioasa si o prezentare frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Prajiturica asta mi-a placut mereu , este fina si gustoasa .

    RăspundețiȘtergere
  4. Este foarte buna.Mie imi place crema mai acrisoara.Ador lamaia.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu o numeam alba ca zapada!! Ti-a iest ff. frumos!!

    RăspundețiȘtergere
  6. De mult nu am mai mancat!!!E tare buna!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. arata bestial! e una dintre prajiturile mele preferate! :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Minunata prajitura...Spune-mi te rog se folosesc 2 plicuri de budinca doar cu 500ml lapte? Iese mai groasa? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. @Anonim: Da, eu asa am procedat, crema este putin mai groasa, insa se subtiaza odata ce adaugi sucul de lamaie si untul :) Sper ca ti-am fost de ajutor! Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  10. Este o prajitura foarte buna... am incercat-o si eu si de acum incolo nu va lipsi de pe masa de sarbatori

    RăspundețiȘtergere