Faceți căutări pe acest blog

vineri, 25 noiembrie 2011

Mince pies

         Facebook stiu faptul ca in urma cu aproximativ trei saptamani am inceput prepararea unei retete culinare pentru Craciun! Yep, trei saptamani am spus ca dureaza! Acum afla si ei, dar si voi, despre ce reteta este vorba.
Cei care ma urmaresc si pe
          Anul trecut locuiam in Anglia, un regat in adevaratul sens al cuvantului, cu oameni fericiti, cu zambete largi, cu orasele minunate ce scriu o istorie demna de a fi ascultata, cu Londra, una dintre cele mai mari atractii turistice ale Europei (daca nu chiar cea mai mare), cu London Eye si multe alte lucuri care merita trecute in revista, insa ma tem ca voi scrie un roman, asa ca ma opresc doar la a va indemna sa vizitati Anglia negresit daca veti avea ocazia. In Anglia am mancat prima data "mince pies" un aperitiv traditional englezesc, gatit in preajma Craciunului si consumat cu regularitate in "The twelve days of Christmas", cate una pentru fiecare luna din anul care urmeaza sa vina, pentru a avea un an bogat si fericit! Anul asta voi fi in Anglia, macar cu gandul, bucurandu-ma de micutele "mince pies" - placintele cu carne tocata!
          Prima reactie cand am mancat "mince pies" a fost sa ma intreb: unde e carnea tocata (mince)?!?! Nu ii simteam gustul :) Si acum ne vom da seama de ce! Carnea tocata de vita se imbata cu trei saptamani inainte de prepararea propriu zisa a placintelelor, in 50 ml brandy si 50 ml lichior Angeli Cherry!
          Deci, acum douazeci de zile am pus la macerat aproximativ 400g de carne tocata de vita impreuna cu 50 ml brandy si 50 ml lichior de visine/cirese Angeli Cherry. Saptamanal, am completat cu cate inca 30-40 ml lichior. Am lasat amestecul in frigider, acoperit cu folie alimentara.


In dimineata zilei in care am preparat propriu zis placintelele am adaugat in carnea tocata imbatata deja si:
- 150g stafide
- 150g merisoare confiate
- 100g prune deshidratate
- 50g nuci maruntite
- coaja de la o lamaie rasa
- o lingura de coaja de portocala confiata
- zahar dupa gust (eu am pus aproximativ 200g)
- doua lingurite din aromele Craciunului


Am amestecat toate ingredientele si am lasat dat amestecul la frigider pentru inca 3-4 ore.


Intre timp, pregatim foaia de placinta, dupa reteta mea clasica folosita la mai toate tartele.

Folosim:
- 300g faina
- 180g unt rece taiat bucati
- 90ml apa rece
- o lingura zahar
- o lingura migdale macinate (in plus fata de reteta clasica)
Am pus toate ingredientele in robotul de bucatarie, mai putin apa si am amestecat la viteza maxima 20secunde! Dupa cele 20 secunde, obtinem un aluat faramicios, care se leaga cu apa rece, adaugata treptat in aluat, cu robotul in functiune. Urmariti clipul de mai jos pentru a vedea operatiunea completa :)


Am pus bila de aluat astfel formata in folie alimentara si am dat-o la frigider pana in momentul folosirii. 
Cand au trecut cele 3-4 ore, timp in care si fructele uscate s-au "imbatat"/hidratat, scoatem aluatul de la frigider si il intindem intr-o foaie de 0.5-0.6cm grosime.
Cu o forma rotunda (10cm diametru) cu marginile ondulate decupam baza pentru placintele. Iar cu o alta forma, decupam stelele pentru capacul placintelelor.



Asezam fiecare cerc astfel format in tava de briose, peste care am pulverizat spray pentru copt.


Punem in forme cate o lingura din umplutura de carne si fructe uscate, si apoi asezam stelutele din aluat, ca si capac!


Dam tava cu placintele la cuptorul incins la 180°C pentru 20-25 minute, sau pana cand se rumenesc usor la suprafata!
Dupa coacere se lasa putin sa se raceasca, apoi se pudreaza din belsug cu zahar pudra!
Perfecte cu o ceasca de vin fiert, sau un paharel de visinata :) Sunt foarte foarte aromate, au un gust greu de descris, insa un lucru este cert: nu se simte carnea absolut deloc! Sunt divine, si ma simt atat de aproape de U.K. ...





10 comentarii:

  1. Este prima data cand aud de placintelele astea, dar suna foarte interesant! Imi plac migdalele din crusta :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ce frumoase sunt! interesanta combinatia insa pentru ca nu le-am incercat pana acum, recunosc: cel mai mult m-a cucerit forma si aspectul lor :)

    te imbratisez cu mare drag! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte interesanta aceasta reteta.Arata foarte bine.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place cum arata foarte mult, dar n-am inteles o chestie, poate sunt eu obosita in seara asta, dar ai scris ca "Am pus toate ingredientele in robotul de bucatarie, mai putin apa si am amestecat la viteza maxima 20secunde!" si gata aluatul, atunci cand pui apa? :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Kadia, am corectat acum! Intr-adevar uitasem de apa :)
    Multumesc mult ca imi cititi postarile cu atentie si ma trageti de maneca! Greseli se fac mereu, din neatentie in cele mai multe cazuri!

    Fetelor, nu ezitati sa incercati reteta de placintele, sunt deosebite, va spun sincer :)
    Pupici su mult drag si un week-end minunat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata tare bine, felicitari! As papa si eu vreo doua...

    RăspundețiȘtergere
  7. Super combinatie ! o voi face si eu ca tare-mi plac migdalele! si nu mai zic de toate fructele alea delicioase! minunata prezentare! pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Interesanta combinatia!
    Trebuie sa incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunate, delicioase la maxim si o prezentare superba!! Pupici!

    RăspundețiȘtergere