Faceți căutări pe acest blog

marți, 15 noiembrie 2011

Millionaire's shortbread

In traducere libera, caramel, ciocolata, biscuite! Shortbread = fainoase... fainoasele milionarului (?!?!?). Mda... pastrez denumirea originala, adaugand doar atat: sunt incredibil de bune, iar daca va plac batoanele Twix, atunci asta e! As putea spune ca gustul este identic, forma este diferita! Si daca tot sunt ai milionarului, pai asta este pentru ca sunt un rasfat total al simturilor gustativ, vizual, olfactiv, chiar si tactil. Pana si simtul auditiv este gadilat de denumire :))
Oficial, de astazi suntem in postul celei mai frumoase sarbatori de peste an si putem asculta colinde, tot oficial :)! Si pentru ca ieri promiteam sa gatesc incepand de astazi strict retete din doua categorii: de post sau pentru Craciun, atunci am pregatit poza de sarbatoare si subliniez ca minunatiile astea sunt perfecte pentru Mosu' (alegeti voi daca le gatiti pentru Mos Craciun sau Mos Nicolae - cred ca amandoi ar fi super incantati) si tolba cu siguranta va fi plina!

Ingrediente:
(pentru o tava cu dimensiunile 30x25cm)
200 g unt
220 g faina
100 g zahar alb
370 g lapte condensat
200 g ciocolata (100 g ciocolata neagra si 100 g ciocolata cu lapte)
50 g unt

Pentru biscuite procedam in felul urmator: punem toate ingredientele in robotul de bucatarie si le mixam la viteza maxima pentru fix un minut, pana cand ingredientele se transforma intr-o bila de aluat.
Asezam aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si il presam cu degetele infainate pe fundul tavii, incercand sa distribuim aluatul uniform. Intepam cu o furculita din loc in loc si coacem foaia de biscuite pentru 20-25 minute la 180*C, pana cand devine aurie.


Intre timp, trecem la prepararea caramelului. Am ales varianta simpla si am folosit cuptorul cu microunde. Turnam laptele condensat intr-un bol rezistent la cuptorul cu microunde. Dam laptele la cuptorul cu microunde setand temperatura maxima si lasam doua minute.
Dupa doua minute, scoatem laptele, mixam cu un tel si dam bolul din nou la cuptorul incins la temperatura medie pentru inca doua minute.
Repetam operatiunea de inca doua ori, la temperatura medie a cuptorului cu microunde, pana cand laptele condensat se transforma in dulce de leche/caramel.


Turnam caramelul peste biscuitele copt si racit si nivelam usor cu o spatula.


Dam totul la rece pentru minim doua ore!
Dupa racire, pregatim glazura de ciocolata. Am folosit 100 g ciocolata neagra, cu 72% continut de cacao, si 100 g ciocolata cu lapte.


Am pus ciocolata si untul la topit pe baie de aburi, amestecand din cand in cand, pana cand am obtinut o glazura fina pe care am turnat-o peste biscuite si caramel (direct in tava). Eu m-am jucat cu o furculita prin glazura, "desenand" niste linii, insa nu e musai, puteti lasa ciocolata asa cum e :)


Am dat tava la rece pentru inca doua-trei ore (puteti sa o lasati la rece chiar si peste noapte) dupa care taiem prajitura cu un cutit inmuiat in apa fierbinte, cu grija, sa nu crapam suprafata din ciocolata.



9 comentarii:

  1. Cu siguranta Moshul va fi incantat:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Caramel si ciocolata????? De unde te iau ? ;)) Super arata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai spus cumva ciocolata?Primesti musafiri?Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce buna trebuie sa fie!!!Arata fff bine!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Haideti, fetelor! Cred ca o fi de acord mosul sa luati si voi cate o bucatica... sau?!?!
    Va pup :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca fetele servesc , te rog serveste-ma si pe mine, ador combinatia! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Doamne cum arata caramelul ala !!!!! ... cred ca a iesit un deliciu !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am si eu o intrebare.....pt crema de caramel ai folosit doar laptele condensat sau ai mai adaugat ceva....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, doar lapte condensat transformat in dulche de leche, prin incalziri repetate la cuptorul cu microunde, asa cum am explicat in cuprinsul retetei!

      Ștergere