Faceți căutări pe acest blog

luni, 14 noiembrie 2011

Cornulete fragede cu untura


Luni... din nou! Unii ar spune ca lunea este cea mai urata zi a saptamanii, cu care culmineaza week-end-ul, o zi in care revenim la enervantul cotidian! Insa mie imi plac zilele de luni. Pentru mine o zi de luni inseamna un nou inceput. Lunea incep o cura de slabire, fac un plan pentru intreaga saptamana, sau o promisiune. Asta voi face si astazi! Promisiunea ca, incepand de maine, 15 noiembrie 2011, sa postez pe blog strict doua categorii de retete: retete de post (pentru ca maine e prima zi din postul Craciunului) si retete pentru mult asteptatul Craciun!
Astazi voi posta insa o reteta de cornulete facute in week-end, extrem de fragede si de aromate, cu care mi-am incantat mesenii, din nou (lasand la o parte modestia :)) )!

Ingrediente:
(Pentru aproximativ cincizeci de cornulete)
200 g untura (facuta in casa de parintii mei - la taiatul porcului)
100 ml apa rece
o lingura de otet de mere
doua linguri de zahar
coaja de la o lamaie
un plic de praf de copt
faina cat cuprinde - aproximativ 450 g

rahat/gem/nuci pentru umplutura
zahar pudra pentru decor

Intr-un bol incapator punem untura, apa, otetul de mere si coaja de la o lamaie. Amestecam ingredientele usor, dupa care incorporam zaharul si faina cernuta cu praful de copt. Am folosit faina tip 000.
Am format o coca pe care am lasat-o sa se odihneasca 10 minute.
Pe suprafata infainata, taiem aluatul in sase parti egale. Din fiecare parte formam cate o bila, din care intindem o foaie rotunda de 3-4 mm grosime. Taiem foaia rotunda in opt triunghiuri, asezam rahat (sau orice umplutura ati ales) si rulam fiecare triunghi de la baza spre varf.
Asezam cornuletele astfel formate intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam tava la cuptorul incins la 180*C pentru aproximativ 20 minute, sau pana cand capetele cornuletelor devin aramii.
Dupa coacere, lasam cornuletele sa se raceasca in tava, apoi le pudram cu zahar din belsug!


Se pastreaza intr-o cutie metalica inchisa ermetic. Sunt foarte fragede si pufoase chiar si la doua zile dupa coacere. Mi-au mai ramas doua de sambata, adineauri le-am ascuns sub mustati :)) Delicioase au fost :)






16 comentarii:

  1. Delicioase.
    Se topesc in gura . :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Doasmne faceam aceasta reteta cu mult,mult timp in urma,mersi ca ai adus-o in actualitate ,urmeaza sa o fac si eu cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmm, aratoase...si mai ales delicioase!
    seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. imi aduc aminte de cornuletele acestea cu mare placere deoarece erau deliciul zilelor de vacanta

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare bune mai sunt!!!Imi plac mult!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ohhh, mama mea face cornulete cu untura... O sa-i cer reteta, nu ai idee ce pofta mi-ai facut...

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte fragede, bunica le umplea cu magiun ... o bunatate, dulci - acrisoare! Felicitari pentru blog imi place tare mult!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Lia: Ai dreptate, exact asa sunt, atat de fragede ca se topesc in gura :)

    @DiaMar: Si mie imi plac mult, mi-era chiar dor sa mananc :)

    @Mirela: Nici noi n-am mai facut-o demult, pana la urma i-a venit randul :)

    @Violette: Multumesc, o zi placuta si tie :)

    @Emily: Noua ni le facea mama in week-end-uri in general, erau delicioase :)

    @Licuta: Asa e, sunt foarte bune, sau ma rog, au fost :P

    @Ana Maria Ciolacu: Si eu tot de la mama am reteta, ea e cea mai valoroasa sursa a mea :) Mi-au iesit ca ale ei :P

    @Amalia: Mama le umplea de obicei cu gem de prune si nuci, la fel de gustoase oricum! Ma bucur ca iti place blogul, te mai astept cu drag!

    Tuturor va doresc o dupa-masa insorita, va pup cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
  9. tare bune cornuletele astea; mult le mai facea si mama :)

    RăspundețiȘtergere
  10. cred ca sunt bune de foame

    RăspundețiȘtergere
  11. mama ce bine arata - le voi incerca si eu .

    RăspundețiȘtergere
  12. ciau Diana.
    am facut cornuletele de doua ori in ultimele 3 zile. Dau dependenta. Cand se termina, ai impresia ca ceva iti lipseste.
    Iti multumesc ca ai readus in atentie o reteta asa de simpla, dar atata de dlicioasa si incarcata cu amintiri.

    ps. pt cei ce nu au untura si vor sa inlocuiasca cu unt... nu o faceti. Eu am incercat si varianta cu unt si e o diferenta de la cer la pamant. Untura da o textura si un gust aluatului, care nu se poate inlocui cu altceva.

    adaug aici si multumirile din partea lui Vlad,
    cu drag,
    codruta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur nespus ca v-a placut, sa inteleg ca a meritat asteptarea unturii :)
      Cand ai vorbit despre cornuletele astea chiar mi-ai facut o pofta teribila, trebuie sa le refac si eu pana la lasarea postului.

      P.S. De doua zile ma pierd pe blogul tau si astazi mi.am inceput propria maia, sper sa-mi reuseasca pt ca mi s-a pus pata pe painea ta de secara cu seminte de in. Abia astept sa o incerc si promit ca iti scriu impresiile noastre despre paine!

      Pupici, o zi frumoasa!

      Ștergere
  13. F bune. Le-am incercat si eu. Au fost asa de bune ca a doua zi am facut altele:))

    RăspundețiȘtergere