Faceți căutări pe acest blog

duminică, 27 noiembrie 2011

Bûche de Noël, Trunchi de copac, Buturuga


Cate bordeie, atatea "obiceie"! Trei denumiri pentru un desert delicios, preparat in aproximativ acelasi stil si mai ales in perioada Craciunului! Imi amintesc ca acum multi ani, cand am vazut pentru prima data acest tort, mi-l imaginam extrem de greu de pus in practica, daca nu chiar imposibil! Puteam chiar sa ridic pe un piedestal persoana care poate face asa ceva, insa va asigur ca nu e cine stie ce mare scofala! Aveti nevoie doar de putina rabdare si de dorinta de a citi incantare in ochii celor din jur!          Si-acum ar trebui sa spun cu ce ocazie am pregatit acest tort si nu pot pentru ca nu am cuvinte! Cum sa descriu in cateva randuri un om deosebit de bun, atent si grijuliu, care nu merita numai acest tort ciocolatos, pe placul lui, ci toate lucrurile bune si frumoase din lume?! Cipi este "jumatatea mea mai buna", este prietenul, partenerul, chiar si ajutorul meu de bucatar :)) Este cel care ma face sa rad cand framant aluat si imi scapa telefonul in faina (va dati seama ce pachet urias de nervi eram), fredonandu-mi "Vino iar" de la Iris :)) Iar cand i-am replicat "De ce canti cand noi avem atata treaba si toate lucrurile imi ies pe dos" el mi-a raspuns senin: "Pai daca tot suntem nervosi, hai macar sa ne simtim bine" :))! Si am zambit, si fac asta mereu cand il am alaturi si imi doresc ca totul sa ramana neschimbat, ca noi sa ramanem la fel, doua jumatati ale aceluiasi intreg, for good :)
          Gata, va spun despre le "Bûche de Noël", un tort sub forma trunchiului de copac, originar din Franta, si gatit in preajma Craciunului (Noël facand referire la nasterea lui Hristos) in majoritatea tarilor francofone!
          In general rulada care imbraca forma trunchiului de copac poate avea orice aroma, ciocolata, vanilie, poate fi facuta cu nuci, alune, cacao, orice va trece prin minte! 
          Eu am folosit un pandispan din cacao, pentru care avem nevoie de: 
- 6 oua
- 6 linguri de zahar
- 4 linguri de faina
- doua linguri de cacao
- o lingurita de praf de copt
Am separat ouale, am batut albusurile spuma tare si am incorporat zaharul, mixand in continuare! Am adaugat galbenusurile, am mixat pana la incorporare, apoi am adaugat treptat faina, praful de copt si cele doua linguri de cacao cernute in prealabil, amestecand usor cu o spatula.

Am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt (tava folosita are dimensiunile 40x28cm) si am copt-o la 180°C timp de 25 minute.



Scoatem pandispanul din cuptor, il lasam sa se racoreasca 4-5 minute, dupa care il transferam pe un servet udat cu apa rece in prealabil, si il rulam pe latime cu servet cu tot! Lasam ruloul astfel format sa se raceasca complet, la temperatura camerei, timp in care trecem la prepararea cremei de ciocolata alba.
Folosim:
- 300g ciocolata alba de calitate, recomand ciocolata marca Bellaron, de la Lidl, se comporta excelent, o gasim la un pret acceptabil si nu as schimba-o cu nimic altceva!
- 100 ml smantana pentru frisca
- 150 g unt


Topim ciocolata impreuna cu frisca la baie de aburi, dupa care o lasam sa se raceasca complet (eu am scos-o be balcon, acoperita cu un servet de bucatarie, si am lasat-o cam 20 minute, a fost complet rece).
Intre timp, mixam untul (la temperatura camerei) pana cand capata o consistenta spumoasa, dupa care adaugam treptat ciocolata topita si racita, mixand in continuare. Dam iar crema la rece (de data asta putem folosi frigiderul :P) pentru minim o ora, timp in care se va intari putin.
Desfacem pandispanul din servet (veti observa ca va ramane tendinta de rulare) si il insiropam cu apa fiarta cu zahar si esenta de vanilie, insa nu exageram (eu am folosit am 100 ml de sirop). Siropul trebuie sa fie la temperatura camerei.
Apoi intindem doua treimi din crema de ciocolata pe toata suprafata pandispanului. Cealalta treime din crema o pastram pentru a orna rulada.

Rulam pandispanul tot cu ajutorul servetului folosit anterior si dam rulada la rece pentru minim o ora.
Dupa racire, desfacem rulada din servet si taiem oblic o bucata de rulada (cam un sfert din lungimea ruladei), pe care o lipim cu crema la fel ca in poza.


Imbracam rulada cu crema, lasand deoparte o lingura din crema pentru a o amesteca cu o lingura de cacao! Obtinem un efect usor marmorat, ca de trunchi de copac daca imbracam rulada folosindu-ne si de crema maro. Puteti folosi doar ciocolata neagra la ornare, sau doar alba, posibilitatile sunt nelimitate! Apoi, cu un cutit, am trasat niste linii pe lungimea trunchiului, care imita (zic eu :P) scoarta unui copac. Imaginile sunt graitoare, vor spune mai mult decat am putut eu exprima in cuvinte!






11 comentarii:

  1. draga mea, arata minunaaaaaaaat! la multi ani fericit si sanatosi! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am amintiri frumoase despre trunchiul de copac ;) .... cand eram micuta mergeam cu bunica mea la nunti si botezuri unde erau zeci de torturi frumos ornate , printre care si trunchiul de copac , care ca si tie mi se parea ceva imposibil de facut , iar mai apoi mi-am dat seama defapt cat e de usor sa faci asa ceva :)))) .... tie ti-a iesit ffff bine .... cat despre jumatatea ta , pastreaz-o cat poti tu de bine , sunt destul de putini cei ca el :( .... si eu sunt o norocoasa , am langa mine de vreo 16 ani un om MINUNAT !!! TE PUP !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Demential arata! il vazusem si la Miha, acum clar trebuie sa-l fac si eu ;) Ca prea bine arata!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunat ti-a iesit si cred ca delicios :) si eu am in plan de vreo 2 ani sa il fac de Craciun, dar din diverse motive am amanat, poate reusesc anul acesta.

    Ciocolata este foarte bune, eu am mancat adusa din Belgia, nu stiam ca e si la noi. Abia astept sa se deschida lidl la 5 min de mine :)

    pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunat trunchi . Si mie imi place ciocolata asta , se comporta minunat si are gust bun , iar pretul e chiar acceptabil aici , la mine , unde ciocolata buna are un pret piperat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata delicios ca si tot ceea ce faceti. Felicitari sincere.

    RăspundețiȘtergere
  7. Tare bine mai arata!!!Miroase a sarbatori pe aici:))Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Emily: Multumesc frumos! Hai la o felie de buturuga :)
    Pupici

    @Mimmi: Multumesc, Mimmi! A fost si mai bun decat cum arata :)
    Pupici

    @Catkitchen: Mereu am crezut in sufletul pereche, insa nu credeam ca il voi si gasi! Suntem fericite :P
    Pupici

    @Antonina: La cat de simplu se face, chiar merita incercat! Si e fain ca poti sa il faci pe placul tau, cu aromele preferate :)
    Pupici

    @Andreea Dianu: Merita sa il faci, Andreea, e super bun si mai deosebit decat un tort obisnuit :) Cat despre Lidl, tot respectul, ador produsele lor! Ce fain ca vei avea unul chiar langa tine :)
    Pupici

    @Dorina: Pretul ciocolatei asteia e 5.5 lei daca nu ma insel, la 200g! E mai mult decat acceptabil, avand in vedere calitatea evident superioara a ciocolatei :)
    Pupici

    @Dan si Ionela Dumitru: Va multumesc mult ca imi urmariti postarile si va mai astept cu drag :)

    @Licuta Marin: Multumesc mult! Daaaaa, chiar miroase :) Mi-am propus sa gatesc strict retete de post sau pentru Craciun, si nu mi-e greu, cu atatea aniversari in familie :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. A iesit tare fain,probabil datorita pasiunii:)Sa fiti asa in continuare!Pupici!

    RăspundețiȘtergere