Faceți căutări pe acest blog

marți, 22 noiembrie 2011

Brownies cu alune de padure

          Inca de cand incepem sa zgribulim nasul pe sub fular, gandul ne zboara la mancaruri pline cu calorii, la cesti pline cu ciocolata calda sau cappuccino si la deserturi pline ochi de ciocolata! Eu sunt parte din categoria descrisa mai sus, cu chef de ceva dulce si ciocolatos de la primul aer iernatic!
Asa ca am facut brownies, a doua tava in ultimele doua saptamani. De data asta am folosit alune de padure si ma declar super multumita, a iesit un deliciu.

Pentru o tava cu dimensiunile 25x35cm, am folosit:
150g unt
160g ciocolata neagra (72% cacao)
o lingurita de esenta de vanilie
250 g zahar
3 oua
150 g faina
3 linguri de cacao
o lingurita de sare
100 g alune de padure

Am topit untul si ciocolata la baie de aburi, dupa care am adaugat esenta de vanilie. 

          Lasam ciocolata topita sa ajunga la temperatura camerei, timp in care mixam ouale cu zaharul pana cand acestea isi dubleaza volumul si se transforma intr-o spuma aerata deschisa la culoare (aproximativ 7 minute).

          Adaugam si ciocolata topita racita peste spuma, dupa care incorporam crema obtinuta peste ingredientele uscate cernute (faina, sarea si cele trei linguri de cacao).

          Amestecam cu grija, incercand sa evitam formarea cocoloaselor si in final adaugam alunele prajite, decojite si taiate mare.

        Eu prefer sa cumpar alunele de padure in coaja, crude. Le pun in cuptorul incins la 180*C pentru 7-8 minute, dupa care le decojesc prin frecare intre palme! Sunt mult mai aromate asa, proaspat prajite!


         Incorporam alunele in compozitia de brownies si turnam amestecul intr-o tava tapetata cu hartie de copt. 

          Nivelam compozitia cu o spatula si dam tava la cuptorul incins la 180*C pentru 25-30 minute, sau pana cand trece testul scobitorii. Va avertizez ca bucataria va fi invadata de o aroma divina de ciocolata si alune, insa totusi nu deschideti usa cuptorului in primele 15 minute de coacere, nici intr-un caz!
          Dupa coacere, lasam prajitura sa se raceasca complet (chiar si peste noapte), dupa care turnam o glazura de ciocolata (obtinuta prin topirea la baie de aburi a unei tablete de 100g ciocolata cu lapte cu 30g unt). Eu am topit 100 g ciocolata cu lapte si alune, de la Milka, astfel ca nu am scapat de alune nici macar in glazura :)

          Lasam si glazura sa se raceasca, dupa care putem taia bucati mici de brownies. Nu uitam de paharul cu lapte, care intregeste perfect gustul de ciocolata si alune prajite.



5 comentarii:

  1. Diana draga mea, sunt minunate aceste negrese si para atat de delicioase ... mmmmmmmm! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bune rau de tot!!!Imi place la nebunie gustul alunelor de padure, in prajiturele!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. mmmmmmmm si de la mine , deja mi le imaginez langa o cana de lapte proaspat fiert ;) .... deliciu !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Un deliciu !! Iar alunele de padure sunt preferatele mele.. asa ca musai o voi face si eu ! pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. E o prajitura preferata. Servesc si eu o felie. Pup!

    RăspundețiȘtergere