Faceți căutări pe acest blog

vineri, 4 noiembrie 2011

Biscuiti cu ciocolata

Cand fac biscuiti la cuptor e semn ca a venit iarna! Mai e putin si vine zapada, il asteptam pe mos si... oare ce se va auzi de la radio??? Ati ghicit, radioul meu preferat, cel al lui Mos Craciun de la Magic FM. La asta mi-a stat gandul toata saptamana, drept pentru care am ales sa coc niste biscuiti deliciosi cu ciocolata topita, infasurati intr-un munte de zahar pudra!
Nu e reteta clasica de crinkles, pe care intentionez sa o fac in preajma Craciunului, dar acesti biscuiti seamana mult cu aceia.
Pentru circa 30 biscuiti folosim:
- 100g ciocolata cu lapte/amaruie (dupa gust)
- 60g unt
- 55g zahar
- un ou
- 1/2 lingurita esenta de vanilie
- 120g faina alba
- 20 g cacao neagra (de la Dr. Oetker folosesc eu)
- un varf de cutit de drojdie uscata
- 35g zahar pudra
- o lingurita de sare
Taiem ciocolata si o topim la bain mairie impreuna cu untul.

Luam cratita de pe foc, adaugam zaharul si continuam sa amestecam cateva minute ca sa se dizolve. Incorporam oul si esenta de vanilie si punem cratita pe foc, continuand sa amestecam inca 3-4 minute, pana cand compozitia se leaga. La un moment dat va avea aspectul de crema taiata, insa stati linistiti, dupa ce amestecati, se va lega foarte frumos, si nu va ramane vreo urma de aspect de crema taiata:). Apoi luam de pe foc si lasam sa se raceasca.

Intr-un bol incapator cernem faina, cacaua, sarea si drojdia, peste care adaugam amestecul de ciocolata ajuns la temperatura camerei.

Amestecam ingredientele solide cu cele lichide si obtinem o pasta din care formam bilute mici pe care le tavalim in zahar pudra din abundenta.
Bilutele astfel formate se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt, la 3-4 cm distanta unele de celelalte.

Se coc 20 minute in cuptorul preincalzit la 160°C, pana cand suprafata biscuitilor s-a intarit si incep sa crape. Se lasa cateva minute sa se racoreasca in tava, dupa care le putem scoate cu grija cu ajutorul unei palete.


14 comentarii:

  1. Ti-au iesit perfect Diana!
    Arata minunat! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Clar i-am admirat ;0 , arata extraordinar de bine si acum ma gandesc sa fac si eu niste biscuitei iarasi ;) ... ador sa coc !!! ... dar totusi nu dai nici macar o sfirimitura din acel borcanel ? :):)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ti-ai iesit minunat . Ar rontai si eu unul :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca au ciocolata atunci vreau si eu.Ador ciocolata.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine arata, nici eu nu i-as imparti cu nimeni :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumosi au iesit si super deliciosi!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. arata foarte bine! Super buni!
    si ca sa vezi coincidenta, zilele acestea chiar am gasit un cd cu muzica de Craciun si cine crezi ca asculta ieri "Santa Santa"? :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Supeeer,Diana!Cred ca au fost deliciosi!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sunt tare frumusei!! Felicitari!

    Daca doresti, te invit sa participi la provocarea lunii noiembrie "Dulce Romanie" (detalii la mine pe blog). Eu te astept cu drag!

    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  10. love these cookies !!! first time at your blog and love the space...cute blog name

    RăspundețiȘtergere
  11. @Alina C.: Multumesc, Alina! Sincer, reteta e foarte usoara si biscuitii is foarte frumosi :)

    @Catkitchen: Adina, si eu ador sa coc, hai ca parca ma lasa inima sa iti dau un biscuite, daca iti plac asa mult :))

    @Dorina: Pofteste, te rog, pana nu pun capacul iar :))

    @DiaMar: Si mie imi place ciocolata si daca e iarna, ciocolatoasa sa fie :))

    @Mihaela: Pana la urma i-au mancat altii, eu am ramas cu sfirimiturile :))

    @Andreea-Elena: Multumesc, pofteste la biscuiti, sau la reteta :P

    @Licuta Marin: Chiar au fost super deliciosi, multumesc!

    @Emily: Ador perioada imediat urmatoare a anului si as prelungi-o cat de mult pot!

    @TeoBucatar: Multumesc, si eu am fost incantata de ei, mai ales ca reteta a fost atat de simpla :)

    @Alexandrina: Nu voi lipsi, fii sigura!

    @Antonina: Multumesc, si mie imi plac mult!

    @Turmericnspice: Thank you, I'm glad you love my space! And about the name, isn't it lovely? :))

    Va pup, fetelor! Sa aveti o duminica minunata si va mai astept pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  12. Te invit cu mare drag sa participi la concursul organizat pe blogul meu !
    http://bucatepealese.blogspot.com/2011/11/concurs-culinar.html

    RăspundețiȘtergere