Faceți căutări pe acest blog

marți, 18 octombrie 2011

Placinta "Fagure de mere"

























...nu de miere, cum ati fi tentati sa cititi. Ador toamna, merele si implicit placinta cu mere facuta ea in toate felurile posibile! Presata de timp, cum parca mereu mi se intampla in ultima perioada, am renuntat la clasicul aluat pentru tarte si placinte si am folosit foietaj. Am folosit un kilogram de mere, pe care le-am curatat de coaja si de samburi si un pachet de foietaj, cel care nu imi lipseste niciodata din frigider.



















Am pus feliile de mere intr-un bol incapator, dupa care am adaugat zahar brun si scortisoara dupa gust.



















Am intins prima foaie de foietaj in tava tapetata cu hartie de copt (tava mea are dimensiunile 20x30cm), am intepat foaia cu furculita si apoi am presarat aproximativ doua linguri de gris. Grisul are rolul de a absorbi umezeala merelor, lasand astfel foaia de dedesubt sa se coaca.
Asezam merele felii peste prima foaie, dupa care trecem la pregatirea celei de-a doua foaie. Taiem a doua foaie cu aproximativ 7cm mai scurta decat tava in care urmeaza sa coacem placinta. Apoi trasam linii cu varful unui cutit la fel ca in imaginea de mai jos.



















In momentul in care asezam foaia peste restul placintei, intindem aluatul si il lipim cu degetele de prima foaie. Taieturile se vor largi si se va crea aspectul de fagure.




















Cu cat foaia este mai ingusta, cu atat gaurile formate vor fi mai largi. Dam tava la cuptorul incins la 180°C pentru 25-30 minute, sau pana cand arata asa:



Lasam placinta sa se raceasca complet, dupa care o pudram cu zahar si o portionam! Este delicioasa, la noi nu a apucat sa se raceasca complet ca am si imbucat din ea :)


4 comentarii:

  1. imi place atat de mult placinta cu mere, dar cu mere in bucati asa mari, cum ai facut tu :)

    arata minunat!

    te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  2. minunat fagure ;) ... si sanatos , desigur ;)....

    RăspundețiȘtergere
  3. arata super!like like!!!am sa-l fac ca arata super bun:D.Dia vreau sa te intreb ceva am desfacut ieri o frisca Hulala si nu am consumat-o toata deci nu am batut-o pe toata decat cat am avut nevoie pt tortuletzul Toffiffe pe care l-am refacut!sa ca vrea sa te intreb cum pot pastra cel mai bine frisca ?Azi e sambata..nu mai fac nimic cu ea maine duminica nici asa..eventual daca fac luni dar rezista pana atuncia?sau sa o bat si sa o bag la congelator??

    RăspundețiȘtergere