Faceți căutări pe acest blog

joi, 27 octombrie 2011

Pizza bread


Am reaprins cuptorul, se vede doar... Cum afara e din ce in ce mai rece, cuptorul incalzit in bucatarie nu face decat sa incalzeasca nasul zgribulit al celor ce nu stau langa cuptor. Ca pe mine ma face sa imi sterg sudorile de pe frunte la fiecare cinci minute. Intr-adevar, si soarele care imi lumineaza bucataria atat de frumos si emotiile de incercare ceva nou au un rol la formarea sudorilor mele... Dar totul e bine cand se termina cu bine, pizza bread a iesit exact cum ma asteptam si dragul meu mesean a fost mai mult decat incantat de savoarea ei!

Sa scriem reteta:
*Aluat:
- 500 g faina
- 200 ml lapte caldut
- 100 ml apa
- 20 g drojdie
- 60 ml ulei
- o lingurita de zahar
- o lingurita de sare

De data asta am lasat masina de paine sa isi faca singura treaba, setata pe programul "dough" timp de o ora si jumatate. In timpul pe care masina si l-a luat pentru framantare si dospire, am pregatit celelalte ingrediente pentru umplutura (cantitatile sunt relative):
- sos de rosii
- busuioc si oregano
- salam uscat
- sunca
- mozzarella
- ciuperci proaspete

Dupa terminarea programului, cand aluatul este gata dospit, trecem la asamblarea pizzei bread.
Intindem aluatul in forma dreptunghiulara, de lungimea si latimea tavii in care urmeaza sa o coacem (30x35cm este tava mea), de preferat este sa intindem aluatul direct in tava tapetata cu hartie de copt si fara sa folosim sucitorul.
Ungem partea de miljoc a dreptunghiului, pe lungime, cu sosus de rosii, peste care presaram frunze de busuioc proaspat tocat si oregano.

Adaugam feliile de salam si cele de sunca, apoi bucatile de mozzarella si in final ciupercile taiate. Taiem marginile ramase libere ale aluatului pe orizontala in fasii de aproximativ 4-5 cm latime, la fel ca in imagine, dupa care le ungem cu sosul de rosii si presaram busuioc si oregano.


Apoi, impletim aluatul prin aducerea alternativa a fasiilor peste umplutura, de la stanga spre dreapta, apoi de la dreapta spre stanga si asa mai departe, pana la ultima fasie.


Sigilam capetele ramase libere si presaram frunze de oregano si busuioc, de data aceasta uscat.


Eu am ales sa fac impletitura mai larg, ca umplutura sa poata rabufni din interior, insa puteti alege sa nu ungeti fasiile de aluat care urmeaza sa fie impletite si sa impletiti pizza cat mai strans.
Dam pizza bread la cuptorul incins la 180°C pentru aproximativ 20 minute, sau pana cand se formeaza o crusta frumoasa aurie.


O taiem felii pe orizontala cat este calda si o servim ca atare. Este delicioasa, a meritat fiecare picatura de sudoare din bucataria incinsa :)






14 comentarii:

  1. uuu !ce bun era asta la pranz!!!!ce bine arata :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Uau, ce idee superba!Arata de milioane!Ce pofta imi este:)Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte bine arata! gust ... imi imaginez ce buna e! pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata si ce culoare frumoasa are.Daca-ti face placere poate mi te alaturi si mie,doresc si eu sa-mi fac prieteni in blogosfera care sa ma viziteze.Sper ca nu te-am deranjat.O seara buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. Wow, superb! Vin si eu la tine in bucatarie, sa ma incalzesc un pic ;) Poate prind si un loc la masa :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Raluka: merita incercat pentru pranzul de maine :P Pupici:*

    RăspundețiȘtergere
  7. @Licuta: Ma bucur ca iti place, si mie mi-a facut cu ochiul ideea de cum am vazut-o! Pupici, week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Andreea: Fara falsa modestie, a fost chiar de-men-ti-a-la! Merita incercata! Pupici, week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  9. @DiaMar: Te-am adaugat de aseara la prieteni, de acum sunt pe faza ori de cate ori postezi o reteta :) Nu e nici un deranj, e o bucurie sa ne facem prieteni noi! Pupici, sa aveti un week-end fain!

    RăspundețiȘtergere
  10. @Alexandrina: Locuri la masa sunt suficiente, cu mana de lucru nu stau foarte bine, esti binevenita :))
    Te pup, am prins ideea cu provocarea "Dulce Romanie", deci sunt cu ochii pe tine :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce frumos arata , are o culoare ...de o mananci cu ochii.

    RăspundețiȘtergere
  12. doamne ce frumos ti-a iesit!!!!! ... arata extraordinar si sigur e un deliciu .... acum stau si ma gandesc ce sa fac in acest we, care mi-e pofta sa aprind cuptorul ;) ...

    RăspundețiȘtergere
  13. Ti-a iesit perfect!! Cred ca-i dementiala nu-i asa?? pupici

    RăspundețiȘtergere