Faceți căutări pe acest blog

vineri, 21 octombrie 2011

Mini-tarte cu gutui


Galbena gutuie, dulce amaruie! Te-am luat acasa, intr-o cana fara toarta, si te-am pus in tarta :)).
Ce sa fac si eu, trebuie sa ma supun regulii conform careia "romanul s-a nascut poet" :))! De-adevaratelea am cumparat gutui, pe care le-am curatat de coaja si de samburi si, cu putin zahar si apa, le-am calit intr-o cratita. Am folosit gutuile calite ca si umplutura pentru mini-tartele de post de astazi.

Pentru blatul de tarte, am folosit:
100 g margarina Rama Maestro
50 g zahar
250 g faina
putina apa rece, suficienta pentru a forma o bila de aluat

Procedam la fel ca si la tarta cu prune pentru aluat, si anume adaugam in robotul de bucatarie toate ingredientele si le procesam la viteza maxima pentru un minut. Adaugam apa rece suficienta cat sa se lege aluatul. Dam aluatul la frigider o jumatate de ora.
Dupa racire, intindem o foaie de aluat (cam 5 mm grosime) pe o planseta de lemn tapetata cu faina. Apoi, cu ajutorul unei forme rotunde, decupam 10 cercuri, cu diametrul de 9-10 cm.


Asezam cercurile de aluat astfel formate intr-o tava de briose peste care am pulverizat ulei pentru prajituri.


Am umplut formele de briose cu gutuile calite si racite.


Din aluatul ramas, intindem o noua foaie pe care o decupam cercuri mai mici, cu diametrul de 6-7 cm, suficient de mari cat sa acopere partea de sus a mini-tartelor. Cu un cutit, taiem cercul din aluat in forma de X, dupa care il asezam peste umplutura de gutui.


Sigilam marginile tartelor cu ajutorul unui cutit cu varf ascutit, sau cu furculita si dam tava la cuptorul incins la 180°C pentru aproximativ o jumatate de ora. Tartele trebuie sa capete o culoare aramie, atunci sunt coapte.


Dupa coacere, le lasam sa se raceasca, dupa care le pudram din abundenta cu zahar. Le servim cu un pahar de lapte rece care completeaza perfect dulceata mini-tartelor.



7 comentarii:

  1. Cand vad gutuile , imi aduc aminte de superbele versuri din cantecel : "Luxul mamei, cel mai mare,
    Cand copii ne adunam,
    Era painea de pe masa
    Si gutuia de la geam." ... ai facut o minune aici din aceste gutui , bravoo!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Catkitchen: Ce versuri frumoase... aproape ca le uitasem! Cat despre minune, Doamne Doamne a facut-o cu gutuile si toate minunatiile toamnei, eu doar profit de ele :) Te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  3. @Yaya6: Si mie mi-a placut ideea cu mini-tartele mai mult decat o tarta mare cu aceeasi umplutura... E mai...sic :) Te pup, week-end placut iti doresc :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Un deliciu!!! inca nu mi-am bagat nasul in gutui pe anul asta ;((( dar le vine randul!! super prezentare!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare faine sunt! Ce pofta am de niste prajiturele cu gutui :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Boabe de cafea: Hai sa iti propun un schimb: tu dai boabele de cafea, eu dau apa si mini-tartele si ne indulcim :))
    Te pup, noapte buna:*

    RăspundețiȘtergere