Faceți căutări pe acest blog

vineri, 28 octombrie 2011

Decoratiune pentru toamna

Toamna este despre frunze... frunze care ajung la maturitate, capatand cele mai frumoase si mai deosebite culori, facand asta pentru ca mai apoi sa se usuce si sa cada, la fel cum toate lucrurile isi au mersul. Orice se naste, infloreste vazand cu ochii, atinge un apogeu al existentei sale, apoi imbatraneste si moare. Este ca un grafic, un V cu susul in jos, varful fiind reprezentat de frunza verde. Si noi ne bucuram an de an de acest ciclu al naturii, renastem primavara, inflorim vara, pentru ca mai apoi toamna sa privim in urma cu nostalgie, dar cu incredere ca va mai fi o primavara... candva!
Am imortalizat frunzele colorate ale toamnei, dar nu cu camera, cum probabil v-ati fi asteptat, ci cu niste biscuiti-frunze, asezati in cerc, ca pentru o reuniune. Ideea am vazut-o pe un site strain si am pus-o in practica deoarece astazi am primit coletul mult asteptat cu colorantii alimentari de la Wilton, care mi-au intregit arsenalul pentru prepararea dulciurilor de Craciun... Si cum mai e muuuult pana la Craciun, am "confectionat" o delicioasa decoratiune din frunze pentru o masa tomnatica sau pentru usa chiar. Eu am asezat-o pe masa, cu o lumanare parfumata in centru, ca sa se lipeasca bine pana maine, si nu am rezistat tentatiei si am tras-o in chip! Maine insa ar trebui sa stea atarnata de usa :)
Pentru aluatul de biscuiti am folosit:
- 200g unt
- 200g zahar
- un ou
- 450g faina
- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
- esenta de vanilie
- un varf de cutit de sare
- coloranti alimentari gel de la Wilton
In primul rand am mixat untul foarte bine cu zaharul, pana cand zaharul s-a topit. Apoi adaugam oul batut si incorporam faina, sarea, bicarbonatul de sodiu si esenta de vanilie. Impartim bila de aluat in trei sau patru bucati in care adaugam coloranti alimentari: rosu, galben, portocaliu si verde, framantam fiecare bila in parte si apoi le infoliem si le punem la frigider minim o ora.



















Dupa o ora, intindem o foaie cu toate culorile, obtinand un aluat in degrade.



















Si, cu ajutorul unor forme-frunze pentru biscuiti, decupam aluatul. Asezam frunzele in tava tapetata cu hartie de copt si trasam nervurile frunzelor cu o scobitoare.



















Dam frunzele la cuptorul incins la 180°C pentru 8-10 minute, dupa care le scoatem si le lasam sa se raceasca.
In timp ce frunzele se coc, decupam un sablon din carton, un cerc cu diametrul de 26cm, cu un cerc gol in mijoc de 10cm diametru, pe care il vom folosi pentru asamblarea decoratiunii.
Lipim fursecurile de cercul din carton cu icing rosu (obtinut din zahar pudra amestecat cu zeama de la o jumatate de lamaie, in care am adaugat un varf de scobitoare de colorant alimentar gel rosu). Am pus icing-ul intr-o punga cu varful taiat si l-am folosit pentru a lipi frunzele colorate pe sablon asa cum se vede in imagini.



















A fost foarte rapida treaba, mai mult a durat racirea aluatului la frigider :)
Si rezultatul final e urmatorul:



















P.S. Lumina naturala era pe cale sa dispara, asa ca nu ma pot lauda cu niste poze faine, poate maine :)

11 comentarii:

  1. Spectaculos! Felicitari, ai maini de aur!

    RăspundețiȘtergere
  2. arata minunat! atat de cald, de natural ... imi place tare mult :*

    RăspundețiȘtergere
  3. arata super!!!dar de unde ai gel Wilton? :(((

    RăspundețiȘtergere
  4. @Alexandrina, multumesc, m-ai lasat fara replica... Un week-end superb iti doresc!
    @Emily: Multumesc, Emily, ma bucur ca iti place :) Pupici
    @Alina C.: Colorantii i-am cumparat de aici: http://lumeabasmelor.ro/ alaturi de muuuulte alte prostioare pentru prajiturit. Pretul mi s-a parut mult mai bun decat daca as fi comandat produsele de pe e-bay de exemplu. Un week-end fain, pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. cele mai frumoase si gustoase frunze !!!! ... nici nu stiu ce sa mai zic , nu ma mai satur sa le privesc , asa frumos ti-au iesit , iar culorile sunt perfecte ,exact culorile toamnei !!! felicitarile mele , le meriti pe deplin!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumuseti!!Superbe si delicioase:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt foarte frumosi,nici nu-ti vine sa-i papi.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Siana ce veste minunata!!!
    Eu credeam ca sunt din strainatate!
    Deci o sa comand si eu!Multumesc pentru pont! :*

    RăspundețiȘtergere