Faceți căutări pe acest blog

luni, 3 octombrie 2011

Cheesecake cu sirop caramel

Conform convingerilor mele, nu exista dulce mai fin si mai usor decat un minunat cheesecake! Ca e cu fructe sau diverse sosuri dulci, amarui sau acrisoare, cheesecake-ul este mereu in topul preferintelor noastre! Si de fiecare data parca e si mai al naibii de gustos!
La noi in batatura, duminica e duminica! Pranzul este bogat (mai ales in calorii) si se incheie la fel de calorios, cu un dulce de dulce, in cazul duminicii de ieri, cheesecake!
Hai sa va impartasesc reteta:
Crusta:
- 300g biscuiti digestivi
- 50g unt topit
Crema:
- 750g crema de branza (am folosit 500g Philadelphia si 250g mascarpone - i-a dat o finete deosebita cheesecake-ului)
- 4 oua
- 70g zahar (sau dupa gust)
- 50 ml smantana dulce
- 2 linguri faina
- 4 linguri de amidon alimentar (Gustin de la Dr. Oetker am folosit)
Topping:
- 50g zahar
- o lingura zeama de lamaie
- doua linguri apa rece
- 50 ml smantana dulce
Am inceput prin prepararea crustei, zdrobind cu robotul de bucatarie biscuitii digestivi.



















Dupa macinare, am adaugat in robot untul topit si am continuat sa amestec circa un minut, pana cand untul a acoperit tot biscuitii.



















Am tapetat o tava rotunda cu amestecul acesta de biscuiti si unt (atat baza tavii cat si peretii), dupa care am dat tava la congelator pentru 10 minute, timp in care am trecut la prepararea cremei.



















Pentru prepararea cremei, am folosit tot robotul de bucatarie, am mixat cu lamele late crema de branza initial, pana cand a capatat o textura foarte fina!



















Apoi am adaugat ouale, unul cate unul, dupa care restul ingredientelor, iar in final, cu o spatula am incorporat faina si amidonul!



















Am turnat crema peste blatul de biscuiti scos de la congelator si am dat totul la cuptorul incins la 160°C pentru 45 minute, pana la o ora!
Se va forma o crusta aurie pe margini, iar crema va fi "tremuranda"! Chiar si asa, cheesecake-ul este copt si se lasa sa se raceasca, intai cu usa cuptorului intredeschisa (astfel evitam craparea cheesecake-ului), si mai apoi o dam la frigider pentru minim trei ore sau chiar peste noapte!



















Pentru prepararea siropului caramel, procedam in felul urmator: caramelizam zaharul, dupa care adaugam zeama de lamaie, apa si apoi smantana dulce! Obtinem un sirop cremos, pe care il turnam peste cheesecase! Se pot aseza pe margini bucati de caramele (cum am facut eu) sau se poate servi ca atare! Va garantez insa ca orisicum l-am servi, este cel mai fin si delicios desert!


6 comentarii:

  1. waw cum arata...sigur e cel mai bun desert

    RăspundețiȘtergere
  2. Un deliciu! sunt indragostita de cheesecake

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirela Bucuresti19 octombrie 2011, 11:04

    Am facut cheesecake-ul si mi-a iesit superrr!
    Felicitari pentru blog,pentru poze si pentru minunatele retete!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Naty, din punctul meu de vedere, chiar e cel mai bun desert. Ma bucur ca e apreciat si de voi! Te pup si te mai astept :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Antonina, si eu! E my second love, dupa Cipi bineinteles :)) Pupicei :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Mirela Bucuresti: Cat ma bucur ca ti-a iesit reteta! Multumesc pentru felicitari, pupicei si te mai astept:*

    RăspundețiȘtergere