Faceți căutări pe acest blog

luni, 10 octombrie 2011

1 an de blogging


        Nu stiu cum sa incep... Mi-a placut sa cred ca 10.10.2010 a fost o data speciala! Mi-am propus sa fac altceva in acea data, fix acum un an, insa lucrurile s-au asezat altfel, mult mai bine decat m-as fi asteptat! Si in acea data, de 10 la puterea a treia , s-a nascut blogul meu! Astazi am implinit un an plin de incercari (unele reusite, altele mai putin), un an in care mi-am propus sa ma autodepasesc in ceea ce priveste gatitul si sa invat cate putin despre fotografie! Nu sunt fotograf si nici bucatar de profesie, iar ceea ce realizez aici este strict din pasiune, o pasiune in care investesc timp si sentimente zilnic, si care ma multumeste si ma implineste in acelasi timp!
          Ma bucur cand primesc un "like", un mesaj sau un comentariu prin care imi sunt apreciate mancarurile gatite si pozele realizate, sufar si sunt un pachet de nervi cand nu reusesc sa gatesc ziua, iar seara lumina artificiala nu ma mai ajuta pentru o poza reusita, cand experimentele mele in bucatarie dau gres sau cand timpul meu este mult prea scurt pentru a gati ori a face poze! Dar cu bune si rele, am reusit sa adaug 204 retete pe blog, cu fotografii care surprind evolutia mea in ale fotografiatului (cred eu), cu aproape 600 de prieteni/fani pe Facebook si 140.000 vizitatori de-a lungul acestui an! Nu e mult, o poate spune oricine, insa e CEVA pentru mine ca atatia oameni sa iti treaca pragul si sa iti aprecieze munca!



          Si daca tot a venit toamna, pe drept acum, sarbatorim un an de "Can't boil an egg" cu o delicioasa tarta cu dovleac, gatita in premiera pentru acest prim anisor de blog :)! Si asa stiu eu sa le multumesc celor care verifica zilnic daca am mai postat vreo reteta, celor care ma cearta cand "uit" sa mai postez ceva, prietenilor si familiei care ma sustin neconditionat!
Aici aveti si reteta pentru tarta.
Pentru crusta:
- 200g faina
- 120g unt rece taiat bucati
- 60ml apa rece
- o lingura zahar
Am pus toate ingredientele in robotul de bucatarie, mai putin apa si am amestecat la viteza maxima 20secunde!
 Apoi am adaugat apa si am lasat robotul sa isi faca treaba pentru inca 40 secunde! Si iata aluatul pentru placinta gata intr-un minut:

Punem aluatul astfel preparat intr-o folie alimentara si il dam la frigider pentru o jumatate de ora!
Gata racit, aluatul este mai usor de modelat, asa ca intindem o foaie cu o grosime de 5mm si o asezam pe fundul unei tavi pentru tarta! Daca tava e din silicon, tapetarea cu unt si faina nu este necesara, insa daca folositi o tava teflonata sau din ceramica, nu treceti peste acest pas! Intepam aluatul cu furculita, asezam o bucata de hartie de copt, boabe de fasole sau margelute pentru copt si coacem aluatul pentru tarta pentru fix 10 minute la 180*C.
 In timp ce crusta sta in cuptor, pregatim umplutura pentru care avem nevoie de urmatoarele:
- 500g piure de dovleac, reteta pe care o gasiti aici
- doua oua mari
- 250 ml lapte condensat
- 50 g zahar brun
- o lingura de faina
- doua linguri de amidon alimentar
- scortisoara, nucsoara si ghimbir pentru aroma
Mixam toate ingredientele cu robotul de bucatarie. Vom obtine o pasta cremoasa si fina pe care o turnam peste crusta placintei, scoasa din cuptor.
Dam tarta la cuptorul incins la 180°C pentru 40-45 minute, cand suprafata tartei este aurie si neteda, iar marginile crustei sunt coapte!
Din aluatul pentru crusta ramas am mesterit niste frunze, ca tot e toamna, pe care le-am copt in cuptor odata cu tarta, doar ca timp de 10 minute, si pe care le-am folosit la decorarea tartei.
 Dupa coacere, am lasat tarta sa ajunga la temperatura camerei odata cu cuptorul cu usa intredeschisa, am pudrat cu zahar si am servit cu biscuitii-frunza si un mot de frisca!


Va multumesc mult din nou, pentru vizite, comentarii, mesaje, critici, like-urile de pe Facebook, va multumesc ca imi sunteti alaturi si ma alimentati cu si mai multa pasiune si energie!
Si blogului meu drag: "La multi ani!" :P!

22 de comentarii:

  1. La cat mai multe retete reusite!La multi ani! (doar 4 zile mai am si eu pana la aniversare si parca nu imi vine sa cred ca a trecut un an!)
    Felicitari pentru tot!

    RăspundețiȘtergere
  2. La cat mai multi asa
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani si multe bucate apetisante!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi,multi ani!Felicitari pentru tot ce ai facut pana acum.Desi nu le-am incercat pe toate, am parcurs, citind si furand cate un secret, fiecare reteta in parte.Iar din cate am gustat, absolut delicioase.

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani si la cat mai multe postari delicioase ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. FELICITARI SI SUCCES IN CONTINUARE!Acum ca esti aproape de noi si putem gusta din bunatatile tale e mult mai bine decat anul trecut!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Sotie fericita: Iti multumesc mult si asemenea iti doresc si tie! Asa e, a zburat timpul, parca ieri am postat prima reteta! Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim, multumesc mult, sa fie mai reusiti :) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. @Catkitchen - Adina: Multumesc, draguto! La fel iti doresc si tie! Pupici cu drag:*

    RăspundețiȘtergere
  10. @Andreea-Elena: Multumesc mult pentru tot! Pupici si tie:*

    RăspundețiȘtergere
  11. @Fancy cake: Multumesc mult si va doresc la fel! Pupici:*

    RăspundețiȘtergere
  12. @Loredana Botar: Multumesc mult, Lore! Pentru mesaj si pentru ca imi urmaresti postarile mereu! Pupici:*

    RăspundețiȘtergere
  13. @Caietul cu retete: Va multumesc si va urez la fel!!! Va pup:*

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc, mama! Ma bucur ca ma sprijiniti si intr-adevar, e infinit mai bine anul asta, acasa impreuna! Va pup cu drag:*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  15. Vaaaai, scumpa mea, vin si eu cu intarziere, si-ti urez muuuuulti, muuuulti ani de retete si fotografii minunate,cu care sa ne incanti privirile si papilele gustative. Am pierdut ziua speciala, fiindca-s lata-n pat, cu o viroza. :)) Te pup cu mare drag! Minunata tarta! xoxoxoxo

    RăspundețiȘtergere
  16. Merci la fel, Ana! Sa te faci bine, ca altfel iti trimit o supa-crema si te avertizez, e fierbinteeeee :))
    Multi pupici:*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  17. Draga Oana, daca imi permiti sa iti spun pe nume, doresc sa te anunt ca de aproape un an de zile faci fericite un grup de 5 studente din Sibiu, care iti urmaresc cu drag postarile. Mai mult, retele tale au devenit pentru noi un punct de reper cand intram in bucatarie! Cu aceasta ocazie, ii uram blogului tau multi ani cu cat mai multe retete interesante!! Ana, Teo, Raluca, Ionela, Simona (+ NIco, Adela, Teo)

    RăspundețiȘtergere
  18. @Ana Neagoe! M-ati facut sa zambesc, multumesc mult! Poate ne si vedem candva prin oras, si eu sunt sibianca! Ma bucur ca va inspir si va multumesc inca o data pentru mesaj si pentru vizitele din ultimul an! Va pup cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
  19. super tarta! imi place foarte mult dovleacul ;)

    La multi ani frumosi, gustosi si voiosi! te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  20. @Amoush: Multumesc, draga mea! La fel iti doresc si tie si blogului tau. Te pup, o zi minunata sa ai :*

    RăspundețiȘtergere