Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 21 septembrie 2011

Tocanita cu/de ciuperci

























Sau credeati ca mancam doar dulciuri daca ultimele retete postate sunt cele dulci? Nuuu... si uite, va demonstreaza pozele ca noi mai si mancam uneori :)!
Intai, as vrea sa va povestesc despre originea ciupercilor... nu date biologice, vreau sa va spun cum au ajuns in bucataria noastra! Am luat drumul la picior, sau na, la roata masinii, si ne-am trezit (fara sa visam macar) in paradis! Ne-am vazut inconjurati de un munte, la propriu, de verdeata, de albastrul cerului si al celor cateva lacuri si baraje care ne-au iesit in cale! Ajunsesem pe cel mai mediatizat traseu montan romanesc din ultimul timp, Transalpina! Un colt de rai, cu creste inca acoperite de verdeata ce ridicau fruntile pana in cer, confirmand cumva prima impresie, ca suntem in rai!
Uite, pozele pot arata ca nu vorbesc prostii!
























Si undeva pe marginea drumului, intr-un sat de munte cu turme de oi marginite parca de magarusii sfiosi, o doamna ne imbia cu bucati mari de cas si telemea proaspete, fructe de padure si bineinteles ciuperci de padure care imediat au intrat in traista noastra!
Si, transportate cu grija pana la Sibiu, au ajuns in siguranta in bucatarie si apoi in farfuriile noastre sub forma tocanitei cu/de ciuperci a carei reteta v-o scriu acum!
Ingrediente:
- ceapa tocata
- ardei gras rosu si verde
- un morcov ras
- o rosie mare decojita
- orez
- ciuperci spalate si decojite
- apa
- putin ulei
- condimente (sare, piper etc)
Cantitatile sunt relative, important pentru mine a fost sa predomine ciupercile si sa dau culoare tocanitei.
Am calit ceapa tocata in putin ulei, pana cand a devenit sticloasa, apoi am adaugat ardeiul rosu si verde taiat fasii, morcovul ras, rosia decojita si taiata cubulete si ciupercile taiate bucati! Am lasat legumele sa isi impartaseasca aromele, dupa care am adaugat aproximativ 500ml apa rece!



















Am lasat totul sa fiarba vreo 10 minute, dupa care am adaugat orezul!



















Completam cu apa daca e cazul, reducem flacara aragazului si lasam tocanita sa fiarba incet inca 10-15 minute, pana cand orezul este fiert si apa scade considerabil, ramanand un sos rosiatic delicios!
Servim cu pofta mare, ca atare sau ca si garnitura pentru ceva carne (pentru gurmanzi)!

Un comentariu:

  1. ciupercile imi plac mai mult decat orice pe lumea asta :))) .... iar pe Transalpina am fost si noi , drept dovada aici :http://www.flickr.com/photos/56423486@N03/sets/72157627714670838/ , ne-am trezit ca nebunii dimineata la 2 si am plecat spre transalpina sa prindem rasaritul ... si l-am prins ;).... e superb oricum , deci te cred ca ti-a placut coltul de rai !!!
    o seara frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere