Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 14 septembrie 2011

Tarta cu prune

























Prune, prune, prune... pline tarabele din piata de prune, minunatele fructe ale toamnei! Si eu, ca o mare plimbareata in piata noastra urata, gri dar totusi colorata, plina de bunatati, nu am rezistat tentatiei si am cumparat un kilogram de prune fara sa am macar habar ce voi gati! Si magnificul Google mi-a scos in cale o reteta de tarta cu prune delicioasa, atat de buna ca poti linge degete, lingurite, farfurii fara regrete!
Tot cu ajutorul lui Google am descoperit cea mai rapida reteta de aluat pentru tarta, pe care va invit sa o incercati cu incredere, eu o voi folosi la toate tartele de acum inainte!
Pentru cea mai ampla descriere a procesului de preparare a aluatului, urmariti clipul de mai jos:
 

Eu am folosit:
- 200g faina
- 120g unt rece taiat bucati
- 60ml apa rece
- o lingura zahar
Am pus toate ingredientele in robotul de bucatarie, mai putin apa si am amestecat la viteza maxima 20secunde!
Apoi am adaugat apa si lasat robotul sa isi faca treaba pentru inca 40 secunde! Si iata aluatul pentru placinta gata intr-un minut:
Punem aluatul astfel preparat intr-o folie alimentara si il dam la frigider pentru o jumatate de ora!
Gata racit, aluatul este mai usor de modelat, asa ca intindem o foaie cu o grosime de 5mm si o asezam pe fundul unei tavi pentru tarta! Daca tava e din silicon, tapetarea cu unt si faina nu este necesara, insa daca folositi o tava teflonata sau din ceramica, nu treceti peste acest pas! Intepam aluatul cu furculita si coacem aluatul pentru tarta pentru fix 15 minute la 180*C.
Scoatem aluatul, asezam prunele in tava, cam 400g fara samburi, taiate in patru bucati, in functie de marimea lor si le presaram cu una-doua linguri de zahar brun si scortisoara!
Pregatim firimiturile pentru tarta astfel: punem intr-un vas 50g fulgi de ovaz, 75g unt foarte rece, 100g faina si  100g zahar brun si amestecam cu mana pentru a obtine firimiturile pe care le asezam peste prune!
Dam tarta la cuptorul incins la 180*C pentru inca 20 minute, cand tarta devine aramie la suprafata.
Am servit cu sirop de zmeura cu gheata, caci desi e toamna, afara sunt 30*C si ne topim...

Sa va fie de bine!



8 comentarii:

  1. Ma bucur ca iti place, Zazuza! A fost atat de buna...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca e o minune dulce si crocanta... Ador reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru reteta, e exact ce cautam!

    RăspundețiȘtergere
  4. ...sper mult sa-mi reuseasca,exact acum probez!miine va zic ce mi-a iesit si mie!

    RăspundețiȘtergere
  5. acum probez si eu,va zic miine ce mi-a iesit.sper sa fie bine,caci cind am vazut reteta,mmm....!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am cautat pe google o reteta de prajitura cu prune si dupa vreo 2 ore de citit retete, m-am oprit la tarta asta care arata minunat si pare foarte fina. Abia am scos-o din cuptor si abia astept sa se raceasca sa o putem manca! Miroase si arata incredibil!!!!! Multumim pentru reteta ta.

    RăspundețiȘtergere