Faceți căutări pe acest blog

marți, 20 septembrie 2011

Placinta cu dovleac


Iar e foarte cald afara, soarele imi incinge obrajii de parca ar fi vara... insa calendaristic este toamna! Am verificat eu, si mi-au confirmat-o si copilasii mei care la 12 septembrie (mai repede decat in mod obisnuit) au pasit timizi in bancutele gradinitei, printre jucarii frumos colorate, dornici sa ne cunoastem! Aaaaa, voua nu v-am spus... anul asta sunt educatoarea grupei mici, grupa denumita "Prietenii lui Winnie the Pooh", si deci stiu eu sigur ca a venit toamna!!!
Si daca e toamna, bineinteles ca fructele si legumele toamnei s-au copt si sunt pretutindeni! Astfel ca am gasit in Carrefour o gramada mare de "dovleci placintari". Exact asa erau denumiti, asa ca... pentru a nu sfida denumirea, am gatit cu drag o minunata placinta cu dovleac, cu niste foi mai aparte, reteta mamei!
Ingrediente pentru foi:
- doua oua
- 3 linguri de zahar
- o lingurita de bicarbonat de amoniu pentru prajituri
- 10 linguri lapte
- 10 linguri ulei
- faina cat cuprinde (aproximativ 500g)
Am pus ouale intregi, zaharul, sapte linguri de lapte si cele zece linguri de ulei intr-un bol.

Separat, intr-un ibric am amestecat cele trei linguri de lapte ramase cu lingurita de bicarbonat de amoniu si am pus ibricul pe foc mediu pana cand laptele s-a transformat intr-o spuma densa (1-2 minute).
Am adaugat si spuma de lapte peste restul de ingrediente in bol si am amestecat energic cu un tel.

In final am incorporat faina. Am obtinut un aluat tare, usor de modelat, din care am format o bila pe care am lasat-o sa se odihneasca la temperatura camerei aproximativ 20 minute, pana cand am pregatit umplutura.
Pentru umplutura folosim:
- un dovleac "placintar"(!!!) de 1 kg
- 3-4 linguri de zahar (dupa gust)
- scortisoara dupa gust (sau puteti adauga si alte condimente preferate)
- 3-4 linguri de gris
Am curatat dovleacul de samburi si coaja si apoi l-am ras mare!

Am pus dovleacul ras intr-o cratita alaturi de zahar si scortisoara si pus totul pe foc pana cand zaharul s-a topit.

Trecem la intinsul foilor. Doua foi din bila de aluat lasata sa se odihneasca! Prima foaie o asezam in tava tapetata cu unt si faina!
Presaram grisul, si apoi intindem umplutura de dovleac uniform pe toata suprafata foii.

Asezam cea de-a doua foaie, sigilam marginile cu ajutorul degetelor si intepam foaia pe toata suprafata cu o furculita, ca placinta sa poata respira in liniste, nederanjata de caldura insuportabila a cuptorului.

Dam placinta la cuptorul incins la 180*C pentru aproximativ 25 minute sau pana cand se rumeneste frumos!
O lasam sa se raceasca complet, dupa care presaram zahar pudra si o servim!
Cand veti lua prima imbucatura, veti stii cat de minunata e toamna... Pofta buna!


7 comentarii:

  1. imi place la nebunie dovleacul si bineinteles ca placinta sau tarta cu dovleac sunt exact pe gustul meu! super reteta :*

    RăspundețiȘtergere
  2. uite asa ceva nu am mai facut de multa vreme , dar imi place tare mult , iar aluatul asta il fac si cu mere si cu branza dulce si cu nectarine ... e super rapid si delicios !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. cat imi place ! al meu nu -l agreaza, dar ce stie el ;) Delicioasa!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Amoush, si mie imi place tare mult, desi... a fost prima data cand am folosit dovleacul pentru ceva dulce, si clar, nu a fost ultima data!

    RăspundețiȘtergere
  5. Catkitchen, si eu folosesc aluatul asta cu multe umpluturi, ies niste placinte grozav de pufoase!

    RăspundețiȘtergere
  6. Antonina, nu e singurul care nu agreaza dovleacul, dar asa e... ce stiu ei??? :))

    RăspundețiȘtergere
  7. si totusi a fost demonstrat (cel putin in USA) ca placinta cu dovleac pudrata cu zahar vanilat, cel putin dupa miros, are puternice efecte afrodisiace asupra barbatilor.. la noi oare ce nu functioneaza corect :) ?

    RăspundețiȘtergere