Faceți căutări pe acest blog

duminică, 25 septembrie 2011

Placinta cu branza dulce si afine

Despre aceasta placinta nu pot spune decat trei cuvinte: delicioasa, colorata si light! Stateam ieri ca pisicile in jurul placintei proaspat scoase de la cuptor, asteptand sa se raceasca! Ba chiar ne-am si ars putin... de nerabdare! Si mai pot spune ca aceasta placinta capata numarul 200 pe acest blog... 200 de postari, cu precadere retete culinare, asa ca am sarbatorit asta savurand-o.
Pentru foile de placinta am folosit:
- 500 g faina
- 100 g unt
- 3 linguri zahar
- o lingurita de praf de copt
- doua oua
- 3 linguri ulei
- 3 linguri lapte
- o lingurita de coaja de lamaie
Am pus toate ingredientele in robotul de bucatarie si am mixat la viteza maxima pana cand toate ingredientele s-au "legat" intr-o bila de aluat.



































Mai adaugam faina daca e cazul, sau lapte rece, pana cand aluatul obtinut este usor de modelat si deloc lipicios.
Impartim bila de aluat in doua bucati si lasam sa se odihneasca 15 minute la rece, timp in care trecem la prepararea umpluturii.



















Pentru umplutura folosim:
- 500 g branza dulce de vaci (varianta light - cu grasime putina)
- 3-4 linguri zahar (sau dupa gust)
- doua oua
- 2-3 lingurite de esenta de vanilie
- doua linguri de amidon alimentar
Punem toate ingredientele in robotul de bucatarie si mixam la viteza maxima 2 minute.



















Dupa mixare, umplutura este o pasta fina, care arata cam asa:



















Scoatem bilele de aluat de la rece si intindem doua foi. Asezam prima foaie intr-o tava cu dimensiunile 20x30cm, peste care adaugam umplutura de branza, incercand sa o intindem uniform pe toata suprafata foii. Ne putem opri aici, sau putem adauga o mana de afine proaspete, care ofera placintei o culoare atat de frumoasa si o savoare de nedescris. Apoi intindem si cealalta foaie!



















Capsam marginile aluatului cu degetele si intepam placinta cu furculita.



















Dam placinta la cuptorul incins la 180°C pentru 30 minute, sau pana cand se rumeneste la suprafata si in bucatarie miroase divin vanilia si placinta coapta :)!
Lasam sa se raceasca si presaram zahar pudra, dupa care savuram cu pofta maxima!


















4 comentarii:

  1. imi place fff mult placinta cu branzica dulce , dar mu am facut-o niciodata in combinatie cu fructe , doar stafide pun in ea , insa imi place ideea ta !!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce idee buna! Cumpar si eu afine si pregatesc o placintica delicioasa :) O zi frumoasa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelenta. Acum am terminat-o si am mancat deja din ea.Cu siguranta ca am sa mai fac. Este pe gustul meu asa cum sunt toate retetele pe care le-am incercat de la tine. Ti-am lasat un comentariu si la Briosele cu afine.
    Toate cele bune. Teodora

    RăspundețiȘtergere
  4. @Cat: Sa o incerci in combinatia asta, draga mea! E un deliciu, crede-ma pe cuvant! Te pup:*
    @Delicioasa: Neaparat sa o incerci, cu siguranta nimeni nu va avea regrete! Pupici :*
    @Teodora: Iar ma faci sa rosesc! Ma bucur din suflet ca iti plac retetele, si ma bucur ca ti-a iesit placinta cu branza dulce si afine excelenta (ca si mie:P)! Te pup:*

    RăspundețiȘtergere