Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 13 august 2011

Tort cu crema de whisky si crant


























Cui ii place un pahar de whisky mana sus!!! Hmmmmm, tie nu, tie nu ca e prea tare, nici mie... Insa nu spun niciodata nu unei creme delicioase de whisky, prinsa intre doua blaturi de cacao cu nuci, acoperita cu glazura de ciocolata alba si crant de alune/nuci! Toate astea sunt prinse in minunatul meu tort, gata ornat, imbracat si pozat ca pentru o sarbatoare mare, ca doar... o data in an e ziua lor, a lui A. si M. Tortul e o cale simpla de a le spune "La multi ani" si de a le ura toate cele bune!
Cum am procedat? Urmand reteta de mai jos:
Blat:
- 8 oua
- 8 linguri de zahar
- 4 linguri de faina
- 2 linguri de cacao
- 100 g nuci maruntite
- o lingurita de praf de copt
Procedam la fel ca si la pandispanul de baza, reteta o gasiti aici. Pandispanul se toarna intr-o forma rotunda cu pereti detasabili si se da la copt in cuptorul incins la 180*C pentru 30-35 minute.



















Dupa coacere, se lasa sa se raceasca si se taie pe jumatate.



















Blatul se insiropeaza cu sirop de zahar ars in care am adaugat doua linguri de whisky!
Trecem la prepararea cremei. Pare complicat si migalos, insa cu rabdarea treci marea!
Pentru crema folosim:
- 150 g zahar
- doua linguri de apa rece
- 6 galbenusuri
- 60 ml apa rece
- doua linguri de whisky
- doua lingurite de gelatina alimentara granule
- 400 ml frisca
Pentru inceput, punem gelatina la hidratat in cei 60 ml de apa rece si cele doua linguri de whisky.
Intr-o cratita mica punem zaharul la caramelizat!



















Amestecam incontinuu pana cand obtinem un sirop fara cocoloase de zahar care curge.



















Acum este momentul sa adaugam cele doua linguri de apa rece. Amestecam cu grija pentru ca zaharul va face bule si e posibil sa stropeasca. Cand siropul redevine omogen, luam cratita de pe foc si adaugam gelatina hidratata in apa si whisky. Lasam siropul sa se domoleasca, timp in care batem cu mixerul cele 6 galbenusuri pana ce acestea isi dubleaza volumul. Cand ouale sunt bine batute, adaugam siropul treptat, mixand crema incontinuu. Obtinem o crema foarte fina, de consistenta smantanii.



















Batem frisca cu mixerul (insa nu foarte tare, ci doar pana cand mixerul lasa urme in frisca) si apoi o incorporam cu o spatula cu miscari de sus in jos in crema de whisky.



















Asamblarea tortului:
Fixam un inel detasabil in jurul blatului de cacao gata insiropat si turnam jumatate din crema de whisky. Apoi asezam cateva piscoturi insiropate (in acelasi sirop de zahar ars cu whisky) la fel ca in imaginea urmatoare.



















Apoi turnam cealalta jumatate de crema de whisky si nivelam bine cu ajutorul unei spatule.



















Asezam si cealalta parte de blat, insiropam bine, acoperim inelul detasabil cu folie alimetara si dam totul la frigider peste noapte, sau cel putin 5 ore!
A doua zi se indeparteaza inelul detasabil si se trece la ornarea tortului.
Pentru ornat, am folosit o ciocolata alba de 200g, 100 ml smantana si o lingurita de gelatina alimentara granule hidratata in 30 ml apa. Am topit toate aceste ingrediente la baie de aburi, apoi am lasat glazura sa se raceasca complet. Dupa racire, imbracam complet tortul cu glazura din ciocolata alba.



















In timp ce glazura se raceste, trecem la prepararea crantului. Caramelizam 100 g zahar pana cand obtinem un sirop lichid. Am luat cratita de pe foc si am facut un mic truc: m-am jucat cu lingurita pe o coala de hartie de copt si am obtinut aceste figurine pe care le-am folosit la decor:



















Am pus repede siropul inapoi pe foc si am adaugat 100g nuci taiate. Am lasat pe foc inca 3 minute amestecand incontinuu, dupa care am turnat crantul pe o coala de hartie de copt.



















Lasam totul sa se raceasca complet, atat crantul cat si figurinele din zahar caramelizat.
Dupa racire, dam rupem crantul bucati si il macinam cu ajutorul robotului de bucatarie. Imbracam peretii laterali ai tortului cu crantul macinat cu robotul de bucatarie. Ornam cu figurinele de zahar caramelizat si crant si dam la rece pentru inca o ora!



















Revin maine cu sectiune :)

8 comentarii:

  1. ce buuuuuuuun e!!!! multumesc!!!! stiu ca eu eram A.!!! cicii cu bire omoloago

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata, as servi si eu o feliuta, fie ea si virtuala !

    RăspundețiȘtergere
  3. wow cat de bun e !! tare mi-ar place sa rontai nitel la crantz-ul ala ;)) Si de crema nu mai zic.. m-as linge pe degete ;) Minunat arata! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. M-ai lasat fara cuvinte!!! Felicitari!
    Minunat tortul, l-am si salvat, abea astept sa-l incerc! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Diana tortul tau arata super bine!!! Nu vrei sa imi cumperi si mie un inel detasabil? Eu de aici din bacau nu stiu de unde sa achizitionez. Sau pot folosi pe post de inel marginea de la tava de tort, caci si acela se ia jos de langa fund:)teo popa(vestemean)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo, poti folosi marginea de la tava de tort fara nici un fel de probleme. Si eu o folosesc uneori, singura diferenta este ca inelul detasabil este mai inalt si ajustabil pe marime! Daca vrei insa neaparat, ma pot uita prim magazine, iti cumpar si ti-l trimit la Bacau!
      Pupici :*

      Ștergere
  6. Buna seara! In loc de whiskey se poate folosi si lichior crema de whiskey?

    RăspundețiȘtergere