Faceți căutări pe acest blog

luni, 29 august 2011

Terina cu mousse caramel si ciocolata

























Ce sa mai spun... decat ca imi place la maxim sa gatesc si sa citesc satisfactia pe chipurile celor care imi degusta "marfa" ori de cate ori le ofer ocazia? Si le dau ocazii de genul asta destul de des! Insa de data asta, terina mea cu mousse caramel si ciocolata a pecetluit un moment important in viata noastra! De curand, am acceptat sa devin doamna :), am inceput sa planificam cateva detalii importante pentru marele eveniment al vietii noastre (anul viitor) si pasul imediat urmator a fost unul in genul emisiunii aleia de la Antena 1, "Sa te prezint parintilor"! Emisiune cu final fericiti, ambele perechi de parinti si-au dat consimtamantul in mod expres si cu una, cu doua, s-au si cuscrit! Asa ca dragii cuscri meritau o felie delicioasa de terina, ca doar au avut o misiune grea de indeplinit, si anume incheierea unei tranzactii (de pe urma careia singurii care am avut ceva de castigat am fost eu si Cipi scump si drag:) )
Gata, termin cu povestile si va spun reteta!
Am folosit un blat de cacao, mousse caramel si piscoturi.
Pentru blatul de cacao, avem nevoie de:
- 6 oua
- 6 linguri zahar
- o lingurita praf de copt
- 3 linguri de cacao (eu folosesc una neagra de la Dr. Oetker)
- 3 linguri de faina
Procedam in acelasi fel ca si la pandispanul obisnuit pentru prajituri, adica batem albusurile spuma tare, adaugam zaharul ploaie, treptat si apoi adaugam galbenusurile. Apoi, cu o lingura incepem sa incorporam cele trei linguri de cacao si faina amestecata cu praful de copt! Nu uitam sa executam miscari ample, de sus in jos, evitand formarea inesteticelor si deloc gustoaselor cocoloase :)!



















Turnam amestecul pentru blat intr-o tava cu dimensiunile 20x30cm, tapetata cu hartie de copt! Dam tava la cuptorul incins la 180*C pentru aproximativ 20 minute, fara sa uitam sa verificam cu scobitoarea daca blatul este copt!



















In timp ce blatul se coace, trecem la prepararea cremei caramel. Intai, mixam trei galbenusuri cu trei linguri cu zahar pana cand amestecul isi dubleaza volumul. Apoi caramelizam 100g zahar (sau mai mult dupa gust), pe care il stingem apoi cu doua linguri de apa rece.



















Vom obtine un sirop care curge, in care adaugam galbenusurile batute cu zahar, amestecand incontinuu pe foc pana cand obtinem o compozitie cremoasa.



















Lasam crema la rece, timp in care punem 6g de gelatina la hidratat in 30ml de apa cu esenta de vanilie (aici puteti alege sa inlocuiti esenta de vanilie cu rom alb sau whisky, sau orice altceva doriti; in acelasi fel am preparat crema de whisky pentru tortul cu crema de whisky si crant, adaugand in final whisky!).
Cat timp amestecul este cald, adaugam gelatina hidratata si amestecam bine pana la incorporare! Daca gelatina ajunge sa se intareasca si nu poate fi incorporata, puteti pune amestecul pe foc pana la incorporare, amestecand incontinuu si avand mare grija sa nu ajunga la punctul de fierbere!
Lasam crema la rece! Dupa racire, incorporam 200ml de frisca batuta! Obtinem o crema super fina!



















Nu uitam de blat, bine? Dupa coacere il lasam sa se raceasca complet, dupa care dezlipim hartia de copt.
Tapetam o tava de chec cu folie alimentara.



















Lungimea tavii mele de chec este aceeasi cu latimea tavii in care am copt blatul! Am taiat din blat o fasie la fel de lunga ca si latimea tavii de chec si am lasat-o deoparte. Partea de chec ramasa am rulat-o cu grija pe peretii tavii de chec, am insiropat cu sirop de caramel, apoi am adaugat un strat de 2-3 cm de crema.
Trei piscoturi se insiropeaza si se dau prin cacao, apoi se aseaza in tava de chec peste crema.



































Umplem tava cu restul de crema, si apoi lipim fasia de blat lasata deoparte!



















Insiropam si ultima parte de blat si impachetam totul cu folie alimentara. Dam terina la frigider pentru 4-5 ore sau peste noapte. Dupa cele 5 ore, rasturnam terina pe un platou si dezlipim folia alimentara. Ne pregatim de ornat :)!



















Pentru ornat am folosit o ciocolata Milka cu adaos mare de cacao, deci o ciocolata amaruie, pe care am topit-o la baie de aburi cu 30 ml smantana dulce!
Am presarat fulgi decor de ciocolata alba! Si am servit cu drag si maaaaare pofta!




















Am uitat sa va spun ca se taie cu un cutit imnuiat in apa fierbinte, pentru felii cat mai perfecte :)


7 comentarii:

  1. o terina imbietoare , cred ca i-ai dat gata pe toti ;) ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua, doamna! :)

    Ma bucur pentru voi! Ati hotarit data?
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Yaya, e si foarte gustos, multumesc!

    Catkitchen, daaaaaa, toti au fost foarte incantati! Pupici

    Mrs. Green Foot, voi fi doamna incepand cu 12 mai anul viitor :-) Multumim, si noi ne bucuram si speram da fie totul bine. Te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Auzi eu nu te mai cred pe cuvant!! can't boil an egg.. si uite tu aici minunatie !! super arata si cred ca-i grozav!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca am descoperit blagul tau ai niste retete minunate

    RăspundețiȘtergere
  6. arata tare bine..o sa salvez si eu reteta...multumesc si o duminica placuta iti doresc.

    RăspundețiȘtergere