Faceți căutări pe acest blog

marți, 9 august 2011

Pui cu legume in vas roman

























In urma cu cateva saptamani, in drumul ce leaga Sibiul de Targu Mures - si aici vreau sa fac o paranteza, sa spun doar cat de frumoase sunt ambele orase si cat de frumos a fost tot ce am vazut pe geamul din dreapta al masinii, pe drum - am oprit la unul dintre muuuultele ateliere de artizanat si am cumparat un vas roman! Vasul roman este un vas din lut, cu capac cu insertii diverse, folosit pentru preparate la cuptor, slow cook!
Saptamana trecuta am gatit pui cu legume in acest vas, insa plecarea la mare a intarziat postarea retetei.
Am folosit:
- 1/2 kg piept de pui
- 1/2 kg cartofi
- doua-trei rosii
- doua cepe rosii
- un ardei rosu
- condimente dupa gust (eu am folosit: frunze de dafin, sare, piper, boabe de mustar)
- frunze de patrunjel
Am pus putin ulei in vas, doar cat sa nu fie vasul uscat, apoi am asezat ceapa taiata rondele, jumatate din cantitatea de cartofi si rosii taiate cubulete, am condimentat dupa gust, apoi am asezat fasiile de piept de pui deja condimentate.



















Am asezat apoi cealalta jumatate de cartofi si rosii taiate, cateva fasii de ardei rosu, am condimentat, iar in final am asezat cateva rondele de ceapa rosie  peste celelalte legume si frunzele de patrunjel tocate.



















Am turnat in vas aproximativ 150 ml apa si am dat vasul la cuptorul neincins in prealabil (ATENTIE - vasul poate crapa la o schimbare brusca a temperaturii). Am potrivit cuptorul la 180*C si am lasat vasul pentru aproximativ doua ore.



















Aromele se imbina incredibil de frumos si puiul capata un gust divin! De vina or fi frunzele de dafin si boabele de mustar, pentru asa un deliciu pentru masa de pranz!
Iata puiul cu legume dupa coacere:



































L-am servit cu castraveti murati... si ne-am lins degetele cu pofta maxima :))

3 comentarii:

  1. tot ceea ce faci in vasul roman are un gust deosebit , si eu il folosesc cu mare drag , sarmalutele sunt de vis preparate in vas..... am cumparat acum cativa ani unul destul de maricel , ca na, sa fac papa sa ne saturam si il bag de-a latul in cuptor ca nu intra normal :)))... acum am de gand sa cumpar si unul mai micut :)
    o zi fumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte bunnnn,si eu am unul la fel ca al tau,e cam mare si as vrea sii unul mai mic,ca tare bune sant,cred si eu ca v-ati lins pe degete ,la cum arata....

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu țin vasul plin cu apă(inclusiv capacul) cam 60-90 minute, pun legumele pe fundul vasului (de multe ori numai cartofi și morcovi condimentați cu Secretul Gustului),deasupra pun carnea de pui(noi preferăm aripioarele)condimentată după gust(sare,piper,condimente pentru pui de la Kotany) și bag la cuptor 40 min.(după primele 5 min. dau cuptorul la maxim...eu am tip vechi fără reglarea temperaturii).După cca. 40 min. iau capacul și mai las 30 min. pentru crustă și culoare...Să vedeți deliciu...:))

    RăspundețiȘtergere