Faceți căutări pe acest blog

marți, 5 iulie 2011

Ciulama de ciuperci cu smantana

























Dupa atatea ploi si vreme urata, duminica am cutreierat padurea ce inconjoara satul meu natal in speranta ca vom gasi ciuperci, cu precadere galbiori! Purtati de mama si tata in locurile stiute de ei a fi pline cu ciuperci, ne-am intors acasa cu mainile pline de galbiori... cat pentru o ciulama (ca fusesera altii inaintea noastra si le-au cules :)...). Noi numim aceasta ciulama simplu, tocanita de ciuperci, si o gatim si mai simplu. Avem nevoie doar de:
- o ceapa
- aproximativ 500 g ciuperci
- 2-3 liguri ulei
- o lingura rasa de faina
- 50 ml lapte gras cu smantana
- sare, piper
- frunze de patrunjel



















Punem uleiul la incins si apoi adaugam ceapa si o lasam sa se caleasca. Cand ceapa devine translucida, adaugam ciupercile taiate si le lasam 2-3 minute in uleiul incins, amestecand incontinuu.



















Adaugam aproximativ 200 ml apa (cat sa acopere ciupercile), sare si piper si lasam totul la foc mic pana cand se fierb ciupercile - aproximativ 15 minute.
Intr-un bol, amestecam laptele cu faina (avand grija sa nu formam cocoloase) si turnam amestecul peste ciuperci. Mai lasam ciulamaua sa dea in clocot 2-3 minute amestecand incontinuu, dupa care adaugam frunze tocate de patrunjel proaspat.
Noi am servit ciulamaua cu cordon bleu. A fost un pranz delicios!

4 comentarii:

  1. Foarte similar fac si eu tocanita aceasta, e un deliciu, mai ales cu galbiori proaspat culesi :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. ador ciupercile , le-as papa in orice zi !!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. I love it !! ciupercile si blogul !! :)) Ma bucur ca te-am descoperit.. prin tine.. multumesc tare !! O sa vin sa pap si la tine !! pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. @Alina: e cel mai simplu mod de a prepara galbiorii, intr-adevar e divina ciulamaua :) Pupici
    @Catkitchen: pofteste de te serveste, recunosc ca ciupercile sunt un deliciu! Pupici
    @Antonina: Ma bucur si eu ca te-am descoperit, am ochit niste lucruri tare faine pe blogul tau! Pupici

    RăspundețiȘtergere