Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 29 iunie 2011

Galuste cu prune

























N-am mai asteptat sezonul prunelor si ieri, batuta la cap incontinuu de o pofta nebuneasca de galuste cu prune, am trecut la actiune. Cu mama la telefon (ca sa aflu secretul galustelor), cu mainile in faina pana la coate si cu Cipi in oras cautand disperat dupa prune (ca doar cum am spus, nu e sezonul), am facut niste galuste de toata frumusetea si cu un gust mmmmm... divin! Cipi zicea ca sunt delicioase (ia sa spuna el altfel :))...)!
Haideti sa scriem reteta:
- 1kg cartofi fierti in coaja
- 500 g faina
- un ou
- 3 linguri de gris
- o lingura de zahar
- o jumatate de lingurita de sare
- aproximativ jumatate de kg de prune

- pesmet
- zahar tos
- biscuiti
Cartofii fierti se curata de coaja si se razuiesc intr-un bol incapator.



















In acelasi bol, dupa razuirea cartofilor, se adauga faina pe rand, un ou, cele trei linguri de gris (secretul fragezimii aluatului), sarea si zaharul si framantam un aluat care nu se mai lipeste de maini.



















Lasam aluatul sa stea o jumatate de ora, timp in care incepem pregatirea prunelor. Daca prunele sunt mici, le scoatem samburii si le lasam intregi. Daca insa sunt mari, le taiem la dimesiunea potrivita cu galustele.



















Luam o lingura de aluat, o aplatizam putin in palma infainata, asezam pruna in mijloc si modelam in maini o bila la dimensiunile dorite.



















Dupa ce am modelat toate galustele, le punem la fiert in apa in care am adaugat 2-3 linguri de ulei. Le fierbem pe rand, evitam sa fie prea multe deodata ca sa nu se lipeasca intre ele.
In timp ce galustele cochetele fierb pregatim intr-o tava 5-6 biscuiti macinati, 3-4 linguri de pesmet si zahar dupa gust. Cand galustele sunt fierte (dupa 6-7 minute si se ridica la suprafata apei), le scoatem cu ajutorul unei spumiere, lasam sa se scurga de apa si le dam prin amestecul de biscuiti, pesmet si zahar.
Se mananca imediat, calde, insa si reci sunt o incantare!

















3 comentarii:

  1. Nu am mancat de secole, mi-ai facut o pofta!!!! XoXo

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am facut ieri dupa o reteta asemanatoare si nu sunt prea incantata...dar poate am sa incerc si reteta asta...de pilda nu stiam ca se baga zahar in aluat si gris...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mendy, grisul are un rol important in aluat, datorita grisului si a oului se leaga aluatul!
      Iti recomand reteta, galustele sunt delicioase!
      Pupici

      Ștergere