Faceți căutări pe acest blog

joi, 12 mai 2011

Varza calita cu ciolan de porc afumat

























Varza calita este preferata mea, daca mai adaug si cateva bucati de ciolan afumat, este preferata tuturor :))! Lasand la o parte gluma, astazi am citit intamplator un studiu realizat pe marginea verzei albe. Asadar, am aflat ca varza este un aliment anticancerigen, potrivit unor cercetari prezentate de Asociatia americana impotriva cancerului. Rezultatele au aratat ca femeile care au introdus in dieta lor varza proaspata si murata si-au redus cu pana la 74% riscul de a face cancer mamar. Alte studii complementare sugereaza ca varza previne si cancerul gastric, pulmonar si de colon. Ingredientul secret pare a fi sulforafan, o substanta care ajuta celulele organismului sa se grupeze impotriva agentilor cancerigeni. Gatiti varza, dragelor, pe langa faptul ca este foarte sanatoasa, este un deliciu!
Iata ce am folosit pentru varza calita cu ciolan de porc afumat:
- o ceapa mare
- o capatana de varza medie
- doua rosii medii
- aproximativ 400 g de ciolan de porc afumat
- doua-trei linguri de ulei
- 200 ml apa
- condimente: cimbru, sare, piper, putina boia de ardei dulce pentru decor



















Pentru inceput tocam ceapa, apoi varza si rosiile! Taiem carnea cubulete.
Calim ceapa in cele doua-trei linguri de ulei pana cand devine translucida, apoi adaugam carnea taiata cubulete.



















Mai calim si carnea impreuna cu ceapa pentru inca 4-5 minute, dupa care adaugam varza tocata.



















Dupa alte 5 minute adaugam feliile de rosii si un pahar cu apa. Acum este momentul sa adaugati si condimentele.



















Acoperim totul cu un capac si lasam sa fiarba la foc mic pana cand apa scade aproape complet si varza si carnea sunt fierte!
Pentru decor, am asezat o frunza de patrunjel proaspat si am presarat putina boia de ardei dulce! A fost o incantare, mai ales ca a fost prima varza calita cu ciolan de anul acesta!

5 comentarii:

  1. Deci eu as manca varza calita zilnic, daca as avea un sot la care sa-i placa :))) super frumoasa poza, salivez deja!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ti-a fost stearsa postarea, nu? oricum, arata grozav farfuria cu varza, eu as manca in fiecare zi varza calita, atat de mult imi place :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, Alina! Ultima postare si destul de multe comentarii au fost sterse de blogger! Cred ca au avut ceva probleme! Bine ca s-au remediat! :)
    Duminica placuta, pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum e pe foc , dupa reteta ta :) Dupa cum miroase .. sigur a iesit buna :P

    RăspundețiȘtergere