Faceți căutări pe acest blog

marți, 3 mai 2011

Prajitura 'Tosca'


Una dintre prajiturile care a facut furori pe masa de Pasti de anul acesta a fost prajitura 'Tosca' pentru care trebuie neaparat sa multumesc Mihaelei! Merci mult, Miha, prajitura a iesit asa cum ai prezentat-o: excelent! :)

Pentru blat avem nevoie de:
6 albusuri
150 g zahar
50 g mac
doua linguri nuca de cocos (eu am inlocuit nuca de cocos cu nuca macinata)
trei linguri faina
o lingurita praf de copt

1/2 kg biscuiti

Se bat albusurile spuma tare si apoi se adauga zaharul! Cand zaharul se topeste se adauga macul si nuca.


In final se adauga ploaie faina amestecata cu praful de copt si se amesteca usor cu o spatula, cu miscari ample!


Compozitia se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt, se niveleaza si se da la copt pentru 20-25 minute la 160*C sau pana cand blatul capata o culoare aramie!


Dupa coacere, blatul se lasa in tava sa se raceasca complet, dupa care se transfera pe o alta suprafata, dezlipind hartia de copt!

Pentru crema avem nevoie de:
un plic de budinca de vanilie Dr. Oetker
300 ml lapte
6 linguri de zahar pudra
200 g unt
6 galbenusuri

Budinca de vanilie se prepara conform instructiunilor de pe ambalaj, insa folosim doar cantitatea de 300ml de lapte, nu 500 ml asa cum este specificat pe ambalaj!


Budinca se lasa sa se raceasca complet!
Separat, untul la temperatura camerei se mixeaza bine cu zaharul pudra si cu galbenusurile adaugate unul cate unul! Obtinem o crema foarte pufoasa!


Budinca de vanilie racita complet se amesteca apoi cu crema de unt! Este foarte important ca budinca de vanilie sa fie rece, altfel crema se poate taia!
Intindem crema peste blat si apoi asezam biscuitii insiropati in cafea usor indulcita (cazul meu) sau puteti prepara un sirop din 100 ml apa, 100 g zahar si o lingurita de lichior de ciocolata (cum a facut Miha). Mie mi-a placut foarte mult asa, in stilul meu :)!


Pentru glazura am folosit:
o tableta de 100 g de ciocolata cu lapte Milka
50 g unt
50 g smantana dulce pentru frisca

Am pus toate ingredientele intr-un bol si le-am dat la cuptorul cu microunde pentru 1minut la temperatura ridicata!


Apoi le-am mixat si am obtinut o crema foarte fina de ciocolata pe care am turnat-o peste biscuiti! Am presarat fulgi de ciocolata decor peste.


Prajitura se lasa la rece inainte de taiere cel putin trei ore! Se taie cu un cutit inmuiat in apa fierbinte!
Este delicioasa, cu siguranta va reprezenta o traditie prepararea ei :)


9 comentarii:

  1. bunaaa prajiturica asta,mai demult am facut-o si eu

    RăspundețiȘtergere
  2. Este o prajitura super am facuto aseara si azi mai este un pic din ea,este o cmbinatie foarte buna si pe placul meu care nu prea imi plac prajiturile cu crema de ciocolata.ador prajiturile cu creme racoroase si nu prea grase! felicitari pt. tot ce postezi ai un blog minunat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eiii...eu abia acum am vazut postarea asta. :-s

    Foarte foarte frumoasa ti-a iesit. Daca v-a si placut nu pot decat sa ma bucur! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte bine suna si arata prajiturica... dar am doua intrebari: galbenusurile raman crude si ce dimensiuni are tava in care ai facut-o ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La aceasta reteta galbenusurile raman crude. Insa de Pasti am refacut prajitura si am procedat altfel: am pus galbenusurile in budinca inca fierbinte, amestecand pana la omogenizare, deci puteti alege varianta asta! Tava are dimensiunile de 25x35 cm :) Week-end frumos!

      Ștergere
  5. Chiar nu este nevoie de praf de copt pentru blatul cu nuca si mac?

    RăspundețiȘtergere
  6. *scuze, nu am fost atenta la prepararea compozitiei, am vazut ca ai scris ca ai pus si praf de copt cu faina :)

    RăspundețiȘtergere